خبرگزاری رسا نوشت: معاون آموزش جامعةالمصطفی العالمیه با اشاره به آغاز سال تحصیلی جامعه المصطفی از فعالیت علمی 1800 طلبه جدید در این مرکز علمی خبر داد.

حجت‌الاسلام محمدجواد زارعان، معاون آموزش جامعةالمصطفی العالمیه، امروز در مراسم آغاز سال تحصیلی جامعه‌ المصطفی گفت: 1800 طلبه جدید فعالیت علمی خود را در جامعةالمصطفی العالمیه آغاز خواهند کرد.

وی افزود: پس از برگزاری آزمون‌های کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترای المصطفی، 1500 نفر غیر ایرانی و 300 نفر ایرانی پذیرفته شدند که فعالیت‌های علمی خود را در یکی از مدارس المصطفی آغاز می‌کنند.

معاون آموزش جامعةالمصطفی العالمیه در ادامه از ارائه بیش از 130 رشته علمی در سال تحصیلی جدید جامعةالمصطفی العالمیه و در دوره‌های کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری المصطفی خبر داد.

وی با اشاره به برگزاری آزمون پذیرش مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد طلاب غیرایرانی غیررسمی، پایان شهریورماه را آخرین مهلت نام‌نویسی در این آزمون عنوان کرد و گفت: تاکنون دو هزار نفر برای شرکت در این آزمون نام‌نویسی کرده‌اند.

حجت‌الاسلام زارعان با بیان این‌که سیاست‌های آموزشی بیش از چهل کشور آماده و برای پنج سال آینده در این کشورها برنامه‌ریزی شده است که در شورای راهبردی المصطفی طرح خواهد شد، هماهنگی با مدارس و نظم‌بخشی به فعالیت‌های علمی طلاب را از دیگر برنامه‌های این معاونت نام برد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود از فعالیت 95 گروه علمی تربیتی در جامعةالمصطفی العالمیه خبر داد و گفت: حضور بیش از دو هزار استاد، 500 عضو گروه‌های علمی تربیتی از ویژگی‌های المصطفی است که سبب رشد و پیشرفت علمی این نهاد حوزوی می‌شود.

معاون آموزش جامعةالمصطفی العالمیه از صدور مدرک تحصیلی المصطفی در کمتر از دو هفته خبر داد و ابراز داشت: تاکنون بیش از دو هزار مدرک در سطوح مختلف تحصیلی المصطفی صادر شده است و تا پایان سال به دو برابر افزایش خواهد یافت.

وی تشکیل کرسی‌های اسلامی‌شناسی در معاونت آموزش را از دیگر فعالیت‌های این معاونت در آینده برشمرد و با اشاره به توسعه پذیرش در نمایندگی‌های المصطفی در خارج از کشور با نظمی جدید، از پیشرفت روز‌افزون سطح علمی این مرکز براساس ارزیابی‌های انجام شده، خبر داد.

/6262

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 173493

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 1 =