۰ نفر
۱۸ شهریور ۱۳۹۰ - ۰۶:۴۱

مستند سه‌بعدی «پینا» به کارگردانی ویم وندرس به نمایندگی از سینمای آلمان در بخش فیلم خارجی‌زبان هشتاد و چهارمین دوره جوایز اسکار حضور دارد.

به گزارش خبرآنلاین، این فیلم یک ادای احترام به پینا بوش طراح رقص آلمانی است.

«پینا»‌ را یک هیئت داوران مستقل انتخاب کرد و اولین فیلم مستند است که از سوی آلمان برای رقابت در اسکار به آکادمی علوم و هنرهای سینمایی معرفی می‌شود.

هیئت داوران که اعضای آن توسط سازمان «جرمن فیلمز» انتخاب شده‌اند، درباره انتخاب «پینا» گفت: «این فیلم تلفیقی از هنرهای مختلف است و به شکلی هماهنگ رقص، موسیقی و فیلم را در هم می‌آمیزد، از این رو چیزی فراتر از یک مستند محض است.»

«پینا» از دسامبر امسال در آمریکا اکران می‌شود. این فیلم در جوایز فیلم آلمان برنده جایزه بهترین مستند شد.

«پینا»‌ اولین بار در دنیا فوریه پیش در جشنواره فیلم برلین روی پرده رفت و در آلمان 5.8 میلیون دلار فروش داشت.

وندرس سال 1984 با فیلم «پاریس، تگزاس» برنده جایزه نخل طلای جشنواره کن شد و در 1987 با «آسمان برلین» یا «بال‌های اشتیاق» جایزه بهترین کارگردان این جشنواره را از آن خود کرد. او در 1993 هم برای فیلم «چنان دور، چنین نزدیک!» جایزه بزرگ هیئت داوران کن را گرفت.

این کارگردان 66 ساله در 1982 با فیلم The State of Things برنده جایزه شیر طلایی جشنواره ونیز شد و سال 2000 جایزه خرس نقره‌ای هیئت داوران جشنواره فیلم برلین را برد.

آخرین مهلت ارسال فیلم‌ها به بخش اسکار فیلم خارجی‌زبان اول اکتبر (9 مهر) است.

هشتاد و چهارمین دوره جوایز اسکار  26 فوریه 2012 (دوشنبه هشتم اسفند به وقت ایران) در کداک تیه‌تر لس آنجلس برگزار می‌شود. اسامی نامزدهای اسکار 24 ژانویه (چهارم بهمن) اعلام خواهد شد.

ورایتی / 8 سپتامبر / ترجمه: علی افتخاری

5858

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 172166

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 10 =