آشنایی با تحلیل بنیادی و روش‌های یادگیری آن

تحلیل بنیادی (FA) ارزش ذاتی یک اوراق بهادار را با بررسی عوامل اقتصادی و مالی مرتبط می‌سنجد. بنا بر یک تعریف ساده، می‌توان گفت که ارزش ذاتی، ارزش سرمایه‌گذاری بر اساس وضعیت مالی شرکت صادرکننده و شرایط فعلی بازار و اقتصادی است.

تحلیلگران بنیادی هر چیزی را که می‌تواند بر ارزش اوراق بهادار تأثیر بگذارد، از عوامل کلان اقتصادی مانند وضعیت اقتصاد و شرایط گرفته تا عوامل اقتصاد خرد مانند اثربخشی مدیریت شرکت، مطالعه می‌کنند تا آگاهی کاملی در این زمینه داشته باشند و دقیقا بدانند که چه زمانی باید سرمایه‌گذاری کنند. در این متن در مورد آموزش تحلیل بنیادی صحبت خواهیم کرد. اگر شما هم می‌خواهید در بازارهای مالی فعالیت کنید و به فکر یادگیری این نوع تحلیل هستید، تا پایان این متن با ما همراه باشید.

تحلیل بنیادی چیست؟

در پاسخ به این سوال که تحلیل بنیادی چیست، باید گفت که تحلیل بنیادی روشی برای تعیین ارزش واقعی یا "بازار منصفانه" سهام است. تحلیلگران بنیادی به دنبال سهام‌هایی هستند که در حال حاضر با قیمت‌های بالاتر یا کمتر از ارزش واقعی آنها معامله می‌شوند.

اگر ارزش منصفانه بازار بیشتر از قیمت بازار باشد، سهام، کم ارزش تلقی می‌شود و توصیه می‌شود که خریدتان را انجام دهید. این در حالی است که اگر ارزش منصفانه بازار، کمتر از قیمت بازار باشد، سهام بیش از حد ارزش‌گذاری شده و معمولا در چنین مواقعی توصیه می‌شود در صورت نگهداری سهام، خرید یا فروش انجام نشود.

هدف نهایی در این تکنیکال، در اصل تعیین عددی است که سرمایه‌گذار می‌تواند با قیمت فعلی یک اوراق بهادار مقایسه کند تا ببیند آیا ارزش اوراق بهادار توسط سرمایه‌گذاران دیگر کمتر از ارزش‌گذاری است یا بیش از حد ارزش‌گذاری شده است. تحلیلگران در تحلیل بنیادی ، معمولاً موارد زیر را در نظر می‌گیرند:

  • وضعیت کلی اقتصاد

  • قدرت صنعت خاص

  • عملکرد مالی شرکت صادرکننده سهام

آشنایی با تحلیل بنیادی و روش‌های یادگیری آن

آموزش تحلیل بنیادی

آموزش تحلیل بنیادی

اگر قرار است که تحلیل بنیادی را انجام دهید حتما باید اطلاعات در این مورد داشته باشید و مهارت و آموزش‌هایی را گذرانده باشید. همانطور که در بالا هم گفته شد، تحلیل بنیادی از داده‌های مالی در دسترس عموم برای ارزیابی ارزش سرمایه گذاری استفاده می‌کند. داده‌ها در صورت‌های مالی مانند گزارش‌های سه ماهه و سالانه ثبت می‌شود.

دوره آموزش تحلیل بنیادی بورس می‌تواند به شما کمک کند که بتوانید با نگاه به صورت حساب مالی شرکت‌ها، یک پرتفوی موفق داشته باشید. با گذراندن این دوره، می‌توانید درک کاملی از صورت حساب شرکت‌ها داشته باشید و برای خودتان، برای سرمایه‌گذاری اعم از کوتاه مدت یا بلند مدت، یک پرتفوی مناسب داشته باشید. هدف اصلی ما برای آموزش این دوره به شما این است که بتوانید با آگاهی و داشتن اطلاعات کامل به بازارهای مالی وارد شوید و همچنین بتوانید سود خوبی بدست آورید.

آموزش تحلیل بنیادی در مجموعه رهاورد 365

در دوره تحلیل فاندامنتال شما می‌توانید مهارت‌هایی را یاد بگیرید که به کمک آن‌ها از اخبار بازار برای سودآوری سرمایه خود استفاده کنید. مجموعه رهاورد 365 یکی از مراکزی است که این دوره را برگزار می‌کند و در این دوره به ارائه آموزش ارتباط با افزایش سرمایه شرکت‌ها را که یکی از مهم‌ترین موضوعات بر سوددهی شرکت‌ها و قیمت سهام است، می‌پردازد. قطعا این را هم می‌دانید که داشتن تجربه در بازارهای مالی کمی زمانبر است؛ بنابراین این مجموعه در این زمینه به شما کمک خواهد کرد و بعد از اتمام دوره، تا مدتی شما را در گروه واتساپ عضو کرده تا بتوانید همه سوالات خودتان را بپرسید و با گذشت زمان به مهارت و تجربه در این زمینه برسید.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1728291

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =