شطرنج شاگرد و استاد

هفته هجدهم لیگ بیست و دوم امروز با چهار دیدار آغاز می‌شود.

ایمان گودرزی؛ هفته ۱۸ لیگ برتر امروز با چهار دیدار آغاز می‌شود که در مهم ترین بازی ها پرسپولیس در آزادی میزبان آلومینیوم اراک خواهد بود و شاگردان قلعه نوعی در اصفهان به مصاف سپاهان خواهند رفت و منتظر خواهند ماند تا ببینند روز پنج شنبه استقلال چه نتیجه‌ای مقابل مس کرمان خواهد گرفت. با هم پیش بازی ۴ بازی روز پنج شنبه را بررسی می‌کنیم؛

پرسپولیس آلومینیوم اراک
ساعت: ۱۵:۴۵

ورزشگاه آزادی
 پرسپولیس بعد از یک بازی سخت، سنگین و پرفشار مقابل فولاد که با شکستی تلخ و پرحاشیه همراه بود چاره‌ای جز پیروزی مقابل تیم سیدمهدی رحمتی ندارد چرا که ممکن است این لغزش منجر به از دست دادن صدر جدول شود. پرسپولیس حاشیه امن اختلاف ۵ امتیازی با صدر جدول را از دست داده اما دیگر نمی‌خواهد اختلاف با تیم دوم کمتر شود. پرسپولیس در نیم فصل نخست فقط یک باخت داده بود اما در نیم فصل دوم جای لغزش وجود ندارد و به نوعی سهمیه شکست‌های تیم یحیی پر شده وگرنه رسیدن به جام قهرمانی دشوار خواهد شد.
نکته مهم برای پرسپولیس در این بازی بازگشت هواداران به ورزشگاه آزادی است. پرسپولیس بعد از ۵ ماه مقابل هواداران و تماشاگران خودی بازی می‌کند و در این شرایط سخت یحیی و بازیکنانش بهترین همراهان و یاوران خود را دوباره پیدا کرده‌اند تا بلکه شروعی مجدد برای رسیدن به قهرمانی داشته باشند.


در نقطه مقابل تیم سیدمهدی رحمتی هم حریف کوچکی نیست. آنها ۱۰ ماه قبل در همین ورزشگاه پیش چشم تماشاگران پرسپولیس سرخ‌ها را از جام حذفی کنار زدند و اتفاقاً با یک برد روحیه‌بخش مقابل صنعت نفت به این بازی پا می‌گذارند. آلومینیوم اراک تیم هفتم جدول است و تنها دو امتیاز با تراکتور رده پنجمی فاصله دارد. از این ‌رو برای رحمتی و تیمش بردن در این بازی بزرگ حکم یک صعود احتمالی به جمع تعقیب‌کنندگان چهار مدعی قهرمانی را خواهد داشت.
پرسپولیس برای بازی امروز سعید صادقی را در اختیار ندارد و مهاجم برزیلی‌اش تازه در همین روز بازی به ایران آمده. با این حال با بازگشت سروش رفیعی از محرومیت و شرایطی که در بازی اهواز اتفاق افتاد می‌توان انتظار حداقل ۲ تا ۵ تغییر را در ترکیب اولیه سرخ‌ها تصور کرد.
در تیم آلومینیوم اراک هم محمود قائد رحمتی تنها غایب این تیم است اما آنچه در این بازی می‌تواند مورد توجه قرار بگیرد حساسیت نسبت به قضاوت داور است. هر دو تیم در بازی قبلی از مسأله داوری لطمه دیدند و اعتراض‌شان را هم رسمی کردند پس احتمالاً سخت‌ترین کار در میدان امروز برعهده منصوریان قاضی میدان خواهد بود. در عین حال بعید است اتفاقات بازی با فولاد تکرار شود چرا که رحمتی و یحیی که یکی شاگرد دیگری چه در مدرسه چه در زمین فوتبال بوده ارتباط بسیار خوبی با هم دارند و با اینکه استقلالی بودن رحمتی می‌تواند حساسیت‌هایی برای تماشاگران پرسپولیسی ایجاد کند اما تقابلی بین نیمکت‌های دو تیم نخواهیم دید و شاید کار داور راحت‌تر شود.

