۰ نفر
۱۸ شهریور ۱۳۹۰ - ۱۵:۴۲

ایسنا نوشت:

مقام‌های آمریکایی اعلام کردند، دولت اوباما قصد دارد در سال آینده بخشی از سربازان آمریکایی را به منظور حمایت یا آموزش نیروهای عراقی در کویت مستقر کند.

 استقرار این نیروها پس از آنکه پنتاگون عقب نشینی برنامه‌ریزی شده 45 هزار سرباز آمریکایی از عراق را در ماه دسامبر کامل کند، صورت می‌گیرد.

این طرح که هنوز اعلام نشده است، در میان یک سری مواردی است که دولت آمریکا قصد دارد برای نقش آموزشی خود در عراق اجرا کند.

تمامی نیروهای خارجی در 31 دسامبر (10 دی ماه) تحت توافق امنیتی سال 2008 از عراق خارج می‌شوند، اما مقام‌های ارشد آمریکایی نگران این مساله هستند که بدون آموزش بیشتر نیروهای عراقی دستیابی به امنیت در این کشور دشوار شود.

مقام‌های ارتش آمریکا می‌گویند که عملکرد نیروهای امنیتی عراق بهتر شده، اما هنوز برای حفاظت از قلمرو هوایی، مرزهای زمینی و آبی این کشور ناکارآمد بوده و ضعیف هستند.

به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، "جان کربی"، سخنگوی ستاد مشترک ارتش آمریکا در این باره گفت: شکاف‌هایی در تشکیلات نظامی و امنیتی عراقی‌ها وجود دارد. مذاکرات در این مورد با مقام‌های عراقی در مراحل اولیه قرار دارد.

دولت اوباما طرحی مبنی بر باقی ماندن 300 تا 500 نیرو در عراق داده که بتوانند به نیروهای عراقی آموزش دهند. مقام‌های آمریکایی که خواستند نامشان فاش نشود در هفته گذشته اعلام کردند که عراق هنوز خواستار گسترش فعالیت این نیروها در کشورشان نشده‌اند.

استقرار نیروهای عراقی در کویت به عنوان بخشی از ماموریت آموزش برای نیروهای عراقی تاکنون گزارش نشده است.

یکی از مقام‌های آمریکایی اعلام کرد، دولت آمریکا پیش‌بینی می‌کند که نیروهای آمریکایی به مدت سه سال در کویت بماند که این امر از سال 2012 میلادی آغاز می‌شود. البته هنوز تصمیمی در این مورد اتخاذ نشده و هیچ مذاکرات مستقیمی با دولت کویت صورت نگرفته است.

کویت نقش محوری درآغاز حمله به عراق ایفا کرده است. نیروهای زمینی آمریکا در ماه مارس سال 2003 از این کشور به عراق حمله کردند. علاوه بر این، ترانزیت‌ تجهیزات و تسهیلات مورد احتیاج نیروهای آمریکایی از کویت صورت گرفته است.26149

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 172266

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 16 =