احیای دشت قزوین باعث تحول در امنیت غذایی کشور می‌شود

سرپرست سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: طرح احیا و پایدارسازی دشت قزوین یک گام استانی با نتایج و دستاوردهای ملی است که باید مورد توجه قرار گیرد و با اجرای این طرح شاهد تحولی عظیم در تولید و امنیت غذایی استان و کشور هستیم.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از قزوین، محمدحسین عطایی، سرپرست سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین روز یکشنبه در نشست بررسی طرح احیا و پایدارسازی دشت قزوین واقع در سالن جلسات ریاست سازمان جهاد کشاورزی در تشریح این خبر اظهارکرد: طرح احیا و پایدارسازی دشت قزوین یک گام استانی با نتایج و دستاوردهای ملی است که باید مورد توجه قرار گیرد و با اجرای این طرح شاهد تحولی عظیم در تولید و امنیت غذایی استان و کشور هستیم.

او افزود: دشت قزوین از دیرباز مرکز تولیدات دامی، سبزی و صیفی و سایر محصولات زراعی و باغی بوده و تامین کننده امنیت غذایی کشور بوده که با اجرای این طرح قطعا نتایج ملی آن نیز برای کشور ملموس می‌شود.

عطایی گفت: اجرای طرح احیا و پایدارسازی دشت قزوین در نگاه حداقلی به اصلاح الگوی کشت، ترسیم منطقی تولیدات دامی و آبزیان و سرعت طرح‌های آب و خاک منجر می‌شود که اهمیت آن را دوچندان می‌کند.

این مسئول ادامه داد: عمده تمرکز طرح احیا و پایدارسازی دشت قزوین روی توسعه پایدار بوده و متوجه مسائل اجتماعی است، بنابراین ما برای جاری ساختن این طرح به مشارکت مردم و استفاده از علوم و فناوری جدید نیاز داریم.

سرپرست سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین بیان کرد: این طرح فقط نیازمند ساختار اداری نیست و لازمه تحقق آن تعهد اخلاقی و پشتکار است که باید بیش از گذشته مورد توجه باشد.

لازم به ذکر است قرارگاه احیا و پایدارسازی دشت قزوین با ۳۰عضو متشکل از سازمان جهاد کشاورزی و سایر دستگاه‌های اجرایی استان و دارای ۶پایگاه مختلف است.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1727781

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 4 =