واکنش های جالب کاربران خبرآنلاین به شایعات عجیب و غریب درباره زلزله ترکیه / تقصیر هارپ آمریکایی هاست؟

کاربران خبرآنلاین نظرات خود را در خصوص زلزله ترکیه با ما به اشتراک گذاشتند، عده‌ای از کاربران عاملیت هارپ در زلزله ترکیه را شایعه‌ای بی‌اساس مطرح کردند و عده‌ای نیز بر این باورند که هرکار از انسان ساخته‌است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، کاربران خبرآنلاین در قبال زلزله ترکیه واکنش های متعددی داشتند؛ عده‌ای از کاربران که نظر خود را در خبر « شایعات عجیب و غریب درباره زلزله ترکیه ؛هارپ عامل لرزش ۷/۸ ریشتری؟ » اعلام کردند، اتفاقات مشابهی را نیز با هارپ مرتبط دانستند، کاربری در این خصوص نوشت:« اتفاقا اگر یادتان باشد، زمان راه اندازی دسته های پرنده یا نهنگ یا ماهی یا کوسه وغیره که معمولا رنگ سیاه داشتن به یکباره تلف میشدن وکسی علتش را نمی‌فهمید.»

بیشتر بخوانید:

حل یک پرسش تاریخی بشری : اول مرغ بوده یا تخم‌مرغ؟

شما نظر دهید / با صحبت وزیر ارتباطات درباره عادی بودن وضعیت اینترنت موافقید؟

تعدادی از کاربران خبرآنلاین نیز بر این باورند که هر کاری از انسان بر می‌آید و این که زلزله در نتیجه هارپ اتفاق افتاده باشد بعید نیست، کاربری در این خصوص نوشته‌است که « از این بشر دوپا خیلی کار بر میاد مطمعن باشید که این بشر کره خاکی را به خاکستر تبدیل میکند و دارد در کار خدا مداخله میکنه»

عده‌ای از این کاربران نیز افزایش تعداد زمین لرزه را در سال‌های اخیر مورد بررسی قرار داده‌اند و علت آن را انسانی توصیف کردند؛ کاربری در این خصوص نوشته‌است که « من همیشه از خودم پرسیدم چرا وقتی ما بچه بودیم یعنی ۲۵ یا ۳۰ سال پیش زلزله خیلی کم می اومد یا در منطقه ما تبریز اصلا نمی اومد الان هر چند ماه یه بار زلزله می اد نگو علتش انسانی بوده»

تعدادی از کاربران خبرآنلاین نیز بر این باورند که حتی اگر کار هارپ باشد، کاری از دست کسی بر نمی‌اید و فهمیدن این موضوع بی‌نتیجه است؛ کاربری به نام محسن در این خصوص نوشته‌است که‌ « سلام،،همه چیز ممکنه ولی اینکه بگیم هارپ بوده یا نه سخت نیست و میشه دنبال کرد، این رو خواستم بگم که اگر هارپ بوده و تمام اسناد و شواهد نشان بدهد که هارپ بوده و آمریکا اینکارو کرده حالا چه خواسته چه ناخواسته، چکار میشه کرد؟؟؟ ترکیه که خوبه هیچ کشوری جرات حرف زدن به آمریکا رو ندارن ، البته الا ایران، بهترین کار اینکه فعلا دعا کنیم مصدومان این زمین لرزه هرچه زودتر پیدابشن و درمان بشن و ویرانی بهبود پیداکنه.»

برخی از کاربران بر این باورند که آزمایشات که انجام می‌شود، دیگر مانند سابق کنترل نمی‌شود و فجایع زیست محیطی را به دنبال دارد؛ کاربری با نام سیده موهانا در این خصوص نوشته‌است که « اینا شایعه نیست، دانشمندان سالهاست شروع به دستکاریهای زیادی درجو زمین کردن و حتی به یونسفر که دورترین لایه جو زمینه هم سرک میکشن اوایل برای ایجاد با آب وهوایی مثل کمبود بارش باران بود ولی جدیدا از دستشون در رفته و خیلی از مراحل کنترل رو نمیتونن انجام بدن ومثل سلاح جدیدی شده برایشان. البته وقتی بدون داشتن آگاهی کامل تو کار خدا دستکاری میکنن همین عواقب و داره. مثل خانومایی که بوتاکس براشون عادی شده غافل ازاینکه چه عواقب خطرناکی داره و پزشکا برای پول هرکاری میکنن. سم بوتاکس یابولوتونیم انقدر خطرناکه که فقط سرسوزنی اگر از لایه دوم پوست عبور کنه درجا میکشه وحتی تو مرحله سم‌شناسی قابل رویت نیست. و همینطور جراحی پیکرتراشی وغیره. فقط خداست که قادرمطلقه.»

در این میان اما تعدادی از کاربران خبرآنلاین، وقوع زلزله توسط هارپ را شایعه‌ای بی‌اساس توصیف کردند؛ کاربری با نام نوین در این خصوص نوشته است که « ایجاد زلزله توسط هارپ هنوز تایید نشده و کسی نتوانسته اون رو دقیقا ثابت کنه؛ حتما قبل از اختراع هارپ هم زلزله های شدیدی رخ دادن. شاید هارپ تاثیراتی رو در وضع آب و هوا و... داشته باشه، اما هنوز دلیل قطعی بر ساختن زلزله توسط اون بیان نشده هر چند از این بشر دوپا هر کاری بر میاد...»

کاربر دیگری که مخالف نظریه هارپ بود، در این خصوص نوشته‌است که « برای ایجاد یک زلزله ۶ ریشتری باید هفتصد هزار عدد از بمبهای اتمی نظیر بمبی که در ناکازاکی منفجر شد را در عمق زمین منفجر کرد تا قدرت لازم تامین شود که البته باید نزدیک به محل مورد نظر انجام شود که قابل ردیابی و بررسی با سیستمهای سنجش مواد رادیو اکتیو و پرتوهای گاما و بتاست که مدت زمان طولانی در محل وجود خواهند داشت، دوم امواجی که هارپ به تونیسفر شلیک میکند قدرتی برابر با ۱۰۰۰۰ لامپ ۱۰۰ وات در یونیسفر آزاد و بخش قابل توجهی از آن جذب و مقدار کمی بازتاب پیدا میکند و سوم ارتفاع یونیسفر است که از ۶۰ کیلومتر بالاتر از زمین شروع و تا۲۵۰ کیلومتری ادامه دارد که با توجه به قطر ۶۰۰۰۰ هزار کیلومتری زمین زاویه دورتر از ۲۰۰۰ کیلومتری ار محل قرار گیری هارپ عملا خارج از میدان بازتابی امواج هارپ هست، آقای سردبیر لطفا نشر دهید تا به اشتباه قدرت خدا را به دشمنمان امریکا اعطا نکنیم.»

یکی دیگران از کاربران خبرآنلاین که مخالف عاملیت هارپ در زلزله ترکیه است؛ نوشته‌است که « چرا چرت وپرت میگید. اگر هارپ علت زلزله میشد. با این دشمنی که با ایران دارن. تا الان تهران هرروز زلزله میومد.»

برخی از کاربران خبرآنلاین اما در این بین نظری متفاوت ارائه کردند و بر این باورند که سدسازی‌های عظیم ترکیه عامل زلزله بوده‌است؛ کاربری در این خصوص نوشته‌است که« زدن سد های اعظیم در ترکیه و جمع آوری آب در حجم وسیع در پشت سر ها باعث فشار به لایه های زمین و فعال شدن گسل ها در رها سازی انرژی بالا شد.»

۲۲۷۲۲۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1728682

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 0 =