رضا کیانیان: جشنواره را تحریم نمی‌کنم

بولتن جشنواره فجر نوشت: مــن جشــنواره فیلــم فجــر را تحریــم نمــی کنــم و معتقــدم بایــد بگــذارم کسـانی کـه بـه جشـنواره اعتقـاد دارنـد آن را برگـزار کننـد. برخـی نمی‌تواننــد مخالــف خــود را تحمــل کننــد ولــی مــن می‌توانــم مخالــف خــود را تحمــل کنــم. حتــی اگــر در قــدرت باشــم هــم می‌توانــم مخالــف خــود را تحمــل کنــم.»

رضا کیانیان در گفت‌وگــو بــا نشــریه چهــل و یکمیــن جشــنواره بین‌المللـی فیلـم فجـر از عدم تحریم جشنواره گفت.

رضا کیانیان درباه تحریم نکردن جشنواره توضیح داد: «از زمــان دولــت معجــزه هــزاره ســوم مــن بــه جشــنواره نرفتــم. بایــد بگویــم در دهه‌هــای قبــل جشــنواره‌های فیلــم فجــر، کیفیــت بهتــری داشــت و فیلم‌هــای بهتــری تولیــد می‌شــد. از زمــان احمدی‌نــژاد جشــنواره از رونــق افتــاد. مــن جشــنواره را تحریـم نمی‌کنـم. مثـل دوران ۸۸ کـه تلویزیـون را تحریـم نکــردم. چــون تلویزیــون بــرای ماســت و آن را تحریــم نمی‌کنـم. مـن بـه تلویزیـون می‌گفتـم اگـر برنامـه زنـده داشـته باشـی می‌آیـم.»

او ادامه داد: «مـن جشـنواره فیلـم فجـر را تحریـم نمی‌کنـم و معتقـدم بایـد بگـذارم کسـانی کـه به جشـنواره اعتقــاد دارنــد، آن را برگــزار کننــد. برخــی نمی‌تواننــد مخالــف خــود را تحمــل کننــد ولــی مــن می‌توانــم مخالــف خــود را تحمــل کنــم. حتــی اگــر در قــدرت باشـم هـم می‌توانـم مخالـف خـود را تحمـل کنـم. مـن سال‌هاسـت جشـنواره نمـی‌روم و ایـن بـه علـت مخالفـت بـا مدیـران و دولـت فعلی نیســت. آنهایــی کــه ادعــای آزادی دارنــد و تمریـن آزادی می‌کننـد بایـد بگذارنـد مخالـف آنهـا هـم حـرف خـود را بزنـد. اگـر بگذارنـد مخالـف حــرف خــود را بزنــد، گفت‌وگــو اتفــاق می‌افتــد. همــان چالشــی کــه سال‌هاســت در کشــور مــا فرامــوش شــده… بــرای گفت‌وگــو در کشــور هیــچ وقـت دیـر نیسـت. بگذاریـد جشـنواره کار خـودش را بکنـد و بعـد آن را نقـد کنیـد. بـه هـر حـال، مـن بـه این دلایــل بــه جشــنواره نمــی‌روم.»

۵۷۲۴۵

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1725201

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 8
  • نظرات در صف انتشار: 1
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • ناشناس IR ۱۸:۴۳ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۹
    0 0
    با سلام. جناب رضا کیانیان، شما هرگز نمی توانی جناب ابراهیم حاتمی کیا باشی. همانطور که علی رقم سعی و تلاش فراوان نتوانستی حتی کپی خوبی برای مرحوم جناب عزت الله انتظامی باشی!! اکنون هم کسی از شما درخواستی، مبنی بر تحریم جشنواره فجر نداشته است. رضا خان، برای این حقیر اصلا مشخص نیست شما با چه هدفی مصاحبه زده اید؟! نکند خدا ناکرده میخوای بگی، ما سه نفرو داری کجا می بری،
  • IR ۱۹:۳۰ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۹
    0 0
    بیشتر از این که این حواشی مهم باشه کیفیت فیلم مهمه
  • حمید IR ۲۱:۳۱ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۹
    7 0
    آقای کیانیان قاطی کردی ؟!!!! مخالف من و شما فقط حرف خود را میزند و کار خود را میکند و به من و شما اجازه حرف زدن و اظهار نظر نمیدهد و زور میگوید و اگر حرف بزنیم و اعتراض کنیم میگیرد و میزند و میکشد . مخالف من و شما تریبون دارد اسلحه دارد قدرت دارد همه چیز دارد . من و شما هیچ چیزی نداریم . مگر شما و مخالف شما در شرایط برابر هستید که میگویید جشنواره را تحریم نمیکنم ؟!!! از شما با اون درجه از درک و فهم چنین استدلالی تعجب برانگیز است !!!!!
  • حسن IR ۲۱:۵۷ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۹
    4 0
    حرفهای خنده دار میزنید آقای کیانیان . همه به دلیل رفتار حکومت با مردم و معترضان جشنواره و بسیاری از چیزها را تحریم کرده اند . این چه ربطی به نشستن و صدای مخالف را شنیدن و نشنیدن دارد ؟ یکجا گفتید تلویزیون را تحریم نمیکنم و سال 88 هم تحریم نکردم چون تلویزیون برای ماست !!!!! آیا واقعا تلویزیون برای ماست؟!!!! تلویزیون اصلا برای ما ، مردم ارزش و اهمیتی قائل است یا به دستور مافوقهای خود فقط عمل و هرجور دوست داشت رفتار میکند و هر چه که فقط خود دوست دارد پخش میکند که همش هم بر ضد مردم و حقیقت و راستگویی است ؟ تلویزیون میلی برای من و شما نیست . آن تلویزیون ملی است که برای من و شماست و در این کشور وجود ندارد .
  • IR ۰۰:۳۰ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۰
    0 0
    چي ميگين بابا به درك تو صف نفت سكته مي كنن تو خوي وضعيت ملت خرابه گوشت هم رويا شد واقعا چرا فكر ميكني اين خبر مهمه به اسفل السافلين تحريم كنه يا نكنه
  • تورج IR ۰۱:۰۱ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۰
    5 0
    این ها گفته های آرمانی هستند ! آیا طرف مقابل شما را تحمل میکند !؟ وقتی آنها مخالفان را به دلیل عقاید و گفتار متفاوت مورد حملات ناجوانمردانه قرار میدهند ، از زندان و آزار دریغ نمی کنند دیگر جایی برای اینگونه ژست های روشنفکرانه نمی ماند . همین امروز آقای جبلی از رئیس جمهور خواست تا از پخش سریال سقوط جلوگیری شود و لابد اگر بشود در فیلمیو را تخته کنند . بی توجه به عاقبت افرادی که از آن زندگی می‌گذرانند.
  • ملت IR ۰۷:۰۵ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۰
    0 0
    من به سهم خودم ازشما تشکر میکنم. فکر و اندیشه شما برای من آموزنده است.
  • IR ۰۹:۵۷ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۰
    5 1
    در هیچ جای دنیا به اندازه ی ایران به شماها رو ندادن