کبدی ایران میزبان ۲ رویداد بین‌المللی

رئیس فدارسیون کبدی گفت: اسفند ماه ایران میزبان دو رویداد بین المللی است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ عباس اورسجی در نشست خبری که در محل فدارسیون کبدی برگزار شد افزود: اسفند ماه میزبان ۲ رویداد مهم شامل مجمع انتخاباتی فدراسیون کبدی آسیا با حضور ۲۷ کشور از قاره کهن و نیز مسابقات قهرمانی جوانان جهان با حضور ۱۶ تیم هستیم.
رئیس فدراسیون کبدی با بیان اینکه رئیس فدراسیون جهانی کبدی در انتخابات آسیا از وی حمایت می‌کند گفت: رئیس فدراسیون جهانی قول داده برای رسیدن به ریاست کنفدراسیون آسیا به من کمک کند.
وی ادامه داد: بنده ابتدا نامزد رئیس فدراسیون جهانی بودم و تصور می‌کردیم کار تمام شده است، اما تقریبا ۴۵ روز مانده به انتخابات فدراسیون جهانی، در نشستی در جمهوری آذربایجان، پس از آشنایی با وینود کومار رئیس کنونی فدراسیون جهانی، همه چیز عوض شد و وی از من خواست تا در انتخابات شرکت نکنم.
اورسجی افزود: پس از این صحبت در دیدار با سیدرضا صالحی‌امیری رئیس وقت کمیته ملی المپیک، او گفت با من مکاتبه کردند و نظر من این است که، چون قطب کبدی در آسیاست بهتر است از کاندیداتوری در جهان کناره‌گیری و با حمایت آن‌ها در انتخابات آسیا شرکت کنید.
وی با اشاره به این نکته که هندی‌ها در انتخابات آسیا ورود نکردند ادامه داد: رئیس کنونی فدراسیون جهانی، هندی و جایگاه خوبی در شورای المپیک دارد. او پست دبیرکلی را به من پیشنهاد کرد که این پست را قبول نکردم و قول داد برای رسیدن به ریاست فدراسیون آسیایی به من کمک کنند.
اورسجی با بیان اینکه بنگلادش تنها رقیب او در انتخابات آسیا است افزود: پاکستان و بنگلادش هم در این رقابت حضور داشتند که پاکستان برای ابقای پست دبیرکلی در انتخابات شرکت نمی‌کند و فقط بنگلادش می‌ماند که بعید است بیشتر از ۴ رای داشته باشد. دبیر کل فدراسیون آسیا و جهان به دنبال جلب رضایت کاندیدای کشور بنگلادش هستند تا انصراف دهد من در انتخابات بی‌رقیب باشم. برای برگزاری مجمع انتخاباتی آسیا، حداقل ۲۷ رئیس فدراسیون وارد ایران خواهند شد. تمام کشورهای عضو اعلام آمادگی کردند که در این انتخابات در ارومیه حضور یابند.
رئیس فدراسیون کبدی گفت: در صورت انتخابم به عنوان رئیس کنفدراسیون آسیا، به مدت سه سال و تا پایان دوران ریاستم در فدراسیون کبدی ایران هستم و همه تلاش من این است که مقر این فدراسیون را در تهران تشکیل دهم و با وزیر ورزش صحبت کردم و قول داد درباره مقر این کنفدراسیون تصمیماتی اتخاذ شود. اگر به دلیل تحریم برای حضور کشورها در زمینه مبادلات ارزی چالشی پیش روی ما باشد و ممکن است در کشور دیگری حساب ارزی باز کنیم.
اورسجی با اشاره به دومین میزبانی ایران در مسابقات کبدی جوانان قهرمانی جهان در ارومیه عنوان کرد: راهبرد ما برای المپیکی شدن، این است تا کشورها در سطوح پایه کار کنند و غنی شوند. مالزی قرار است جوانان جهان در بخش بانوان را میزبانی کند و با برگزاری پیکارهای جوانان جهان به جهانیان نشان می‌دهیم که کشورمان می‌تواند به خوبی میزبان رویدادهای بین‌المللی باشد.
وی افزود: آنچه در حال رخ دادن است حاصل یک روز و دو روز نیست و حداقل ۲۸ استان در لیگ برتر حضور دارند و به لحاظ توسعه همگانی رشد خوبی داشته ایم. در بازی‌های آسیایی گوانژو سوم، در اینچئون دوم و در جاکارتا اول شدیم و مسیر ما صعودی بوده است. ظرفیت دیپلماسی عاطفی و روابط خوب ما با کشورها منجر به این شد تا توجه خاصی به ایران داشته باشند. نتایجی که در رویدادهای مختلف به دست آوردیم سبب شد تا ایران به عنوان یک پایگاه مورد توجه همگان قرار گیرد.
رئیس فدراسیون کبدی از مشکلات مالی برخی کشورها برای حضور در رقابت‌های قهرمانی جوانان جهان خبر داد و گفت: آرژانتین، کانادا و استرالیا اعلام آمادگی کردند، اما نتوانستند به دلیل هزینه‌ها به این مسابقات بیایند.
اورسجی با تشکر از تلاش‌ها استاندار آذربایجان غربی برای میزبانی این رقابت‌ها افزود: استاندار آذربایجان غربی برای میزبانی از کبدی جوانان جهان علاقه‌مند بود و انگیزه بالای استاندار سبب شد تا میزبانی را به این استان بدهیم. در بحث هتل و برخی دغدغه‌های دیگر با جدیت پای کار هستند و امیدوارم مسابقات خوب و در شان کشورمان برگزار شود.
وی با اشاره به سطح بالای این مسابقات گفت: هند، پاکستان، چین تایپه، تایلند، مالزی، سریلانکا، کنیا، اوگاندا، بنگلادش، نپال، عراق، ترکیه، گرجستان، ترکمنستان، صربستان و مولداوی در این مسابقات حضور خواهند داشت و هند با بازیکنان لیگ ستارگان جهان به ایران می‌آید و آنان از بزرگسالان هم قویتر هستند. اما این قول را می‌دهم که تیم ما به طور قطع به فینال این مسابقات راه پیدا کند.
رئیس فدراسیون کبدی از هزینه ۶میلیارد تومانی برای برگزاری مسابقات جوانان جهان خبر داد و افزود: وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک قول دادند تا در تامین مالی این رقابت‌ها به ما کمک کنند.
وی در پاسخ به سوالی درباره دوری از رسانه‌ها گفت: امیدوارم با ارتباط بیشتر با رسانه‌ها، شکاف بین فدراسیون و رسانه‌ها برطرف شود.
دو رویداد بین المللی مسابقات کبدی جوانان جهان روزهای هفتم تا چهاردهم اسفند و مجمع انتخاباتی فدراسیون کبدی آسیا نیز هشتم اسفند در ارومیه برگزار می‌شود.
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1729156

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 10 =