«آنگاه که زرتشت سخن گفت، از دولت عشق، خانه روبرو، چکیده تاریخ ایران، دو روز مانده به پایان جهان، به بچه ها چه بگوییم، در ستایش بی سوادی، جانستان کابلستان، زن بدبخت، مردیم از اینهمه مشق و...» جزء پرفروش های بازار کتاب در هفته گذشته بودند.

به گزارش خبرآنلاین، کتابهای «دالان بهشت، شروع یک زن، آنگاه که زرتشت سخن گفت، برزخ اما بهشت» از انتشارات ققنوس، «طرح بزرگ» از انتشارات نقش و نگار، «از دولت عشق» از انتشارات روشنگران، «هم خونه» از انتشارات پرسمان، «خانه روبرو» از نشر آموت، «چکیده تاریخ ایران» از انتشارات اختران، «دو روز مانده به پایان جهان» از انتشارات نور و نار، «مبانی ارتباطات جمعی، به بچه ها چه بگوییم، چشم گربه، یک زن بدبخت» از انتشارات مروارید، «مجموعه بچه های بدشانس، در ستایش بی سوادی» از نشر ماهی، «بگذارید میترا بخوابد، قلابی، قصه های یک دقیقه ای، لب بر تیغ، رویاهای بیداری، یوسف آباد خیابان بیست و سوم، قصه در جهان اسلام، نگران نباش، ها کردن» از نشر چشمه، «نهضت تولید علم، مختصات حکومت حق‌مدار در پرتو نهج‌البلاغه، رویارویی آرمان شهرگرایان، تاریخ جامع ادیان، فن و هنر عکاسی، خلاصه تاریخ هنر، حافظ نامه» از انتشارات علمی فرهنگی، «مجموعه جبران خلیل جبران، جانستان کابلستان، نفحات نفت، دانشنامه تصویری نوآموز» از نشر افق و «مردیم از اینهمه مشق، 148 نکته برای لذت و شادی، 100 نکته در شناخت دنیای پسران، 55 معما برای هوشمندان» از انتشارات قدیانی در هفته گذشته جزو پرفروش های بازار کتاب قرار داشتند.

جدول زیر در گفت‌وگوی خبرنگار خبرآنلاین با ناشران ذکر شده،‌ بدست آمده است.

هموطنان تهرانی برای تهیه این کتاب‌ها‌‌ کافیست با شماره 88453188 سامانه اشتراک محصولات فرهنگی؛ سام تماس بگیرند و کتاب را در محل کار یا منزل _ بدون هزینه ارسال _ دریافت کنند.

نام کتاب

نویسنده/مترجم

ناشر

قیمت (تومان)

درباره کتاب

دالان بهشت

نازی صفوی

ققنوس

8500

داستان‌ زندگی‌ دختری‌ که‌ بنابه‌ تصمیم‌ والدینش‌ ازدواج‌ می‌کند، خیلی‌ زود شکست‌ می‌خورد و...

طرح بزرگ

استیون هاوکینگ
حسین صداقت

نقش و نگار

5000

کتاب دارای مباحثی جدال‌برانگیز در تقابل میان ماتریالیست‌ها و معتقدان به دنیای باقی نگاشته شده است.

از دولت عشق

کاترین پاندر
گیتی خوشدل

روشنگران

2500

نویسنده - یک کشیش امریکایی - کتاب را موفق ترین کتاب خود می داند. کتابی که هم برای نویسنده و نیز برای خوانندگانش معجزه های بی شمار آفریده است.

هم خونه

مریم ریاحی

پرسمان

7000

داستان زندگی دختر جوانی به نام یلدا است که بنا به خواست پدرخوانده خودبه نام حاج رضا به صورت شش ماهه موقتا با پسر او شهاب ازدواج می‌کند تا مانند دو همخونه در کنار هم زندگی کنند و در مقابل ثروت پدر به صورت نصف نصف بینشان تقسیم شود.

