۰ نفر
۱۳ شهریور ۱۳۹۰ - ۱۸:۰۱

العالم نوشت:

امیر قطر در کنفرانس خبری پس از نشست پاریس، حمله هوایی ناتو به لیبی را مشروع دانست و تاکید کرد که هیچکدام از کشورهای عربی و اسلامی با این حملات مخالفت نکردند!

پایگاه اینترنتی اسلام تایمز در مقاله ای به قلم زیاد ابو شاویش نوشت در کنفرانس خبری بعد از نشست پاریس درباره آینده لیبی با حضور برخی از سران کشورهای شرکت کننده در این نشست، امیر قطر به سئوال یکی از خبرنگاران درباره مشروعیت حملات هوایی ناتو به لیبی اینگونه پاسخ داد که این حمله کاملا مشروع است و هیچ مخالفت عربی یا اسلامی با آن وجود نداشت، به این دلیل که در هیچ یک از کشورهای عربی یا اسلامی هیچ تظاهراتی حتی کوچک علیه آن برپا نشد.

ابوشاویش نوشت: امیر قطر و صاحب شبکه الجزیره افزود، دخالت خارجی در لیبی به منظور محافظت از جان مردم لیبی و به درخواست کشورهای عربی صورت گرفت و اگر این دخالت نبود انقلاب لیبی پیروز نمی شد و نظام قذافی سقوط نمی کرد در نتیجه این دخالت نظامی غرب مشروع و بلکه به ادعای وی مطلوب است.

این نویسنده عرب اظهار داشت: امیر قطر محتوای فتوایی را که اجازه دخالت نظامی کشورهای خلیج فارس برای حمایت از نظام فاسد و سرکوبگر در بحرین را داده است، به ما نگفت.  امیر قطر همان صراحت وزیر امور خارجه و پسر عموی خود را هنگام درخواست از اعراب تکرار کرد. وی از اعراب درخواست کرده بود که اگر می خواهند مشکل شان حل شود و تجاوز وحشیانه دشمن صهیونیستی علیه لبنان و ملت فلسطین متوقف شود ، از آمریکا خواهش و تمنا کنند و دست به دامن آن شوند.

ابو شاویش افزود: وی در بیان این سخن و علنی کردن آن تردید نکرد؛ این اقدام صرفا تلاشی برای سرپوش گذاشتن بر نقش مشکوکی است که کشور کوچک شان در خدمت به طرح آمریکایی صهیونیستی در منطقه ایفا می کند.

ابوشاویش خاطرنشان کرد: فتوایی که حمد آل ثانی امیر قطر در خصوص جایز بودن کمک گرفتن از ناتو صادر می کند، و دخالت خارجی را امری مشروع و قانونی می داند ، مسئله خطرناکی است که فکر نمی کنم شیخ قرضاوی و عزمی بشاره با آن موافق باشند.   قانونی کردن یک اقدام نظامی با این شیوه از سوی یک حاکم عرب، و سکوت نویسندگان و اندیشمندان و سیاستمداران و انقلابیون عرب دراینباره، مقدمه ای برای اقدامهای بعدی کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس و سران این کشورها علیه برخی برادران شان است؛ این  تلاش نومیدانه برای جلوگیری از رسیدن بهار عربی به مرزهای آنها است.

این نویسنده عرب اظهار داشت: امکان ندارد هیچ عربی،  هر چقدر هم که در خدمت به غرب مزدور و جرات داشته باشد این فتوا را بپذیرد.

ابوشاویش در ادامه مقاله افزود: سخنانی که امیر قطر برای قانونی جلوه دادن دخالت خارجی بیان کرد به دلیل توضیح وی درباره برپا نشدن هیچ تظاهراتی علیه این دخالت، غافلگیر کننده نبو. در پی این دخالت وحشیانه شمار زیادی از غیرنظامیان کشته شدند. این دخالت برخلاف همه قوانین بین المللی و قطعنامه شورای امنیت درباره ایجاد منطقه پرواز ممنوع بر فراز لیبی به منظور محافظت از غیر نظامیان لیبیایی بود و ولادیمیر پوتین نخست وزیر روسیه گفت این ، تهاجم صلیبی جدید علیه اعراب است. آیا امیر قطر این سخنان روسیه را که این دخالت را غیر قانونی توصیف کرد ، به خاطر دارد یا خیر؟

ابوشاویش نوشت:  قطر کشور کوچکی است که به حمایت غرب نیاز دارد هر چند که ما به طور اصولی با این حمایت مخالفیم؛ همچنین می توان به علل وجود بزرگترین پایگاه آمریکایی در دوحه در چند کیلومتری کاخ امیر که تجاوز آمریکا علیه میهن عربی مان از آنجا صورت می گیرد ، پی برد. اما چیزی که نمی توان آن را پذیرفت و درک کرد این است که امیر قطر درباره مسئله ای فتوا می دهد که به همه امت اسلام مربوط می شود.

ابوشاویش افزود: امیر قطر جزیره خود را در خدمت طرحی خطرناک علیه منافع و آینده این امت با شعار علاقمندی به ملت لیبی قرار می دهد، این در حالی است که آمریکا و رژیم صهیونیستی همه امت را مورد تجاوز قرار می دهند، و افراد بیگناه و غیرنظامیان را به قتل می رسانند بدون اینکه او یا دیگر هم پیمانانش در خلیج فارس و غرب این تجاوز و کشتار را محکوم کنند.

ابوشاویش تاکید کرد: این اظهارات ارتباطی با حسن نیت ندارد، و اطمینان دارم که حاکم قطر هنگامی که اینگونه به سوال خبرنگار پاسخ داد، حسن نیت نداشته است.

ابوشاویش گفت: امیدوار بودیم که قطری ها ، اماراتی ها و دیگر هم پیمانان ناتو در خلیج فارس به امور داخلی خود توجه داشته باشند، کشورهایی که فاقد قانون اساسی و قوانین و مشابه کشورهای قرون وسطی هستند؛ در لیبی یا دیگر کشورهای عربی زنان نمی توانند رانندگی کنند و خلبان باشند.

ابوشاویش اظهار داشت: امیدوار بودیم کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس و برادرانمان در قطر به جای توجیه تجاوز به ملتهای مسلمان جهت خدمت به آمریکا و اسرائیل، به قحطی زدگان سومالی کمک کنند.26151

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 171412

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 3 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • امیر US ۱۸:۵۲ - ۱۳۹۰/۰۶/۱۳
    0 0
    قذافی سقوط کرد ناراحتید؟