وزیر امور خارجه آمریکا که گفته بود از وعده احمدی​نژاد در مورد آزادی دو تبعه کشورش دلگرم شده است، امروز هم اعلام کرد که نگران تاخیر تهران در این زمینه نیست.

به گزارش خبرآنلاین، هیلاری کلینتون چهارشنبه در یک نشست خبری، گفته بود «ما امیدواریم که شاهد نتیجه مثبتی از آنچه به نظر می‌رسد تصمیم دولت ایران است، باشیم». امروز هم سایت نسیم به نقل از وی نوشته است: «آمریکا نسبت به آزادی دو شهروند خود از ایران امیدوار باقی می‌ماند و نگران تاخیر تهران در انجام تعهدی که داده، نخواهد بود»

گفتنی است روز سه​شنبه هفته گذشته حکم دادگاه تجدید نظر برای دو متهم آمریکایی به جاسوسی اعلام شد. پس از اینکه دادگاه شعبه 15 دادگاه انقلاب "شین باور "و "جاش فتال "را به اتهام ورود غیرقانونی به کشورمان و جاسوسی برای ایالات متحده آمریکا جمعا به 16 سال حبس محکوم کرد؛ دادگاه تجدیدنظر دادگاه انقلاب اسلامی با آزادی این دو تبعه آمریکایی با قرار وثیقه نیم میلیون دلاری موافقت کرد.

این موضوع را ابتدا احمدی​نژاد در گفت​وگو با یک شبکه خبری خارجی اعلام کرد و از آزدی آنها ظرف 48 ساعت بعد خبر داد و سپس در همان روز وکیل این دو تبعه آمریکایی به اطلاع خانواده آنها و سفارت سوئیس به عنوان حافظ منافع آمریکای در تهران رساند تا آنها هم مانند سارا شورد از کشور خارج شوند. شورد نیز با سپردن قرار وثیقه​ای به همین مبلغ آزاد شد و دیگر برای برگزاری دادگاه​های بعدی به ایران بازنگشت.

روز گذشته هم آسوشیتدپرس گزارش داد که عمان یک هواپیمای اختصاصی به ایران فرستاده تا کار دیپلماتیکی که منجر به آزادی "سارا شورد" و بازگشت به کشورش شد را تکرار کند. سپتامبر گذشته نیز یک هواپیما از طرف عمان سارد شورد را پس از گذاشتن وثیقه 500 هزار دلاری از ایران خارج کرد.

تمامی این تلاش​ها در حالی در دست انجام است که اداره کل روابط عمومی و تشریفات قوه قضاییه با صدور اطلاعیه​ای اعلام کرد: "درخواست وکلای مدافع دو متهم به جاسوسی برای صدور قرار وثیقه و آزادی آنان از سوی قاضی پرونده در دست بررسی است و اطلاع رسانی در این زمینه بر عهئه قوه قضائیه است." از آن روز تا کنون نیز هنوز دستگاه قضا، خبر آزادی این دو تبعه آمریکایی را تایید نکرده است.

/2929

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 173482

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 5 =