سپاهان – گل‌گهر

ساعت ۱۵:۰۰

ورزشگاه نقش جهان

سپاهان و گل‌گهر بدون شک مهم‌ترین بازی هفته هجدهم به حساب می‌آید. بازی مهمی که در سال‌های اخیر حساسیت خاصی هم پیدا کرده چراکه امیر قلعه‌نویی باید مقابل تیم سابق خود یعنی سپاهان قرار بگیرد و این تیم را از رسیدن به قهرمانی دور کند. نکته جالب در مورد این بازی، همسایه بودن ۲ تیم در جدول و اختلاف ۳ امتیازی‌شان است. سپاهان که خود را بیش از هر زمانی به صدر جدول نزدیک می‌بیند، در این بازی با توجه به اینکه میزبان هم هست، به چیزی جز کسب ۳ امتیاز فکر نمی‌کند. سپاهان در صورت پیروزی در این بازی موقتاً هم می‌تواند به صدر جدول برسد اما در مقابل گل‌گهر سیرجان که به تازگی رده دوم جدول را از دست داده، نمی‌خواهد بیش از این از صدر فاصله بگیرد. گل‌گهری‌ها بخوبی می‌دانند اگر مقابل سپاهان نتوانند به پیروزی برسند و امتیازات کامل را کسب کنند، شرایط برایشان سخت خواهد شد. پس آنها با تمام قوا به میدان می‌روند تا با یک برد، خود را هم‌امتیاز سپاهان کنند و در ادامه برای رسیدن به رده‌های بالاتر تلاش خود را به کار بگیرند. نکته مهم در مورد رویارویی این ۲ تیم همسایه و بالانشین در جدول، خط حمله آتشین آنهاست. سپاهان و گل‌گهر به طور مشترک با ۲۴ گل زده بهترین خط حمله لیگ را تا اینجای کار دارند و بخوبی می‌توانند دروازه حریفان را باز کنند.

گل گهر 2-2 سپاهان / نبرد جذاب، نفس گیر و دیدنی سیرجان برنده نداشت! | طرفداری

رویارویی امیر قلعه‌نویی و هواداران سپاهان می‌تواند یکی دیگر از نکته‌های مهم این بازی باشد. البته تقابل محمدرضا حسینی با تیم سابقش هم جالب خواهد بود. حسینی به تازگی به گل‌گهر سیرجان رفته و در آنجا خیلی زود به ترکیب اصلی رسید و به میدان رفت. حالا او بدون شک در بازی با سپاهان می‌تواند در ترکیب اصلی گل‌گهر قرار بگیرد تا مقابل زردپوشان خودی نشان دهد. سپاهان و گل‌گهر سیرجان در سال‌های اخیر ۵ بار مقابل هم قرار گرفتند که سهم زردپوشان اصفهانی ۲ پیروزی بود و گل‌گهر تنها یک بار توانست به پیروزی برسد. در ۲ بازی دیگر نتیجه با تساوی به پایان رسید. مثل بازی رفت که البته پر گل هم بود. بازی رفت این ۲ تیم در شرایط عجیبی دنبال شد و در حالی که سپاهان با ۲ گل میلاد زکی‌پور از حریف پیش افتاده بود، ناگهان گل به خودی رناتو داسیلویرا مدافع برزیلی سپاهان، امید را به گل‌گهر برگرداند تا این تیم در دقایق پایانی هم یک گل دیگر بزند و بازی را به تساوی بکشاند. حالا این دو تیم در شرایطی که جایگاه‌های مهمی در جدول دارند باید مقابل هم قرار بگیرند. باید دید این بار تفکرات مورایس می‌تواند کمک کند سپاهان در خانه به پیروزی برسد یا اینکه امیر قلعه‌نویی در اصفهان، با دست پر برمی‌گردد. مسأله مهم این است که هر دو تیم بخوبی می‌دانند تساوی به دردشان نمی‌خورد و تمام تلاش خود را به کار می‌گیرند تا به پیروزی برسند. با این حساب به احتمال زیاد شاهد یک بازی کاملاً تهاجمی خواهیم بود. آن هم از ۲ تیمی که بهترین خط حمله لیگ برتر را در اختیار دارند.
 


