چند توصیه برای کاهش افسردگی زمستانی

ایسنا نوشت: افسردگی و اختلالات خلقی در فصل زمستان شایع هستند زیرا افراد به میزان کافی در معرض نور خورشید قرار نمی گیرند و این امر می تواند بر ترشح برخی هورمون ها در بدن تأثیر بگذارد.

با انجام برخی فعالیت های ساده مانند خوردن غذای مناسب، نوشیدن آب فراوان، قرار گرفتن به اندازه کافی در معرض روشنایی روز و ... می توان خلق و خو را در فصل زمستان مدیریت کرد.

در ادامه به نقل از "نشریه هندوستان تایمز" به برخی دیگر از فعالیت هایی که می توان در فصل زمستان برای مدیریت خلق و خو انجام داد، خواهیم پرداخت.

چند توصیه برای کاهش افسردگی زمستانی

* مایعات کافی بنوشید

علاوه بر مصرف آب، می توان در زمستان از چایی، دمنوش و سایر نوشیدنی های گرم نیز استفاده کرد با این حال می بایست در مصرف نوشیدنی های دارای کافئین احتیاط کرد.

* از مطالب منفی دوری کنید

حضور بیشتر در داخل خانه در زمستان قطعا باعث افزایش زمان کار با وسایل الکترونیکی می شود، بنابراین حواستان به محتوایی که تماشا می کنید یا می خوانید، باشد زیرا قطعاً بر سلامت عاطفی و روانی شما تأثیر می گذارد.

* مراقبت از خود را جدی بگیرید

زمان خواب و بیداری مشخصی داشته باشید، غذای سالم مصرف کنید، ورزش کنید و ... زیرا این موارد موجب بهتر شدن ظاهر و جسم افراد شده و اعتماد به نفس آن ها را بالا می برد.

* در طول روز زمانی را به استراحت و خودتان اختصاص دهید

مراقب سلامت روان خود باشید. برای مثال می توانید این کار را با داشتن یک دفترچه و نوشتن نیازهایتان در آن انجام دهید. در صورت نیاز حتما با یک مشاور یا روانشناس صحبت کنید.

* سطح ویتامین D و B۱۲ بدن خود را بررسی کنید

این ویتامین‌ها می‌توانند به طور مستقیم بر خلق و خوی افراد تأثیر بگذارند و کمبود آنها باعث ایجاد احساس غمگین بودن شود.

* ارتباطات اجتماعی را فراموش نکنید

ارتباط داشتن با دیگران بسیار مهم است زیرا باعث می شود تا افراد احساس حمایت کنند و از انزوای آن ها که می تواند منجر به افسردگی و سایر اختلالات روانی شود، جلوگیری کند.

بیشتر بخوانید:

271 35

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1714543

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 0 =