۰ نفر
۲۴ شهریور ۱۳۹۰ - ۱۰:۲۹

کمدی سوررئال «لو آور» به نمایندگی از فنلاند در بخش بهترین فیلم خارجی‌زبان هشتاد و چهارمین دوره جوایز اسکار رقابت خواهد کرد.

به گزارش خبرآنلاین، فیلم جدید آکی کوریسماکی اولین بار در دنیا ماه مه پیش در بخش مسابقه جشنواره فیلم کن به نمایش درآمد و برنده جایزه فیپرشی شد.

«لو آور» همچنین در کن مورد تقدیر هیئت داوران کلیسای جهانی قرار گرفت و در جشنواره فیلم مونیخ نیز جایزه بهترین فیلم بین‌المللی را دریافت کرد.

فیلم کوریسماکی را یک هیئت داوری انتخاب کرد که اعضای آن از سوی اتاق فیلم فنلاند منصوب شده بودند. فیلمنامه «لو آور»‌ نوشته خود کوریسماکی است و او تهیه‌کننده این فیلم هم هست.

آندره ویلمس، کتی اوتینن، بلوندین میگل، الینا سالو و ژان‌-‌پی‌یر داروسن در «لو آور» بازی می‌کنند که درباره وضعیت پناهندگان در فرانسه است.

داستان «لو آور» در بندری به همین نام روی می‌دهد و درباره ایدریسا یک پناهنده کم سن و سال آفریقایی است که در همان حال که پلیس به دنبال اوست، می‌کوشد پیش مادرش در لندن برود.

ایدریسا زمانی از بندر لو آور می‌گریزد که پلیس با حمله به این محل، خانواده‌های مهاجر را که در یک کانتینر باری گشنگی می‌کشند، بازداشت می‌کند. پلیس که به ارتباط پناهندگان با القاعده مشکوک است، می‌کوشد پسر بچه را پیدا کند، اما او توسط مارسل مارکس که قبلا نویسنده بوده و اکنون در تبعید خودخواسته به پاریس، واکسی شده، نجات پیدا می‌کند. مارکس و دوستانش در اسکله دست به دست هم می‌دهند تا به ایدریسا کمک کنند.

کوریسماکی 54 ساله در سال 2002 با فیلم «مرد بدون گذشته» برنده جایزه بزرگ هیئت داوران جشنواره فیلم کن همین طور جایزه کلیسای جهانی شد. «کابوی‌های لنینگراد به آمریکا می‌روند»، «آریل»، «من یک قاتل قراردادی اجیر کردم» و «دختر کارخانه کبریت‌سازی» از دیگر فیلم‌های اوست.

سال 2006 فیلم «نور غروب» کوریسماکی به عنوان نماینده سینمای فنلاند در بخش بهترین فیلم خارجی‌‌زبان به آکادمی معرفی شد، اما او در اعتراض به سیاست‌های خارجی ایالات متحده فیلم خود را به اسکار نداد.

آخرین مهلت ارسال فیلم‌ها به بخش فیلم خارجی‌زبان اسکار 2012 اول اکتبر (9 مهر) است.

هشتاد و چهارمین دوره جوایز اسکار  26 فوریه 2012 (دوشنبه هشتم اسفند به وقت ایران) در کداک تیه‌تر لس آنجلس برگزار می‌شود. اسامی نامزدهای اسکار 24 ژانویه (چهارم بهمن) اعلام خواهد شد.

ورایتی / 14 سپتامبر / ترجمه: علی افتخاری

5858

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 173407

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 12 =