۱ نفر
۱۴ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۱:۱۰
بالون جاسوسی در کانادا هم رویت شد

ایسنا نوشت: مرکز دفاع ملی کانادا امروز (جمعه) از رویت یک "بالون جاسوسی" بر فراز حریم هوایی این کشور خبر داد و گفت که مقامات این کشور در حال رصد آن هستند.

این مرکز دفاع ملی در بیانیه‌ای اعلام کرد: یک بالون جاسوسی در ارتفاع بالا شناسایی شده است و حرکات آن توسط فرماندهی دفاع هوا-فضای شمال آمریکا (NORAD) بررسی می‌شود.

در این بیانیه آمده است: شهروندان کانادایی‌ امن هستند و مقامات این کشور اقدامات لازم را نسبت به امنیت حریم هوایی این کشور انجام می‌دهند. مقامات NORAD، نیروهای مسلح کانادا و وزارت دفاع این کشور و سایر شرکا وضعیت کنونی را ارزیابی می‌کنند.

فرماندهی مرکز دفاع کانادا گفت: آژانس‌های اطلاعاتی کانادایی با شرکای آمریکایی خود اقدامات لازم را نسبت به محافظت از اطلاعاتی داخلی و حساس کانادا انجام می‌دهند. ما درخصوص این وضعیت با شرکای آمریکایی خود در ارتباط هستیم.

این خبر ساعاتی پس از آن منتشر شد که پنتاگون ادعا کرد، یک "بالون نظارتی" که گویا متعلق به چین است را بر فراز شمال ایالات متحده آمریکا شناسایی کرده است.

وزارت دفاع ایالات متحده آمریکا مدعی شده که "مطمئن" است این بالون متعلق به چین است و گزارش شده که مقامات آمریکایی نسبت به این موضوع با پکن در ارتباط بوده‌اند و تمامی گزینه‌ها برای اقدامات بعدی روی میز هستند.

اما با این حال، پکن امروز (جمعه) مسؤولیت این بالون را برعهده نگرفت.

311311

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1727026

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 3 =