۰ نفر
۲۶ شهریور ۱۳۹۰ - ۱۵:۰۵

واحدمرکزی خبر:

ناظران سیاسی نگران آغاز جنگ داخلی در یمن هستند. شبکه تلویزیونی فرانس بیست و چهار گزارش داد: هفت ماه از آغاز تظاهرات در یمن و درخواست معترضان برای کناره گیری علی عبدالله صالح از قدرت می گذرد.

صالح در حال حاضر دوران نقاهت خود را در عربستان سعودی می گذارند. اکنون این سوال مطرح است که چرا انقلاب این کشور تا این حد طول کشیده است.

مدارس صنعا اکنون در آستانه بازگشایی مدارس در فضایی تقریبا عادی در حال ثبت نام از دانش آموزان هستند. مدیر یکی از مدارس صنعا می گوید: ما تلاش می کنیم در حد ممکن به والدین بگوییم که حوادث کنونی به بزرگسال ها مربوط می شود و ربطی به کودکان ندارد. به لطف خدا تقاضای زیادی برای ثبت نام داشته ایم.

والدین بویژه به این علت که هزینه های زندگی و بویژه هزینه بنزین افزایش یافته است قادر به ثبت نام دانش آموزانشان در مدارس خصوصی نیستند به مدارس دولتی روی آورده اند.

از آغاز تظاهرات در ماه فوریه، بهای هر لیتر بنزین عملا در صنعا دو برابر شده است. ساکنان این شهر هر روز با قطع جریان آب و برق مواجه هستند.

مخالفان صالح از هفت ماه پیش، در میدان تغییر صنعا چادرهای خود را برپا کرده اند و از آن زمان خواستار استعفای وی هستند.

یکی از مخالفان یمنی می گوید: ما مطمئن هستیم. انشاء الله ما در روزهای آینده پیروز خواهیم شد. به هر حال صالح از گفتگو فرار می کند. به دنبال گفتگو رفتن فقط تلف کردن وقت است. ما باید به این کار پایان دهیم. اما علی عبدالله صالح همچنان به قدرت چسبیده است. وی در ابتدای ماه ژوئن در سوء قصدی علیه کاخ ریاست جمهوری اش زخمی شد و از آن زمان در عربستان سعودی به سر می برد.

وی بارها اعلام کرده است به یمن بازخواهد گشت اما هرگز به این وعده خود عمل نکرده است. از سوی دیگر، از تحقق توافق ایجاد شده بین وی و شورای همکاری خلیج فارس نیز خبر نیست.

این توافق بر استعفای وی از قدرت در ازای مصونیتش مبتنی بود. تظاهرکنندگان، علی عبدالله صالح را به تلاش برای وقت کشی متهم می کنند اما ناظران نگران این هستند که مبادا این بن بست سیاسی به جنگ داخلی بین مخالفان و نیروهای وفادار مانده به صالح منجر شود.

4949

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 173844

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 1 =