عکس | ظاهر خیره‌کننده X۶  مدل ۲۰۲۴ که قیمتش به پول ایران نجومی می شود!

گجت‌نیوز نوشت: بی ام و از مدل ۲۰۲۴ شاسی بلند X۶ با تغییراتی در طراحی و پیشرانه پرده برداشت. حال شاهد مشخصات فنی و قیمت فیس لیفت این کراس اوور BMW باشید.

طی روزهای گذشته، مدل جدید چندین شاسی بلند از جمله مرسدس بنز GLE و رنجرور ولار معرفی شد. نوبت به شاسی بلندهای سایز متوسط بی ام و رسیده است و اکنون شاهد مدل ۲۰۲۴ بی ام و X۶ ضمن X۵ هستیم. X۶ که زمینه شکل‌گیری اس یو وی‌های کوپه اسپرت را فراهم کرد، حالا اسپرت‌تر، به‌روزتر و قدرتمندتر از هر زمان دیگری شده است. بی ام و این مدل تازه را با به‌روزرسانی‌هایی در طراحی و ارتقای قابل توجه‌تر در قوای محرکه روانه بازار می‌کند. در ادامه به طراحی، مشخصات فنی، تاریخ عرضه و قیمت ایکس ۶ فیس لیفت می‌پردازیم.

معرفی کراس اوور کوپه لوکس بی ام و X۶ مدل ۲۰۲۴

نمای بیرونی و فضای داخلی BMW X۶ جدید

نمای جلو بی ام و X6 مدل 2024 فیس لیفت

به‌وضوح نباید انتظار تغییراتی اساسی در طراحی کراس اوور کوپه بی ام و را داشت. بی ام و چراغ‌های جلو جدیدی را برای X۶ در نظر گرفته است که باریک‌تر و در نتیجه اسپرت‌تر و مدرن‌تر شده‌اند. دی لایت‌های شبیه به فلش هم جلوه چراغ‌های جلو را تکامل می‌بخشند. در کنار این، سپر جلو و ورودی‌های هوا در قسمت پایینی آن دستخوش تغییراتی شده‌اند. حال یک منفذ بزرگ در مرکز و دو ورودی عمودی باریک در دو گوشه قرار گرفته‌اند و ترکیب آن‌ها مرتب و در همان حال، چشم‌نواز از آب در آمده.

در نمای عقب ایکس ۶ جدید همان چراغ‌های ساده گذشته ولی با شکلی سه‌بعدی قابل مشاهده‌اند. بی ام و همین رویکرد را در طراحی مدل‌های تازه چراغ‌های عقب ایکس ۳ و ایکس ۵ هم در پیش گرفته. در ضمن، چهار اگزوز جدید در سپر عقب خودنمایی می‌کنند و دیفیوزر همرنگ با بدنه در ناحیه عقب پیاده‌سازی شده است.

فضای داخلی بی ام و X6 مدل 2024 فیس لیفت

فضای داخلی بی ام و X6 مدل 2024 فیس لیفت

فضای داخلی بی ام و X6 مدل 2024 فیس لیفت

فضای داخلی بی ام و X۶ فیس لیفت ۲۰۲۴ حتی کامل‌تر می‌شود. در حقیقت، کابین این کراس اوور حالا نسخه جدید X۷ را به یاد می‌آورد. در کابین صفحه آمپر دیجیتالی ۱۲.۳ اینچی و سیستم اطلاعات و سرگرمی ۱۴.۹ اینچی به‌همراه کنترل‌های تمام‌دیجیتالی آب و هوا به‌کار رفته است. البته بخش عمده مدل‌های جدید مونیخی‌ها مجهز به چنین ستاپی‌اند، اما ایکس ۶ تازه به جمعشان ملحق می‌شود. مشابه X۵ و بقیه نسخه‌های فیس لیفت محصولات بی ام و، به‌جای دسته دنده مرسوم یک کلید تاگل قرار دارد. در این بین، همچنین نباید از نوار چراغ داشبورد با قابلیت سفارشی‌سازی چشم‌پوشی کرد.

