۰ نفر
۱۳ شهریور ۱۳۹۰ - ۲۱:۱۲

روزنامه تهران امروز نوشت:

مشاوران املاک سطح تهران از بازگشت رونق نسبی به بازار اجاره‌بها پس از ماه رمضان صحبت به میان آورده‌اند. این مشاوران املاک اذعان می‌کنند که رکودی که در ایام ماه رمضان بر بازار اجاره‌بها حکمفرا شده بود کمی از این بازار دور شده‌است.

همچنین در این میان خبرهایی از احتمال افزایش دوباره قیمت اجاره‌بها شنیده می‌شود. این خبرها تصریح می‌کنند که قانون تعزیراتی اجاره‌بها هم برای مالکان بی‌اهمیت شده‌است و دیگر تاثیری در این حوزه از خود به‌جای نمی‌گذارد. البته گفته می‌شود که قانون تعزیراتی که پیش از این در حوزه اجاره‌بها به‌کار بسته شده‌بود از بروز کمی از بروز بحران در این زمینه جلوگیری کرد.

 در عین حال برخی کارشناسان تاکید می‌کنند که اگر به‌جای چنین قانون خشنی در حوزه اجاره‌بها، سیاست‌های تشویقی و اقتصادی تدوین می‌شد تاثیرات آن بسیار مثبت‌تر می‌بود. از سوی دیگر اما زمزمه‌هایی از افزایش قراردادهای غیرقانونی که طرفین معامله بدون رجوع به بنگاه اقدام به عقد آن می‌کنند شنیده می‌شود. بر این اساس مالکان از چنگ قانون تعزیراتی اجاره‌بها فرار می‌کنند و اجاره‌ ملک خود را با موافقت مستاجر بیش از 9 درصد افزایش می‌دهند. مستاجران هم که نمی‌خواهند در این شرایط نامنظم بازار اجاره‌بها در بنگاه‌ها سرگردان شوند در مقابل قیمت اعلام شده تمکین می‌کنند.

/39/39

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 171433

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 4 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی بی گل IR ۰۷:۲۱ - ۱۳۹۰/۰۶/۱۴
    0 0
    عقد قرار داد بین دو نفر بدون رجوع به بنگاه غیر قانونی نیست . البته اگر دونفر شاهد قرارداد را امضا کنند محکمتر است.