خانه روبرو

حسن کریم پور

آموت

8500

موضوع این رمان، مهاجرت از شهرستان به تهران است. دو دختر دانشجو از شهرستان به تهران آمده‌اند و یکی از آن‌ها با پسری که در خانه روبه‌رو زندگی می‌کند و هر روز ویولون می‌زند، آشنا می‌شود‌، ازدواج می‌کند و راهی خارج از کشور می‌شود.

شروع یک زن

فریبا کلهر

ققنوس

2500

داستان دغدغه‌های زنی به نام پروین است که در آستانه جدا شدن از همسرش پس از چند سال به ایران برگشته و همکلاسی دوران دانشجویی‌اش «بهرام» را پیدا می‌کند. بهرام نسبت به همه چیز و همه کس احساسی نوستالژیک دارد.

آنگاه که زرتشت سخن گفت

مری ستگا ست/ شهربانو صارمی

ققنوس

6000

کتاب حاضر تغییرات گسترده‌ای که طی چند مرحله در انقلاب نوسنگی رخ داده است را بررسی می‌کند چرا که نویسنده بر این اعتقاد است این فرهنگ دوره نوسنگی بود که شالوده تمدن شهری را بنیاد نهاد.

چکیده تاریخ ایران

حسن نراقی

اختران

3000

نویسنده تاریخ ایران را از کوچ آریایی ها و حتی مردمی که قبل از مهاجرت آریایی ها در منطقه بین النحرین می زیسته اند مختصراً بررسی می کند و با همین اختصار، حکومت شاهی در ایران را در 174 صفحه گرد هم می آورد.

برزخ اما بهشت

نازی صفوی

ققنوس

2100

تصویری از زندگی زنی است با روحی زخم خورده، که پس از پایان دادن به زندگی مشترک سراسر رنجبارش، به نزد خانواده اش باز می گردد تا در آن مامن مالوف، آلام گذشته اش را به فراموشی بسپارد. غافل از این که تنهایی زن، رنج مضاعفی است که بر شمار زخم های روحش می افزاید...

دو روز مانده به پایان جهان

عرفان نظرآهاری

نور و نار

4000

این کتاب شامل چندین روایت عرفانی است که هم نوجوانان و هم جوانان مخاطب آن هستند.

مبانی ارتباطات جمعی

سیدمحمد دادگران

مروارید

4700

دیدگاههایی پیرامون مفاهیم ارتباط و اطلاع، پیشینه پژوهش در زمینه ارتباطات جمعی، دیدگاه پیشگامان، نقش وسایل ارتباط جمعی و اثرات وسایل ارتباط جمعی از مطالب موجود در این کتاب است.

به بچه ها چه بگوییم

آوا سیکلر/ میترا کدخدایان

مروارید

6900

اگر برای پاسخ به سؤالات متنوع فرزندتان نیاز به کمک دارید این کتاب را مطالعه کنید. چگونگی آماده سازی روانی کودکان در رویارویی با مشکلات، پنج ترس اساسی، چرا، چه موقع و چگونه با بچه‌ها حرف بزنیم و آموزش عشق و غریزه جنسی در خانواده از مطالب این کتاب است.

چشم گربه

مارگارت اتوود/سهیل سمی

مروارید

12900

ماجراهای این رمان در میانه قرن بیستم اتفاق می‌افتد و حوادث جنگ جهانی دوم تا دهه هشتاد میلادی را به تصویر می‌کشد. این نویسنده کانادایی، با «چشم گربه» نگاهی می‌اندازد به عناصر فرهنگی این دوره و انواع جنبش‌هایی که در آن زمان به وقوع پیوسته است.

یک زن بدبخت

ریچارد براتیگان
حسین نوش‌آذر

مروارید

2400

این کتاب یک سفرنامه داستانی و پیشنهادی در سفرنامه‌نویسی است. زن بدخت این کتاب که خود را در اتاقش حلق‌آویز کرده و براتیگان از بخت بد، ظاهرا مدتی در اتاق او زندگی می‌کرده، در گستره اثر در حد نشانه‌ای از مرگ‌خواهی نویسنده و درگیری او با مرگ فراز می‌آید.

