تکرار موفقیت «پرونده قتل‌های زنجیره‌ای» یا «انکار و کوچک‌نمایی» مسمومیت‌ها؟ / «آزمون بزرگ» دولت رئیسی

جماران به نقل از یادداشت کامبیز نوروزی، حقوقدان نوشت: یا می‌توانند عاملان این جنایات را شناسایی، دستگیر و به شکلی قانع کننده به مردم معرفی کنند و نمره قبولی بگیرند؟ یا با انکار یا کوچک شمردن مسموم سازی‌ها یا تسامح یا دستاویزهای دیگر این فجایع را به شکل معمایی حل نشده در تاریخ جنایی و تاریخ سیاسی کشور باقی می‌گذارند. چیزی که به نارضایتی و بی اعتمادی عمومی بسیار خواهد افزود.

  • در پرونده قتل‌های زنجیره‌ای دولت وقت و دستگاههای امنیتی همان دوره سربلند بیرون آمدند. واکنش مسئولانه، سریع و همه‌جانبه دولت و وزارت اطلاعات موجب شد قتل‌های زنجیره‌ای متوقف و عاملان آنها را شناسایی، دستگیر و معرفی شوند.
  • اینک ماجرای سلسله جنایتی دیگر، یعنی مسموم‌سازی زنجیره‌ای دختران در مدارس، هفته‌های زیادی است که در سطح چندین شهر کشور، از جمله تهران ادامه دارد.
  • این امتحانی بسیار بزرگ برای دولت و دستگاههای انتظامی و امنیتی کشور است.
  • آیا می‌توانند عاملان این جنایات را شناسایی، دستگیر و به شکلی قانع کننده به مردم معرفی کنند و نمره قبولی بگیرند؟ یا با انکار یا کوچک شمردن مسموم سازی‌ها یا تسامح یا دستاویزهای دیگر این فجایع را به شکل معمایی حل نشده در تاریخ جنایی و تاریخ سیاسی کشور باقی می‌گذارند. چیزی که به نارضایتی و بی اعتمادی عمومی بسیار خواهد افزود.
  • عاملان این جنایت هر گروه و باندی که باشند، غده‌ای سرطانی‌اند که در صورت عدم شناسایی کامل به سادگی در جامعه متاستاز می‌دهند و هر جای دیگر را هم به وجود خود آلوده خواهند کرد.
  • این امتحانی بزرگ برای دولت و نهادهای مسئول است؛ بسیار بزرگ.

بیشتر بخوانید:

۲۱۲۲۰
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1739410

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 7 =