۰ نفر
۱۴ شهریور ۱۳۹۰ - ۰۷:۴۰

فارس نوشت:

پس از سفر سه روزه شاه بحرین به ترکیه، دو کشور در بیانیه‌ای رسمی و در ادامه سیاست‌ غرب علیه سوریه درباره وضعیت این کشور ابراز نگرانی کردند و به بهانه حمایت از مردم، خواستار توقف عملیات نظامی علیه گروهک‌های مسلح شدند.

حمد بن عیسی جمعه گذشته برای سفری رسمی وارد ترکیه شد و پس از دیدار با سران این کشور، امروز دوشنبه (5 سپتامبر) به این سفر پایان داد.

به گزارش خبرگزاری رسمی بحرین (بنا)، حمد بن عیسی در این سفر به همراه سران ترکیه بر اراده مشترک دو کشور برای تعمیق همکاری‌ها در همه حوزه‌ها و گسترش مناسبات تاکید کردند.

در بیانیه مشترک دو کشور آماده است که شاه بحرین از نقش فعال ترکیه در حل مشکلات منطقه با راهکارهای مسالمت‌آمیز استقبال کرده است.

در این بیانیه آمده است که منامه و آنکارا نگرانی خود را از اتفاقات خشونت‌بار روزافزون در سوریه و وضعیت معیشتی دشوار در این کشور ابراز نگرانی کردند.

بحرین و ترکیه در حالی از خشونت سوریه دم می‌زنند که مردم بحرین در چند ماه اخیر به دلیل تظاهرات و آزادی‌خواهی و گروه‌های کرد در ترکیه تحت سرکوب شدید مقامات این کشور قرار گرفته‌اند.

در حالی که ارتش سوریه به گفته مقامات این کشور در حال سرکوب گروه‌های مسلحی است که در جدیدترین کمین خود 9 نیروی امنیتی را کشتند و بیش از 15 نفر دیگر را مجروح کردند، ترکیه و بحرین در بیانیه مشترک خود خواستار توقف خشونت در این کشور و در حقیقت مقابله با سرکوب گروهک‌های تروریست مسلح سوریه شدند.51261

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 171484

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 9 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۰۹:۵۷ - ۱۳۹۰/۰۶/۱۴
    0 0
    حمد رو وللش اين تركيه مزور رو بچسب كه اين روزا خيلي هوا برش داشته