مجموعه بچه های بدشانس

لمونی اسنیکت/ نسترن پاشایی، رضا دهقان، زهرا زرکش، محبوبه مهاجری، امیر مهدی حقیقت

ماهی

مجموعه کامل 33700

مجموعه 13 جلدی ماجراهای بچه‌های بد شانس A Series of Unfortunate Events، زندگی‌نامه چند بچه بد شانس است به اسامی ویولت، کلاوس و سانی بودله که پدر و مادرشان در آتش سوزی وحشتناکی می‌میرند و قاتل خطرناکی به اسم کنت الاف قصد دارد ثروت آن‌ها را بالا بکشد.

در ستایش بی سوادی

هانس ماگنوس انسنس‌برگر/محمود حدادی

ماهی

3500

نویسنده و شاعر و روزنامه‌نگار آلمانی در این کتاب چهار مقاله دارد که در هر‌کدام موضوعاتی مطرح را به نقد می‌کشد. مسائلی هم‌چون پدیده‌ مهاجرت، جنگ‌های خانگی، اقتصاد و تجمل و افول کتاب در پی رونق رسانه‌های جمعی.

بگذارید میترا بخوابد

کامران محمدی

چشمه

3300

این کتاب داستان یک مرد متأهل است که همزمان با دو زن دیگر (میترا و شهرزاد) دوست است. شروع رمان جایی است که این دو از حضور هم مطلع می‌شوند...

قلابی

رومن گاری/ سمیه نوروزی

چشمه

2300

«قلابی» مجموعه‌ای است از پنج داستان کوتاه. آن‌جور که مترجم کتاب اول کتاب هم نوشته است انگار «رومن گاری» فقط یک مجموعه داستان دارد که پنج تا از داستان‌های آن مجموعه با ترجمه نجفی در کتابی به نام «پرندگان می‌روند در پرو می‌میرند» قبلا منتشر شده است.

قصه های یک دقیقه ای

ایشتوان ارکنی
کمال ظاهری

چشمه

8000

شامل داستان‌هایی است که در کنار حجم بسیار کمی که دارند، به ندرت روایتی حقیقی را تعریف می‌کنند و معمولا شخصیت یا رویداد مشخصی در داستان‌ها دیده نمی‌شود.

لب بر تیغ

حسین سناپور

چشمه

4000

داستان درباره سمانه دختری است که با پدر و نامادری جوانش زندگی می‌کند و گروهی می‌خواهند (به دلایلی) او را بربایند اما پسر موتورسواری که همیشه سر راه سمانه سبز می‌شود او را به قیمت کشتن دو نفر از ربایندگان نجات می‌دهد و...

رویاهای بیداری

محمدرضا گودرزی

چشمه

2000

این کتاب شامل ۱۰ داستان کوتاه است که به گفته نویسنده تمرینی از سوی وی برای نگارش داستان در گونه ادبیات وحشت به شمار می‌رود.

یوسف آباد خیابان بیست و سوم

سینا دادخواه

چشمه

2500

سامان، لیلا، استاد نجات و ندا راویان چهار فصل این رمان‌اند. نویسنده‌ در هر کدام این فصل‌ها داستان زندگی یکی از این چهار شخصیت را از زبان خودشان روایت می‌کند.

قصه در جهان اسلام

ابراهیم موسی‌پور

چشمه

2700

این کتاب ترجمه مدخل قصه دایره المعارف اسلام لیدن است. این کتاب کوچک در هفت بخش تنظیم شده و هر بخش را نویسنده‌ای درباره یکی از کشور‌ها و اقوام مسلمان نوشته است.