مشخصات فنی شاسی بلند بی ام و X۶ مدل ۲۰۲۴

نمای عقب کراس اوور کوپه اسپرت ایکس 6 شرکت BMW

دو پیشرانه ۶ و ۸ سیلندر X۶ مدل ۲۰۲۴ بی ام و یک قدم جلوتر رفته‌اند. پیشرانه ۳ لیتری ۶ سیلندر خطی توئین توربو xDrive۴۰i با بهره‌گیری از فناوری هیبرید خفیف ۴۸ ولتی، ۳۷۵ اسب بخار قدرت و ۵۴۰ نیوتون متر گشتاور تولید می‌کند. به‌گفته BMW، این شاسی بلند با این پیشرانه قادر است طی ۴.۲ ثانیه از ۰ تا ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت شتاب بگیرد. جای گفتن دارد که پیش از این، این پیشرانه ۶ سیلندر ۳۳۵ اسب بخار خروجی داشت.

نسخه M۶۰i یک پیشرانه ۴.۴ لیتری V۸ توئین توربو زیر کاپوت خود دارد و آن هم از فناوری هیبرید خفیف بهره می‌برد. این پیشرانه مانند پیشرانه قبلی همچنان ۵۲۳ اسب بخار قدرت و ۷۵۰ نیوتون متر گشتاور خروجی می‌دهد، ولی بهینه‌تر و پربازده‌تر شده است. به‌لطف این قوای محرکه شتاب‌گیری از ۰ تا ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت ظرف ۴.۲ ثانیه ممکن می‌شود. هر دو نسخه مذکور از این شاسی بلند لوکس از سیستم تمام چرخ محرک برخوردارند و انتقال قدرت پیشرانه آن‌ها به‌وسیله گیربکس اتوماتیک ۸ سرعته صورت می‌گیرد.

زمان عرضه و قیمت بی ام و ایکس ۶ فیس لیفت

بی ام و X۶ مدل ۲۰۲۴ در ماه آوریل مصادف با فروردین تا اردیبهشت به تولید می‌رسد. نسخه‌های ۴۰i و M۶۰i این SUV کوپه اسپرت به‌ترتیب با قیمت حدود ۷۵ هزار و ۹۵ هزار دلار راهی بازار خواهند شد.

۲۲۷۲۲۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1729509

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 4 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 7
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • امید IR ۱۶:۰۲ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۰
    20 1
    ارزش پول مملكت ما به فنا رفته وگرنه چیزی نمیشد
    • ایرانی باهوش IR ۱۸:۰۸ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۰
      1 4
      درود.خودتو درگیر این چیزها مکن،خودتو دریاب!
  • IR ۱۸:۳۵ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۰
    6 0
    با دلار ۴۵ هزار تومنی سه میلیار خورده میشه والا الان بی ام و های مدل ۲۰۱۷ دارن ۸ تا ۱۱ میلیار میفروشن تو ایران از بس مدریت نیست
  • جواد IR ۱۹:۰۰ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۰
    1 0
    وقتی ارزون شد خبرم کن یکیش رامیخرم انشاالله
  • ماهان IR ۱۹:۰۲ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۰
    4 0
    با توجه به حقوق ۲۲۰۰دلاری کارگر در آلمان توی کشور خودشون نوجومی نیست
  • سید علی مشهد IR ۱۹:۰۴ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۰
    2 0
    قیمتش به پول ما البته در خود آلمان میشه 4 میلیارد اینجا که بیاد میشه 12 میلیارد البته بگم ها هوستون باشه به محض ورود به ایران و پلاک شدن یه پیام از دارایی براتون میاد که تشریف بیارین مالیات‌ رو بدین و اگر اعتنا نکنین حساب‌های بانکی تون مسدود میشه
  • رامین IR ۱۹:۴۰ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۶
    1 0
    توجه بفرمایید که ماشین لوکس اونا میشه 4 میلیارد تومن! نه پراید