۰ نفر
۷ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۸:۵۷
مقصد زیدان کجاست؟

زین الدین زیدان، سرمربی فرانسوی از هدایت چهار باشگاه یوونتوس، رئال مادرید، بایرن مونیخ و پاری سن ژرمن استقبال می کند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ به گزارش RMC Sport، با توجه به تمدید قرارداد دیدیه دشان با فرانسه تا 2026، زین الدین زیدان دیگر نمی خواهد برای نشستن روی نیمکت تیم ملی فوتبال کشورش صبر کند. زیزو مایل است در تابستان 2023 هدایت یک تیم در رده باشگاهی را برعهده بگیرد اما انتخاب های او محدود است. در واقع او فقط حاضر می شود در 4 باشگاه رئال مادرید، یوونتوس، پاری سن ژرمن و بایرن مونیخ مربیگری کند و باید دید این باشگاه ها برای انتصاب او وارد عمل می شوند یا نه.

1.یوونتوس

باشگاه یوونتوس در دوران حرفه ای و زندگی زیدان جایگاه ویژه ای دارد. با این حال با توجه به کسر 15 امتیاز از یوونتوس و استعفای مدیران این باشگاه، بیانکونری وارد یک بحران شده و جاه طلبی اروپایی آنها رو به کاهش است. بنابراین مسیر بازگشت زیدان به یووه به عنوان سرمربی پر پیچ و خم است.

2. رئال مادرید

دیگر باشگاه مورد علاقه زیدان مطمئنا رئال مادرید است. زیزو در اولین دوره حضورش روی نیمکت رئال موفق به قهرمانی در لیگ قهرمانان در سال های 2016، 2017 و 2018 شد. او در سال 2019 نیز پس از ناکامی سانتیاگو سولاری به لوس بلانکوس بازگشت چراکه نتوانست به فلورنتینو پرز نه بگوید. با این حال نتایج زیدان در دوره دوم حضورش (در پایان فصل 2020/21) آنطور که انتظار می رفت نبود و علاوه بر این روابط او با سران باشگاه مادریدی در زمان جدایی سرد شد. با توجه به پیوند منحصر به فرد زیدان و پر افتخارترین باشگاه اروپا، امکان بازگشت او را نباید رد کرد اما در حال حاضر این اتفاق خیلی بعید به نظر می رسد.

3. بایرن مونیخ

بایرن مونیخ یکی از 4 گزینه مورد علاقه الدین زیدان به حساب می آید. این مربی 50 ساله همیشه برای بایرن احترام زیادی قائل بوده چراکه تشکیلات و همچنین امکانات مالی این باشگاه آلمانی به آنها اجازه می‌دهد هر سال برای قهرمانی در لیگ قهرمانان رقابت کنند. در سال 2015، زمانی که زیدان مربی رئال مادرید کاستیا بود، چند روزی در تمرینات بایرن تحت هدایت گواردیولا حضور داشت و تحت تأثیر سازماندهی این باشگاه قرار گرفت. نقطه ضعف این گزینه برای زیدان زبان است زیرا او آلمانی صحبت نمی کند.

4. پاری سن ژرمن

پاری سن ژرمن نیز همچنان برای او یک گزینه معتبر به حساب می آید. پی اس جی در نظر داشت تا زیدان را به عنوان جانشین پوچتینو معرفی کند اما سرمربی فرانسوی پس از مذاکرات انجام شده تصمیم گرفت پیشنهاد این باشگاه را نپذیرد. در واقع با توجه به رو به پایان بودن قرارداد دشان، زیزو منتظر هدایت تیم ملی فرانسه پس از جام جهانی قطر بود و به همین دلیل به پاریسی ها پاسخ منفی داد. این امتناع از پذیرش هدایت پی اس جی در آن زمان معنی نمی دهد که او در آینده هم قصد رد این گزینه را دارد.

بیشتر بخوانید:

257 251

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1724318

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 4 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • رئال IR ۲۰:۵۰ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۷
    1 0
    بیا استقلال قهرمان جام حذفي به کنش