ملوان - نساجی
ساعت: ۱۵:۰۰

ورزشگاه مرحوم قایقران
بازی ملوان بندرانزلی و نساجی مازندران نه تنها برای جدول مهم و حساس است، بلکه برای شمالی‌ها هم حساسیت خاصی دارد. ملوانی‌ها که در بازی هفته قبل مقابل استقلال، با ۴ گل شکست خوردند این هفته به‌دنبال جبران هستند. ملوان اگر بتواند در این بازی ۳ امتیاز را کسب کند، شانس این را دارد که چند پله در جدول صعود داشته باشد و حتی جایگاه نساجی را در جدول بگیرد. البته شاگردان مازیار زارع کار سختی مقابل نساجی خواهند داشت، چراکه تیم حمید مطهری در هفته‌های اخیر نتایج خوبی کسب کرده و توانسته امتیازات مهمی به دست بیاورد. البته این تیم در بازی هفته گذشته مقابل سپاهان شکست خورد اما یک بازی جالب انجام داد که هواداران این تیم را امیدوار کرد. ملوان و نساجی در سال‌های اخیر بارها مقابل هم قرار گرفتند که پیروزی‌هایشان مقابل هم تقریباً برابر بوده. تقابل این ۲ تیم در بازی رفت هم با تساوی به پایان رسید. یک تساوی پر گل که باید دید در بازی برگشت به چه صورت خواهد شد. گفته می‌شود امروز هوا بارانی خواهد بود که باید دید جدال این ۲ تیم شمالی به چه صورت انجام خواهد شد. تیم‌هایی که به هوای بارانی و زمین گل‌آلود عادت دارند.


 



تراکتور- فولاد
ساعت: ۱۴:۰۰

ورزشگاه یادگار امام(ره) تبریز
بازی تراکتور تبریز و فولاد خوزستان از آن دسته بازی‌هایی است که پیش‌بینی‌اش سخت خواهد بود. تراکتور با سرمربیگری خمس تا الان نتایج نسبتاً خوبی گرفته و توانسته به رده‌های بالای جدول برسد. در مقابل فولاد خوزستان که هفته‌های عجیب و سختی داشت، در چند بازی اخیر توانست شرایط خوبی پیدا کند و حتی پرسپولیس را در آن بازی جنجالی شکست دهد. حالا این ۲ تیم باید در هوای سرد تبریز مقابل هم قرار بگیرند. تراکتور که با ۲۶ امتیاز در رده پنجم جدول قرار دارد اگرچه با کسب ۳ امتیاز هم نمی‌تواند به رده‌های بالاتر برسد اما بخوبی می‌داند از دست دادن امتیاز یعنی از دست دادن جایگاه پنجمی و رفتن به رده‌های پایین. به همین دلیل تمام توان خود را به کار می‌گیرند تا در این بازی خانگی که هواداران هم به ورزشگاه می‌آیند، برنده باشند و با امید بیشتر به کار خود ادامه دهند. در مقابل فولاد خوزستان که با ۲۴ امتیاز در رده هشتم قرار گرفته به‌دنبال این است که با پیروزی و کسب ۳ امتیاز جایگاه تراکتور را در جدول به دست بیاورد. فولادی‌ها که بعد از پیروزی مقابل تیم صدرنشین پرسپولیس، روحیه بالایی پیدا کردند، اگرچه می‌دانند کار سختی مقابل قرمزپوشان تبریزی دارند اما در تلاش هستند این کار بزرگ را انجام دهند و به پیروزی برسند تا جایگاه تراکتور را از آن خود کنند. با این شرایط، اگر هوای سرد تبریز، بازیکنان شهر گرم اهواز را اذیت نکند، می‌توانیم شاهد یک بازی جذاب و دیدنی باشیم.
 

اعتراض تراکتوری ها به داوری بازی مقابل فولاد با ارائه مستندات- اخبار فوتبال  ایران - اخبار ورزشی تسنیم | Tasnim

بیشتر بخوانید:

۲۵۷ ۲۵۱

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1726175

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 6 =