نگران نباش

مهسا محب‌علی

چشمه

3200

نویسنده در این رمان دو ناهنجاری عمده اجتماعی و طبیعی«اعتیاد و زلزله» را دستمایه خود قرار داده تا به کمک آنها فضایی ویژه بسازد؛ فضایی که می تواند آدم های اسیر کج تابی های اجتماعی و اخلاقی را عریان به نمایش درآورد.

ها کردن

پیمان هوشمند زاده

چشمه

2200

یک مجموعه داستان اجتماعی.

نهضت تولید علم

احسان احمدی

علمی فرهنگی

7000

این کتاب گردآوری بیانات مقام معظم رهبری درباره تولید علم است که در دیدار با نخبگان حوزه، دانشگاه و سایر اقشار عنوان شده‌اند.

مختصات حکومت حق‌مدار در پرتو نهج‌البلاغه

علی‌اصغر پورعزت

علمی فرهنگی

7000

بخش اول کتاب دو فصل را در برمی‌گیرد، مبانی و اهداف حکومت حق‌مدار و بخش دوم با سه فصل به مختصات عرصه‌های اقتصادی، سیاسی و فرهنگی آن می‌پردازد. بخش سوم به همراه سه فصل به ویژگی‌های خرده‌ سیستم‌های آن، بخش چهارم با سه فصل به طراحی سیستم و بحث از امکانپذیری استقرا و اجرای آن و بخش پنجم به آثار آن، ارتباط آن با آینده، (به ویژه آینده موعود) و خطوط سیر قابل تأمل برای دانش پژوهان و محققان آینده اختصاص یافته است.

رویارویی آرمان شهرگرایان

نعمت‌الله مظفرپور، احمد نقیب‌زاده، محمد رضا دهشیری

علمی فرهنگی

4500

کتاب از این لحاظ که توانسته است تمایز جهان‌بینی و ایدئولوژی دو نظام سیاسی جمهوری اسلامی ایران و ایالات متحده‌ امریکا در عرصه‌ سیاست داخلی و خارجی را با رویکردی کلان و ژرفانگر بیان کند، دارای اهمیت است. هم‌چنین نویسنده به جای تلاش برای توصیف سطحی، به تحلیل بسترهای فطری و فکری و بیان ماهیت امور و اختلافات پرداخته است.

تاریخ جامع ادیان

جان بایر ناس/ علی اصغر حکمت

علمی فرهنگی

9000

دین در قبل از تاریخ و در فرهنگهای ابتدایی ، ادیان اقوام پیش، مذاهب هند، هندوییزم قدیم، جینیزم، بودیزم در مراحل اولیه، تحولات مذهبی در بودا، هندوییزم در قرون اخیر از مطالب این کتاب است.

فن و هنر عکاسی

هادی شفاعیه

علمی فرهنگی

8500

رساله‌ای است در تشریح مبانی عکاسی برای علاقه‌مندان و آغازکنندگان راه ... توجه اصلی نویسنده به عکاسی سیاه و سفید است و حُسن کتاب سادگی و مفهومی بودن مطالب آن است.

خلاصه تاریخ هنر

پرویز مرزبان

علمی فرهنگی

7500

کتاب حاضر به شرحی موجز در زمینه تاریخ هنر و عرضه شماری از آثار هنری از تمدن‌های بزرگ باستانی تا اقوام کوچک و بومیان و جزیره‌نشینان گمنام پرداخته است؛ و نیز با الحاق واژگانی هنری و با ارزش در دو بخش هنر ایران قبل از اسلام و پس از آن به خوانندگان فارسی زبان کمک شایانی کرده است.

حافظ نامه

بهاء الدین خرمشاهی

علمی فرهنگی

30000

این کتاب شرحی است بر الفاظ، اعلام، مفاهیم کلیدی و ابیات دشوار حافظ که در یک مجموعه دو جلدی منتشر شده است.

