۰ نفر
۲۶ شهریور ۱۳۹۰ - ۱۰:۳۴

تحولات اخیر خاورمیانه که منجر به سرنگونی دیکتاتورهای مصر و تونس شد، نشان داد که مسلمانان با تکیه بر روحیة ایثار و مبارزه به مقابله با جنگ نرم دشمن رفته و حکومت های مخالف اسلام را سرنگون نمایند.

محسن پاک آیین در یادداشتی برای خبر نوشت: در ماه های اخیر خیزش اسلامی در جهان اسلام که از تونس آغاز و در مصر،یمن،بحرین و لیبی دنبال می شود،دنیای غرب بخصوص آمریکا را مجددا متوجه قدرت نرم جهان اسلام کرده و آن ها را از احتمال وقوع انقلاب اسلامی ،در کشورهای عربی نگران نموده است.

وی  اظهار داشت با وجود اینکه دستگاه های تبلیغاتی غرب  با استفاده از قدرت نرم خود که عبارت از عنصر رسانه،فن آوری ارتباطات و عملیات روانی می باشد،اعتقادات مسلمانان،وحدت جهان اسلام و بیداری اسلامی را نشانه گرفته اند، اما بی تردید خیزشی که جهان عرب را در بر گرفته به تحولی بنیادین در منطقه خاورمیانه منتهی خواهد شد، تحولی که اسلام حرف اول را در آن خواهد زد.

پاک آیین بر این باور است امروز به دلیل وقوع تحولات منطقه و سرنگونی رژیم های اقتدارگرا، شاهد برجسته شدن مقاومت فلسطین و تحولات مثبت در مسیر آزادی این سرزمین هستیم و باور این موضوع که اسرائیل از بین رفتنی است، بیشتر شده است.

26151

متن کامل این یادداشت را اینجا بخوانید.

 

 

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 173770

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 6 =