پیش‌بینی‌ بارش برف و باران در این استان‌ها/ ورود سامانه بارشی جدید از شنبه

همشهری نوشت: سازمان هواشناسی در تازه‌ترین پیش‌بینی‌ها از وضعیت جوی از بارش برف و باران در نقاط مختلف کشور طی امروز و فردا و همچنین ورود سامانه بارشی جدید از شنبه خبر داد.

سازمان هواشناسی اعلام کرد که طی‌ روز امروز پنجشنبه‌ ۲۰ بهمن با گذر سامانه‌ بارشی‌ از نوار شمالی‌ کشور در شمال غرب‌، نواحی‌ از غرب‌ و مرکز کشور، دامنه‌های جنوبی‌ البرز، سواحل‌ شمالی‌ و شمال شرق‌ کشور بارش‌ برف‌ و باران، وزش‌ باد و کاهش‌ نسبی‌ دما پیش‌بینی‌ می‌شود. در جنوب‌ آذربایجان غربی‌، گیلان، مازندران و غرب‌ گلستان بارش‌ شدت‌ خواهد داشت‌ و به جز سواحل‌ دریای خزر در سایر مناطق‌ بارش‌ به صورت‌ برف‌ است. امروز همچنین در شرق‌ و جنوب‌ شرق‌ نیز وزش‌ باد همراه با خیزش‌ گرد و خاک‌ پدیده غالب‌ است و دریای خزر و خلیج‌ فارس‌ مواجند.

جمعه‌ بارش‌ در شمال غرب‌ و غرب‌ کاهش‌ می‌یابد و سامانه‌ فقط‌ در شرق‌ سواحل‌ و شمال شرق‌ کشور فعال است‌ و سبب‌ بارش‌ و کاهش‌ دما در استان‌های گیلان، مازندران، گلستان، خراسان شمالی‌، خراسان رضوی، شرق‌ سمنان و اصفهان، ارتفاعات‌ البرز شرقی‌ می‌شود. این‌ سامانه‌ اواخر وقت‌ از مرزهای شرقی‌ کشور خارج‌ می‌شود.

شنبه‌ با ورود موج‌ بارشی‌ جدیدی به‌ غرب‌ کشور در مناطقی‌ از آذربایجان غربی‌، کردستان، استان‌های واقع‌ در دامنه‌های زاگرس‌ مرکزی شامل‌ کرمانشاه، همدان، مرکزی، لرستان و چهارمحال و بختیاری و استان‌های واقع‌ در دامنه‌های جنوبی‌ البرز شامل‌ زنجان و قزوین‌ بارش‌ پراکنده باران و برف‌ رخ‌ می‌دهد.

یکشنبه‌ با نفوذ جرایانات‌ شمالی‌ به‌ سواحل‌ دریای خزر بارش‌ در استان‌های ساحلی‌آغاز می‌شود و گستره فعالیت‌ این‌ سامانه‌ علاوه بر نوار غربی‌، کل‌ نوار شمالی‌ کشور را دربر می‌گیرد. در شمال غرب‌ فارس‌، کهگیلویه‌ و بویراحمد، چهارمحال و بختیاری، غرب‌ و جنوب‌ اصفهان، شرق‌ لرستان و جنوب‌ همدان بارش‌ها شدت‌ خواهد داشت‌.

دوشنبه‌ بارش‌ در شمال شرق‌ خوزستان، شرق‌ لرستان، غرب‌ و جنوب‌ اصفهان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه‌ و بویراحمد و شمال غرب‌ فارس‌ و شمال خراسان رضوی ادامه‌ خواهد داشت‌ و در شمال غرب‌، غرب‌، دامنه‌های جنوبی‌ البرز و سواحل‌ شمالی‌ کشور بارش‌ پراکنده رخ‌ می‌دهد.

پیش‌بینی‌ بارش برف و باران در این استان‌ها/ ورود سامانه بارشی جدید از شنبه

بیشتر بخوانید:

هشدار هواشناسی به این استان‌ها در روزهای آینده

بارش برف و باران در تهران/ کاهش دما تا روز جمعه

۳۵۲۳۶

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1729357

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 2 =