برگزاری مسابقات قرآن و عترت بسیج در چهارمحال‌وبختیاری

مرحله استانی بیست‌و نهمین دوره مسابقات قرآن و عترت بسیجِ استان چهارمحال ‌و بختیاری در مجتمع لاله شهرکرد برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین استان چهارمحال وبختیاری، رقابت ۱۱۰ برگزیده قرآنی بسیج استان چهارمحال و بختیاری در مجتمع لاله شهرکرد پس از آیین افتتاحیه و سخنرانی سردار علی افضلی جانشین فرماندهی سپاه حضرت قمربنی هاشم علیه السلام برگزار شد.

سردار علی افضلی، جانشین فرمانده سپاه حضرت قمر بنی هاشم(ع) در این برنامه ضمن تبریک حلول ماه رجب و گرامیداشت یاد و خاطره گفت: این محافل نورانی به برکت انقلاب اسلامی و خون مطهر شهدا بوده و قرآنیان در مسیری گام بر می‌دارند که این شهدای والامقام گام برداشتند.

جانشین فرماندهی سپاه حضرت قمربنی هاشم علیه السلام افزود: حرکت در مسیر خدمت به قرآن کریم و اهل‌بیت عصمت و طهارت(علیهم السلام) آخرین سفارش نبی مکرم اسلام بود که این مهم امروز در سایه مکتب تشیع و به مدد مجاهدت امام خمینی(ره) و شهدا برای اهالی قرآن فراهم شده تا عاشقانه و آگاهانه در این مسیر پر نور گام بر دارند.

سردار افضلی تصریح کرد: در واقع انقلاب اسلامی ایران عصاره مکتب قرآن و اهل‌بیت(علیهم السلام) است که امروز از این نعمت برخوردار هستیم.

وی همچنین با گرامیداشت فرارسیدن ایام‌الله دهه فجر، گفت: انقلاب اسلامی عظیم‌ترین دستاورد کسانی است که در مکتب انبیا و ائمه اطهار(علیهم السلام) گام برداشتند و در واقع، انقلاب ما انفجار نور بود.

جانشین فرمانده سپاه حضرت قمر بنی هاشم(علیه السلام) با اشاره به تأکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر اشاعه جلسات قرآنی، گفت: می‌طلبد که در لبیک به امر رهبری، نسبت به برپایی جلسات و محافل انس با قرآن و دورهمی‌های قرآن‌محور و مسجد محور اهتمام داشته باشیم که مسابقات قرآن نیز در راستای همین هدف برپا می‌شوند.

سردار افضلی، محافل قرآنی را هدایت کننده انسان به سوی سعادت وکمال بشری دانست و گفت: گام نهادن در این مسیر منتج به هدایت، سعادت و کمال بشر می‌شود که هدف و منظور الفت انسان نیز همین کمال انسان است.

سیدمظاهر موسوی، مسئول دارالقرآن بسیج چهارمحال‌ و بختیاری اظهار کرد: این مسابقات در ۴ مرحله حوزه، ناحیه، استان و کشور برگزار می شود که در حال حاضر مرحله استانی در حال برگزاری است و متسابقین در ۴ بخش فردی، گروهی، خانوادگی و ایده پردازی قرآنی با هم به رقابت می پردازند.

وی گفت: ۱۱۰ متسابق شامل ۴۵ برادر و ۶۵ خواهر از سراسر استان در این مرحله حضور دارند که شامل رشته های؛ حفظ، ترتیل، تحقیق برادران، تقلیدی، نهج البلاغه، صحیفه سجادیه و صراط می شود.

وی، در پایان گفت: برخی رشته های این مرحله از مسابقات شامل سنین ۹-۱۴ سال و برخی رشته ها مختص سنین بالای ۱۴ سال می باشد.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1724461

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 2 =