دلار نیمایی صدای ورزشکاران را در آورد!

بورسیه ورزشکاران منتخب کمیته ملی المپیک بالاخره شد اما این واریزی شد مثل ریختن بنزین روی آتش. طوری که تقریبا صدای هر 15 تا ورزشکار بورسیه ای درآمده.

سپهر ستاری: ابتدای امسال بود که کمیته ملی المپیک اسامی این 15 ورزشکار،یعنی محمدرضا گرایی و امیرحسین زارع از کشتی، جواد فروغی و فاطمه کرم‌زاده از تیراندازی، الهام حسینی و علی داودی از وزنه‌برداری، نازنین ملایی از قایقرانی، سمیه یزدانی از دوچرخه‌سواری، علی پاکدامن از شمشیربازی، دانیال شه‌بخش از بوکس، رضا علیپور از صخره‌نوردی، مهدی احمدکهنی از ژیمناستیک، ریحانه مبینی از دوومیدانی، مهلا مومن‌زاده از تکواندو و مهرشاد افقری از شنا را به کمیته بین المللی اعلام کرد تا آنها بتوانند ماهیانه 500 دلار تا المپیک 2024 پاریس دریافت کنند. تا اینجای کار هیچ مشکلی وجود ندارد،قصه اما از جایی جالب می شود که کمیته ملی المپیک این 500 دلار را با ارز نیمایی (28500 تومان) محاسبه کرده و بر همین اساس برای هر ماه 14 میلیون و 250 هزار تومان و در مجموع نیز 57 میلیون تومان برای هر ورزشکار به حساب فدراسیون مربوطه در طول دو، سه هفته گذشته واریز کرده است.

جالب تر اینکه کمیته ملی المپیک در حالی 500 دلار ورزشکاران را با ارز نیمایی و رقم 28500 حساب کرده که این مبلغ را به صورت دلاری از کمیته بین‌المللی دریافت می‌کند. مبلغی که اگرچه به سبب شرایط تحریمی، با هزینه‌های دیگر تهاتر می‌شود اما به هر ترتیب متناسب با ارزش روز دلار صرف می‌شود.

تبدیل دلار اختصاص یافته به ریال آن هم به این شکل و شیوه، یکی از زشت‌ترین و عجیب‌ترین رفتارهای ممکن در ورزش ایران به حساب می‌آید. بخش اعظم مشکلات و چالش‌ها در ورزش ایران معمولاً از بحث‌های مالی و محدودیت‌ها در این زمینه سرچشمه می‌گیرد. این بار اما یک نهاد بین‌المللی تصمیم به پرداخت چنین بورسیه‌ای گرفته که رقم عجیب و غریبی هم نیست. با این حال شیوه برخورد و اجرای آن در ورزش ایران نشان می‌دهد که مشکل همیشه کمبود بودجه و منابع نیست و شاید تنگ‌نظری و سوءمدیریت حرف اول و آخر را می‌زند.

258 258

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1734736

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 10 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • کیوان IR ۰۹:۱۴ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۴
    2 1
    چه چیزایی می شنویم هر روز!
  • قاسم صادقی IR ۱۰:۳۷ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۴
    2 1
    به این کار هم میگن دزدی. دزدی فقط مستقیم از دیوار بالا رفتن نیست که.