۵ نفر
۲۵ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۸:۵۰
یک نظرسنجی جنجالی که بوی جنگ می‌دهد!

ایسنا نوشت: بر اساس یک نظرسنجی مشخص شد که نیمی از رای دهندگان آمریکایی، چین را دشمن می‌دانند و انتظار وقوع یک جنگ را می‌کشند.

به گزارش پایگاه خبری newsmax،‌ این نظرسنجی از سوی موسسه راسموسن پس از سرنگونی یک "بالون جاسوسی" چینی بر فراز ایالات متحده توسط جنگنده این کشور منتشر شد. اما دولت پکن می‌گوید آن یک "بالون تحقیقات آب و هوایی" بوده است.

در این نظرسنجی به عمل آمده از ۹۰۰ رای دهنده آمریکایی، مشخص شد که ۴۸ درصد چین را دشمن آمریکا می‌دانند درحالیکه ۳۶ درصد می‌گویند این کشور یک متحد و یک دشمن است.

همچنین ۳۸ درصد از شرکت کنندگان می‌گویند که جنگ با چین در پنج سال آتی بعید است.

۳۴ درصد نیز گفتند که جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا در رسیدگی به مسائل مرتبط با چین خوب یا عالی بوده اما ۴۷ درصد نیز نمره ضعیف به او در این مورد دادند.

در این نظرسنجی همچنین مشخص شد که تنها ۳۳ درصد از دموکرات‌ها می‌گویند که چین دشمن آمریکاست درحالیکه ۶۶ درصد از جمهوری خواهان چنین نظری داشتند.

۴۶ درصد نیز که از هیچ کدام از این دو حزب نبودند، گفتند که چین، دشمن ایالات متحده است.

در نظرسنجی موسسه راسموسن همچنین مشخص شد که ۵۸ درصد از جمهوری خواهان، ‌۴۴ درصد از دموکرات‌ها و ۴۰ درصد از رای دهندگان از هیچ یک از این احزاب می‌گویند احتمالا آمریکا در پنج سال آتی وارد جنگ با چین می‌شود.

این نظرسنجی از پنجم تا هفتم فوریه سال جاری میلادی انجام شد.

311311

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1731560

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 10
  • نظرات در صف انتشار: 2
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • محمد هادی دباغی تهران IR ۱۹:۳۲ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۵
    5 6
    چه فایده ای داره آمریکا جنگ با چین اگر یادتان باشه در دوران ترامپ سال ۹۸ پاییز آمریکا با چین جنگ کرد و چین ویروس کرونا ساخت کل جهان شد کرونا و مبتلا و جان باخته
  • IR ۱۹:۴۱ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۵
    2 12
    مثل چند ساله برای امریکا جنگ نشده پشت ملت باد خورده یادشان فته در ویتنام چه بسرشان آمد حالا میخوان با اژدهای غول پیکر چین بجنگند از ویتنام فرار کردین چین چکارتون کنه خیال میکنن چین مثل لیبی یا عراق یا سوریه است
  • سعید IR ۲۰:۰۰ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۵
    2 4
    بنده به شما قول میدم آمریکا بدون پشتیبانی سایرکشورهااروپایی ومزدورانش ودست نشاندگان درآسیا واقصی نقاط دنیاقادربه جنگ نیست. ولی باافکار شیطانی اش بامثلث ابلیس(اسراییل،انگلیس وخودش)می تونه توازن قدرت ها رابرهم بزنه.
  • محمودزاده IR ۲۰:۱۴ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۵
    2 2
    آمریکا را با چین چکار شما خود را علاف برجام کنید بگذارید آقای چین کارش را بکند دمتان گرم
  • IR ۲۰:۲۳ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۵
    6 5
    بی صبرانه منتظر نابودی اسرائیل هستم پیش مرگ رهبرم هستم.لبیک یا خامنه ای
  • حسن IR ۲۰:۴۷ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۵
    4 1
    چین پیروز جنگ می‌شود صدرصد چون یک و نیم میلیارد جمعیت کجا و ۳۲۰ملیون کجا؟خودش هم چين خودش از نظر تجهیزات جنگی چیزی از آمریکا کم ندارد
  • امید IR ۲۱:۲۰ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۵
    4 4
    هیچ کدام بخار جنگ کردن را ندارند
  • IR ۲۲:۱۴ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۵
    6 1
    ابر تورم اقتصادی جنگ علیه ملت راه انداخته شما دنبال جنگ امریکا وچین هستید ارزش پول ملی درحال پودر شدن است پسته یک میلیون تومن پوست پسته ۷۰۰ هزار تومن اجاره خانه هزینه ها واویلا هرروز باید بازندگی بجنگید تا روز شب کنید مرگ بر امریکا مرگ بر فرانسه مرگ بر انگلیس منحوس خبیس که استارت بیچارگی را روشن کردند هنوز ادامه داره تحریم انحصار را جری تر کرده از هرروشی برای چپاول خدایا یا نجاتمان ویا نجاتمان بده
  • IR ۲۲:۱۵ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۵
    5 2
    همه ی کشورها هم متحد شوند توانایی رویارویی با آمریکا را ندارند
  • سبحان IR ۲۲:۳۰ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۵
    1 1
    هرکی بازی کامپیوتری جنرال رو بازی کرده باشه میدونه چی داره اتفاق میفته فقط اونجا تو بازی اینجا تو واقعیت