قزوین با مشکل کمبود پزشک متخصص مواجه است

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین گفت: در استان قزوین با مشکل کمبود نیرو و پزشک متخصص مواجه هستیم که علت آن هم به حقوق پایین پزشکان و پرداخت نشدن کارانه آن‌ها برمی‌گردد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از قزوین؛ عبدالله دیدبان، رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین در نشست خبری با اصحاب رسانه که در محل سالن اجتماعات دانشگاه علوم پزشکی قزوین برگزار شد، اظهارکرد: برای بهبود شاخص های بهداشتی استان، اقداماتی از جمله ساخت بیمارستان ۷۰۰تختخوابی و الحاقی بیمارستان شهید رجایی، اجرای طرح توسعه الحاقی بیمارستان تاکستان به ۱۵۴تخت، توسعه بیمارستان شهدای آبیک با کمک خیرین و جایگزینی بیمارستان روان ۲۲بهمن می‌تواند کارساز باشد.

او افزود: اقدامات بهداشتی و درمانی با تلاش همکاران به صورت جدی در حال انجام است تا مردم از خدمت‌رسانی در این حوزه راضی باشند.

دیدبان در خصوص کمبود دارو در کشور و استان، گفت: کوتاهی بعضی از شرکت‌های دارویی داخلی باعث شد که کشور و استان درگیر کمبود شدید دارو شود که تجویز و مصرف بیش‌از اندازه برخی از داروها ازجمله آنتی‌بیوتیک نیز موجب تشدید این مشکلات شده است.

این مسئول ادامه داد: با آگاهی و اطلاع‌رسانی به مردم در جهت استفاده درست از داروها در مواقع بیماری، می‌توانیم از مصرف بی‌رویه دارو جلوگیری و حتی به کشورهای دیگر صادر کنیم.

او افزود: همچنین در استان قزوین با مشکل کمبود نیرو و پزشک متخصص مواجه هستیم که علت آن هم به حقوق پایین پزشکان و پرداخت نشدن کارانه آن‌ها برمی‌گردد که باعث بی‌انگیزگی کادر درمان شده و باید با انجام برنامه‌ریزی‌های درست در این خصوص بتوانیم مشوقی برای فعالیت و حضور بیشتر پزشکان در سطح استان باشیم.

دیدبان در خصوص جذب پرستار گفت: امسال در استان قزوین توانستیم ۵۰۰پرستار جدید جذب کنیم تا بخشی از نیازها تامین می‌شود.

دیدبان گفت: با تلاش و پیگیری مسئولان استانی، دانشگاه علوم پزشکی مجوز راه‌اندازی دانشکده داروسازی را دریافت کرد که در فاز اول چند دانشجوی خارجی نیز پذیرش می‌شود.

او افزود: باتوجه به نیاز دانشکده داروسازی به ۵آزمایشگاه، تصمیم بر راه‌اندازی یک آزمایشگاه جامع در استان شد تا محققان سایر بخش‌ها نیز از این آزمایشگاه استفاده کنند.

دیدبان گفت: همپنین برای تجهیز و راه اندازی این دانشکده به اعتباری بالغ بر ۲۰میلیارد تومان نیاز داریم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین اظهارکرد: قرار برآن شده که دانشکده علوم پزشکی طرح توریسم درمانی که شامل ساخت یک مجتمع بیمارستانی، شهر سلامت و هتل می‌باشد را با همکاری مجموعه پاسارگاد در استان اجرا ‌کند و حمایت خود را از بخش خصوصی برای ساخت بیمارستان یا هر خدمات دیگر اعلام می‌کند.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1729108

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 14 =