استاندار : رییس‌جمهور در خصوص چهارمحال و بختیاری دغدغه جدی دارد/ خسارتها به هیات دولت اعلام می شود

ایرنا نوشت: استاندار چهارمحال و بختیاری با اشاره به بارش برف سنگین اخیر در استان گفت: رییس‌جمهور با وجود سفر به چین، با دغدغه‌مندی پیگیر رفع مشکلات مردم استان شد.

غلامعلی حیدری شامگاه چهارشنبه در ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ‌ به بحران چهارمحال و بختیاری تاکید کرد: آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی به‌ صورت تلفنی دستوراتی به معاون اول رییس‌جمهور و تعدادی از مسوولان ملی برای رفع مشکلات مناطق درگیر برف استان صادر کرد.

وی با اشاره به بارش‌های اخیر سنگین برف چهارمحال و بختیاری افزود: تلاش شود تا در ۲ روز آینده بتوان مشکلات ناشی از بارش‌ها را مدیریت کرد.

حیدری تمامی مرخصی‌ها و ماموریت‌ها در چهارمحال و بختیاری را لغو اعلام و تصریح کرد: تمامی نیروهای امدادی و خدمات‌رسان باید تا پایان شرایط اضطراری موجود در صحنه حضور داشته باشند.

وی با اشاره به ارتفاع پنج متری برف در گردنه چری و احتمال سقوط بهمن در گردنه‌های چری و شاه‌منصوری شهرستان کوهرنگ یادآور شد: جاده ۶۷ روستای بخش بازفت شهرستان کوهرنگ با کمک نیروهای راهداری خوزستان بازگشایی می‌شود.

رییس ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: برای بازگشایی جاده دهستان موگویی شهرستان کوهرنگ و امدادرسانی به مردم این منطقه با استاندار و اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای لرستان هماهنگی‌های لازم انجام شده است.

وی تقسیم‌بندی عادلانه‌ ماشین‌آلات با اولویت مناطق محروم شهرستان‌های مختلف چهارمحال و بختیاری را ضروری دانست و گفت: تغییر بارش‌ها از برف به باران نیازمند مراقبت جدی برای پیشگیری از حوادث احتمالی است.

حیدری به لزوم بهره‌مندی از توان و ظرفیت خصوصی و پیمانکاران برای خدمات‌رسانی در شرایط اضطراری کنونی اشاره و تاکید کرد: از ظرفیت قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء (ص) و قرارگاه سازندگی امام حسن(ع) در شهرستان‌های لردگان و خانمیرزا در دستورکار قرار گیرد.

وی با اشاره به لزوم بسیج تمامی امکانات موجود در چهارمحال و بختیاری افزود: برف‌روبی پشت‌بام‌ها، باز کردن راه‌آب‌ها، باز کردن معابر با کمک کردم و گروه‌های مختلف مورد توجه جدی باشد.

استاندار چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: در صورت کمبود ماشین‌آلات در شهرستان‌ها، فرمانداران اختیار دارند تا از دستگاه‌های اجاره‌ای استفاده و خدمات‌رسانی به مردم را تقویت کنند.

وی یادآور شد: ارتباط امکانات زیرساختی به‌ویژه آب، برق، گاز، تلفن و رادیو و تلویزیون در شرایط کنونی برقرار باشد و به هیچ‌وجه قطع نشود.

حیدری اظهار داشت: اطلاع‌رسانی به مردم برای برف‌روبی پشت‌بام خانه‌ها، دامداری‌ها، مرغداری‌ها و گلخانه‌ها به‌طور جدی انجام شود.

وی با اشاره به احتمال ریزش کوه و رانش زمین در مناطق مختلف چهارمحال و بختیاری گفت: تمامی مسوولان و دست‌اندرکاران در این خصوص مراقبت و در صورت بروز مشکل به سرعت نسبت به رفع آن اقدام کنند.

حیدری بازگشایی معابر با هدف جلوگیری از جاری شدن سیلاب در نقاط مختلف چهارمحال و بختیاری را ضروری اعلام و تاکید کرد: برآورد خسارت‌های ناشی از بارش‌های اخیر در استان به‌صورت دقیق اعلام تا به هیات دولت اعلام شود.

وی با اشاره به تردد ۴۰ هزار دستگاه خودرو از جاده ترانزیتی اصفهان به بروجن به لردگان به خوزستان افزود: پلیس راه چهارمحال و بختیاری در گردنه گوشنگلی شهرستان بروجن توانست پنج هزار دستگاه خودرو را از این محور عبور دهد تا جاده بسته نشود.

رییس ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران چهارمحال و بختیاری به امدادرسانی برای نجات جان ۵۰ نفر درراه‌مانده در جاده‌های استان همزمان با بارش‌های اخیر اشاره و تصریح کرد: جاده‌های در معرض خطر رانش و ریزش رصد تا از بروز مشکلات احتمالی جلوگیری و مسیرها از سمت استان‌های همجوار بسته شود.

وی یادآور شد: معاون اول رییس‌جمهور به تعدادی از وزیران برای تامین نیازهای ماشین‌آلات و تجهیزات تخصصی ویژه خدمات‌رسانی در برف چهارمحال و بختیاری دستور لازم را صادر کرده است و مدیران کل دستگاه‌های اجرایی استان از طریق وزیران خود برای رفع کمبودها اقدام کنند.

حیدری اظهار داشت: تمامی اعضای ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران چهارمحال و بختیاری تا پایان‌ بحران و شرایط اضطراری کنونی در آماده‌ باش کامل هستند.وی گفت: از تلاش اعضای ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران چهارمحال و بختیاری از ابتدای بحران کنونی تاکنون قدردانی می‌شود.

حیدری تاکید کرد: هشت هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال از اعتبارات مرتبط با مصوبات سفر رییس‌جمهور و تعدادی از اعضای هیات دولت سیزدهم به چهارمحال و بختیاری به‌زودی به استان ابلاغ خواهد شد.

گفتنی است، یک سامانه بارشی آسمان چهارمحال و بختیاری را از بامداد یکشنبه فرا گرفته است و تا پایان پنجشنبه هفته جاری ادامه دارد. به‌همین منظور اداره‌کل هوا شناسی چهارمحال و بختیاری هشدار قرمز صادر کرده است.

23

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1732112

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 7 =