به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از قزوین؛ محمدمهدی اعلایی، استاندار قزوین در جلسه شورای آموزش و پرورش استان قزوین اظهارکرد: در برگزاری آزمون نهایی تمامی دستگاهها باید مشارکت داشته باشند و اقدامات مورد نیاز در قالب ابلاغ به دستگاهها ارسال شود.
او افزود: تغییر کاربری مدارس براساس ماده۱۷ قانون شوراهای آموزش و پرورش باید در دستور کار جدی قرار بگیرد و مدارسی که قابلیت مولدسازی و بهرهبرداری مناسبتر برای منافع آموزش و پرورش دارند باید بدون مماشات مولدسازی شوند.
اعلایی با بیان اینکه مولدسازی داراییهای آموزش و پرورش فرصت مناسبی برای تحول در آموزش و پرورش است، گفت: مدارس خوبی در قسمتهای تجاری شهر وجود دارد که آنها را می توان مولدسازی کرد و در این مسیر باید آموزش و پرورش با پیگیری معاونت عمرانی استانداری اقدامات لازم را انجام دهند، البته در این زمینه انجمن خیرین مدرسه ساز هم میتوانند ورود کنند.
این مسئول یادآور شد: کارآفرینی و ایجاد ظرفیتهای خلاقیت یکی از نقاط ضعف فعلی جامعه است که به دلیل کمبود همین موضوع امروز با عمدهای از فارغالتحصیلان مواجه هستیم که شغل مورد نظر خود را پیدا نکردند و باید با همکاری بنیاد نخبگان باید برای بهبود این مسیر اقدامات جدی صورت گیرد.
نماینده عالی دولت در استان با بیان اینکه استعدادیابی دانشآموزان و معلمان از جمله موضوعاتی است که باید در دستور کار جدی این شورا قرار بگیرد، توضیح داد: اگر دانشآموزان استعدادیابی شوند سرمایهها در مسیر بهتری قرار میگیرند و به طور قطع تاثیرگذاری منابع انسانی در جامعه افزایش پیدا میکند.
او افزود: البته به دنبال ایجاد پرورش انسانهای تکبعدی در آموزش و پرورش نیستیم و در کنار موضوعات کارآفرینی و آموزش به تربیت هم باید توجه شود.
اعلایی گفت: اردوگاه یانسآباد باید یکی از محورهای پیشران تربیت، آموزش و خلاقیت برای دانشآموزان، فرهنگیان و مجموعههای مختلف تربیتی استان باشد و برای این موضوع اعتبار هم در نظر گرفته شده تا از این ظرفیت بیشتر استفاده شود، در همین خصوص باید طرح الگویی برای نظام مکمل مشترک تربیتی و خلاقیتی در این اردوگاه صورت گیرد.
استاندار قزوین اظهارکرد: نحوه عمل در آموزش و پرورش باید نتیجهگرا باشد و اگر فرآیندها منجر به نتیجه شود موثر است و منجر به تربیت منابع انسانی ارزشمند میشود در غیر اینصورت و توجه صرف به فرآیندها مشکلات جامعه برطرف نمیشود.
46
نظر شما