پانا نوشت:

سرپرست اداره بهداشت مواد غذایی و بهسازی اماکن عمومی وزارت بهداشت گفت:آبیاری محصولات برخی از محصولات کشاورزی با فاضلاب ممنوع نیست.

مهندس محسن فرهادی اظهار داشت: آبیاری محصولات کشاورزی با فاضلاب خام به دلیل فواید کشاورزی که دارد به صورت مخفیانه انجام می شود .

وی با اشاره به محاسن استفاده از فاضلاب خام برای مصرف کنندگان این نوع آب،تصریح کرد:فاضلاب به انرژی برق نیاز ندارد و کانالی است که به صورت رایگان به سمت محصولات کشاروزی هدایت می شود.

فرهادی ادامه داد:از دیگر از محاسن استفاده از فاضلاب خام در این است که سرشار از ازت و فسفر بوده که برای محصولات کشاورزی بسیار مفید است.فاضلاب رها شده برای  کشاورز که پولی برای آن پرداخت نمی کند آسانتر وبه صرفه تر از  آب تصفیه شده سالم که کشاورز ناچار است برای آن پول پرداخت کند . از این رو  برخی افراد به جهت سودجویی و منفعت طلبی و زیاده خواهی از این نوع آبیاری استفاده می کنند.

وی تاکید کرد:وجود عوامل فوق سبب  ایجاد زمینه استفاده کشاورزان از آب فاضلاب خام و تصفیه نشده بشود و آنها باید بدانند که این کار خلاف قانون است و با آنها برخورد می شود.

فرهادی به ممنوعیت استفاده از فاضلاب خام اشاره کرد و افزود:براساس قانون مجازات اسلامی و شورای عالی سلامت و امنیت غذایی کشور که مصوب شده آبیاری محصولات کشاورزی و سبزیجات با فاضلاب خام ممنوع است.

سرپرست اداره بهداشت مواد غذایی و بهسازی اماکن عمومی وزارت بهداشت در پایان گفت:آبیاری برخی از محصولات کشاروزی با فاضلاب و پس آب تصفیه شده مانع و مشکلی ندارد.

47232

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 172734

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 2 =