مجموعه جبران خلیل جبران

کبری روشنفکر، عبدالرضا رضایی نیا، موسی بیدج

افق

کل مجموعه 22000

جبران خلیل جبران شاعر، نویسنده و نقاش پرآوازه لبنانی است که با قدرت کلماتش از مرز زمان و مکان می‌گذرد و...

جانستان کابلستان

رضا امیرخانی

افق

6500

رضا امیرخانی در جانستان کابلستان سفر کوتاه اما پرماجرایش به افغانستان را روایت می کند. پرسه در خاک همسایه فرصتی است برای نگاه کردن دوباره به ایران، اتفاقات تازه و آینده پیش رو.

نفحات نفت

رضا امیرخانی

افق

4800

امیرخانی در «نفحات نفت» که با دیدی انتقادی به مدیریت نفتی در کشورمان نوشته است، آورده که «نفت همان دولت است و دولت همان نفت.... دولت تا نفت دارد، خطری تهدیدش نمی‌کند! و این‌گونه، اقتصاد دولتی و مدیر سه‌لتی ساخته می‌شود.»

دانشنامه تصویری نوآموز

دبورا چنسلر، دبورا مورل، فیلیپ استیل، باربارا تیلور/ حسن سالاری

افق

25000

کتابی مرجع و خواندنی برای دانش‌آموزان دوره‌ ابتدایی که در بیش از 2000 تصویر رنگی به موضوع‌های مورد علاقه‌ بچه‌ها می‌پردازد: جانوران، دایناسورها، بدن انسان، زمین ما، مردمان و سرزمین‌ها، گیاهان، علوم، ماشین‌ها و فضا.

مردیم از اینهمه مشق

ترور رومین/ فرخنده مفیدی

قدیانی

1400

این‌ کتاب‌ حاوی‌ ده‌ها نکته‌ تجربی‌ و کاربردی‌ است‌ که‌ برای‌ مقابله‌ با مشکل‌ «مشق‌ شب‌» به‌ ویژه‌ برای‌ آنها که‌ مشق‌ شب‌ را عذابی‌ بزرگ‌ می‌دانند و از زیر بار آن‌ شانه‌ خالی‌ می‌کنند.

148 نکته برای لذت و شادی

پاول ویلسون/ سپیده خلیلی

قدیانی

5000

در این‌ کتاب‌، نویسنده‌ مشاهدات‌ و تجربیات‌ خود را در مورد نکاتی‌ که‌ سبب‌ لذت‌ و احساس‌ شادمانی‌ می‌شوند، به‌ صورت‌ مجموعه‌ای‌ از پیشنهادهای‌ ساده‌ و عملی‌ گرد آورده‌ است‌.

100 نکته در شناخت دنیای پسران

الیزابت هارتلی بروئر/ آناهیتا آذری

قدیانی

5500

پسر شما باید مستقل و منطقی باشد، به خانواده و نزدیکانش مهر بورزد و بداند که دیگران نیز او را دوست دارند. اینها سبب عزت نفس او می‌شوند، و او را یاری می‌دهند تا زندگی شادتر و پربارتری را تجربه کند و در موقعیت‌های دشوار بهتر تصمیم بگیرد.

55 معما برای هوشمندان

استیو اودل/ف. پویا

قدیانی

2500

گزیده ای از معماهای کهن و نو در این کتاب گرداوری شده است.

 هموطنان تهرانی برای تهیه این کتاب‌ها‌‌ کافیست با شماره 88453188 سامانه اشتراک محصولات فرهنگی؛ سام تماس بگیرند و کتاب را در محل کار یا منزل _ بدون هزینه ارسال _ دریافت کنند.

291/60

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 172222

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۰۹:۵۷ - ۱۳۹۰/۰۶/۲۱
    0 0
    این تیپ معرفی عالی است آدم به راحتی می تواند کتاب مورد نظرش را پیدا کند ممنون از رمان های خارجی هم معرفی کنید مخصوصا نویسنده های کشورهای همسایه ترکیه عراق افغانستان و ...