۰ نفر
۱۶ شهریور ۱۳۹۰ - ۰۹:۰۸

مهر نوشت:

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: امسال در شرایطی سال جهاد اقتصادی نام گرفت که شاهد تلاش‌کشورهای استکباری در تشدید تحریم‌ها علیه ایران بودیم.

ارسلان فتحی پور اظهار داشت: این کشورها پس از ناامیدی از ایجاد خلل در بدنه‌ی انقلاب اسلامی می‌کوشند تا با وارونه جلوه دادن حقایق کشور و با استفاده از جنگ رسانه‌ای، بر اراده‌ی مردم و مسئولان تأثیر بگذارند و قلوب مردم را متزلزل کنند.

وی گفت: در این حال باید خدا را شاکر باشیم که با تدابیر رهبری و تلاش‌های مستمر مسئولان و استقامت ملت، بخش عمده‌ای از این تحریم‌ها و تهدیدها خنثی شده و بر استحکام اراده‌ی ملت در تسلیم نشدن مقابل فشارهای استکبار جهانی افزوده است.

عضو کمیسیون جهاد اقتصادی مجلس شورای اسلامی افزود: با این حال هوشیاری اقتضا می‌کند که برخورد آگاهانه‌ای با این مسائل داشته، وارد بازی آلوده‌ نظام سلطه نشویم و علاوه بر آن، تهدیدات پیش رویمان را هم تبدیل به فرصت کنیم.

وی گفت: در مسئله‌ دور زدن تحریم‌ها ما باید به این نکته توجه کنیم که همه‌ اطلاعات تجاری و همچنین روش‌هایی که برای دور زدن تحریم‌ها به کار گرفته می‌شود، در زمره‌ اطلاعات طبقه‌بندی شده و محرمانه به حساب می‌آید.

فتحی پور با اشاره به لزوم دقت و رعایت تمام اصول امنیتی در این زمینه هشدار داد: افشا شدن اینگونه اطلاعات و روش‌های دور زدن تحریم‌ها نزد کشورهای متخاصم می‌تواند به سخت‌تر شدن کارها و تحمیل هزینه‌های بیشتر به اقتصاد ایران منجر شود.

نماینده کلیبر و هوراند در مجلس گفت: بر کسی پوشیده نیست که جامعه‌ در حال پیشرفت ایران اسلامی، پس از طی کردن مسیری سخت و پرحادثه انقلاب و جنگ و مبارزه با انواع فتنه‌های داخلی و خارجی، هم‌اکنون با مشکلاتی در ساختار اداری و زیرساخت‌های اقتصادی خود مواجه است.

وی ادامه داد: در این وضعیت کلید غلبه بر جنگ روانی دشمن در خصوص مشکلات اقتصادی، واقع‌نگری و حقیقت‌بینی است؛ یعنی باید هم نیمه پر لیوان را دید تا انگیزه‌ تلاش جهادگونه حفظ شود و هم نیمهی خالی آن را دید تا مشکلات و نقصان‌ها را شناخت و در مسیر اصلاح آن حرکت کرد.

/39/39

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 171935

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 7 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 5
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۲۰:۵۱ - ۱۳۹۰/۰۶/۱۶
    0 0
    محرمانه باشه. ولی باعث سوء استفاده عده ایی از مدیران بخش خصوصی برای غلط هایی که می خواهند انجام دهند نشه.
  • بدون نام IR ۰۸:۵۰ - ۱۳۹۰/۰۶/۱۷
    0 0
    مثلا مدیران یک کارخانه ، ارز را از بازار آزاد و گران می خرند و به سهامدارانشان می گویند بانک ارز مورد نیاز ما را ،به نرخ بانک مرکزی ، نمی دهد ومجبوریم گران و آزاد بخریم و چون ازاعتبار اسنادی ، LC ، هم به خاطر تحریم ها نمی شود استفاده کنیم این ارز را باید مستقیم برای فروشنده مواد اولیه مان حواله کنیم. می دانید چقدر فساد در اینطور کارکردن ایجاد می شه؟
  • بدون نام IR ۱۹:۱۷ - ۱۳۹۰/۰۶/۱۷
    0 0
    باید اطلاع رسانی بشه که شرکت های صنعتی ارز مورد نیازشان دقیقا به چه قیمت و از کجا و چطور می توانند تهیه کنند .
  • بدون نام IR ۱۹:۱۸ - ۱۳۹۰/۰۶/۱۷
    0 0
    باید اطلاع رسانی بشه که از کدام کشور ها می شه با اعتبار اسنادی یعنی ال سی خرید کرد و از کدام کشور ها نمی شه.
  • بدون نام IR ۱۹:۱۹ - ۱۳۹۰/۰۶/۱۷
    0 0
    چرا روشن نمی کنید که وزارت بازرگانی و بانک مرکزی چه نظارتی روی خریدهای که بصورت حواله مستقیم ارزی صورت می گیرد انجام می دهند.