جام جم نوشت:

یک زندانی فراری که تحت تعقیب مراجع قضایی و انتظامی قرار داشت و با پوشیدن لباس پلیس و سد کردن راه عبور خودروها به اتفاق همدستانش از مردم سرقت می‌کرد، دستگیر شد.

به گزارش «جام‌جم»، چند روز پیش مردی هراسان با حضور در کلانتری 154 چیتگر از سرنشینان یک دستگاه خودروی پراید سفیدرنگ که با لباس پلیس پول‌هایش را سرقت کرده بودند، شکایت کرد.

با تشکیل پرونده‌ای در این ارتباط، دادیار شعبه 7 دادسرای جنایی تهران دستور تحقیق و دستگیری سارقان مامورنما را در اداره پلیس آگاهی صادر کرد.

شاکی در این باره به پلیس گفت: وقتی همراه 2 نفر از دوستانم در کیلومتر 16 جاده مخصوص قصد عزیمت به کرج را داشتم، 2 سرنشین یک دستگاه خودروی پراید که لباس پلیس به تن داشتند و یکی از آنها نیز بی‌سیم در دست داشت با سد کردن راه عنوان کرد، به آنها گزارش شده است که من و دوستانم مواد مخدر حمل می‌کنیم . آنها سپس خودرو را بازرسی کرده و با ربودن 4میلیون تومان پول موجود در آن از محل متواری شدند. با اظهارات شاکی و جمع‌بندی اطلاعات، ماموران ردپای مجرمان طایفه فیوج را در این سرقت شناسایی و با چهره‌نگاری از 2 سارق که با پوشش پلیس سرقت کرده بودند، ردپای یک متهم سابقه‌دار این طایفه به نام علی را به دست آوردند.

با بررسی سوابق علی (متهم تحت تعقیب)‌ مشخص شد وی سال 86 پس از دستگیری از سوی پلیس و قبل از صدور حکم قطعی دادگاه، با ارائه وثیقه از زندان آزاد سپس متواری شده است. با فرار متهم و صدور حکم غیابی، علی محکوم به زندان و پرداخت 500 میلیون تومان در حق شاکیانش شده بود.

در جستجوی متهم

با به دست آمدن اطلاعات، جستجوی گسترده ماموران برای شناسایی و دستگیری متهم از سوی پلیس آگاهی تهران آغاز شد تا این‌که ماموران اطلاع پیدا کردند، ماموران پلیس آگاهی کرج در یک عملیات موفق به دستگیری تعدادی از سارقان طایفه فیوج در نقاط مختلف کرج شده‌اند که متهم تحت تعقیب (علی) نیز در میان بازداشت‌شدگان قرار دارد.

با گزارش دستگیری متهم تحت تعقیب در کرج، دادیار جنایی دستور انتقال متهم به تهران را صادر کرد و ماموران علی را همراه یکی از همدستانش به نام حبیب که او نیز از مجرمان سابقه‌دار است، به تهران انتقال دادند. با دعوت از مالباختگان ، آنها در پلیس آگاهی هر دو متهم را پلیس‌های قلابی معرفی کردند که با پوشش نظامی و به بهانه حمل مواد مخدر و دیگر جرایم راه آنها را سد کرده و با سرقت اموالشان متواری شده‌اند.

سرهنگ قزلباش، معاون مبارزه با سرقت‌های خاص پلیس آگاهی در این باره گفت: در تحقیق از مالباختگان معلوم شد متهمان با خودروهای ماکسیما، ال ـ 90 و پراید از مردم سرقت می‌کرده‌اند. قزلباش اضافه کرد: پس از تحقیقات اولیه و دستور قضایی، محل سکونت هر دو متهم بازرسی و در این محل مقادیر قابل توجهی اموال مسروقه از جمله سکه‌های طلا و چند دستگاه لپ‌تاپ نیز کشف شد که با بررسی این لپ‌تاپ‌ها، معلوم شد متهمان سال گذشته با ورود به یک شرکت در میدان کتابی تهران و تخریب قفل‌ها گاوصندوق شرکت را همراه 70 میلیون تومان پول و چند دستگاه لپ‌‌تاپ سرقت کرده‌اند.

معاون پلیس آگاهی از مردم خواست، چنانچه افرادی با جعل عنوان پلیس و با استفاده از لباس ماموران انتظامی از آنها سرقت کرده‌اند برای شناسایی 2 متهم دستگیر شده که تاکنون ده‌ها مالباخته آنها را سارقان اموالشان معرفی کرده‌اند، به اداره 5 پلیس آگاهی مراجعه کنند.

/5656

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 172293

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 0 =