واردات آیفون ۱۴ تعیین تکلیف نشده است/ افزایش ۱۰ درصدی قیمت موبایل

مهر نوشت:رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم صوتی گفت: واردات آیفون ۱۴ هنوز تعیین تکلیف نشده است و تا به این لحظه واردات تجاری نداشته ایم؛ همچنین فروش گوشی های مسافری قانونی نیست.

محمدرضا رمضان در مورد وضعیت رجیستری گوشی‌های آیفون ۱۴، اظهار کرد: هنوز واردات رسمی و امکان رجیستر کردن گوشی‌های آیفون ۱۴ تعیین تکلیف نشده است و تا به این لحظه ثبت سفارش و واردات تجاری و رسمی این گوشی را نداشته ایم.

رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم صوتی و تصویری و موبایل تهران در مورد فروش آیفون ۱۴ در برخی از فروشگاه‌ها، تصریح کرد: گوشی‌هایی که در بازار به فروش می‌رسد مربوط به واردات مسافری می‌شود که البته تعداد آنها نیز محدود است. البته باید اشاره کنم که فروش گوشی‌های مسافری قانونی نیست زیرا حق گمرکی پرداخت نکرده اند.

وی ادامه داد: اگرچه مرسوم است که گوشی‌های مسافری بین یک تا دو ماه تا زمان ثبت قانونی فعال باشند و بعد قطع شوند اما تاکنون آیفون ۱۴ هایی که به صورت مسافری وارد شده اند قطع نشده اند و فعال هستند زیرا دولت قصد وارد کردن زیان به افراد را ندارد و به دنبال راهکاری جهت رجیستر کردن موبایل‌های آیفون ۱۴ است.

رمضان همچنین در مورد وضعیت بازار موبایل نیز تصریح کرد: بازار موبایل به صورت روزانه فعال است و کالاها احتکار نمی‌شوند زیرا به صورت مستقیم به قیمت ارز وابسته است و ثبت سفارش‌های واردات نیز از یکی دو ماه قبل انجام می‌شود بنابراین به محض ورود کالا به بازار باید به فروش برسد تا ثبت سفارش‌های بعدی انجام شوند.

وی با بیان اینکه مصرف ماهیانه موبایل در کشور ماهانه بیش از یک میلیون دستگاه است، افزود: با توجه به افزایش نرخ ارز در بازار آزاد، قیمت موبایل چندان از این افزایش متأثر نشده و به صورت میانگین ۱۰ درصد گران شده است.

رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم صوتی و تصویری و موبایل تهران تاکید کرد: با توجه به ارتباط مستقیم موبایل با ارز، در صورت کاهش قیمت ارز، قیمت موبایل نیز به سرعت کاهش می‌یابد.

بیشتر بخوانید:

۳۵۲۱۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1722465

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =