مورد عجیب در مقایسه تارای  ایران‌خودرو با خویشاوند فرانسوی‌اش!/ عکس

تارا که حالا قیمت نسخه اتوماتیکش در بازار به یک میلیارد تومان رسیده، نسبت جالبی با پژو ۳۰۱ فرانسوی دارد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، در اواسط دهه ۹۰ بود که ایران خودرو تصمیم داشت پژو ۳۰۱ را در بازار ایران برند کند.قراردادی بسته شد تا این ماشین جای پرشیا و خانواده پژو ۴۰۵ را بگیرد.روی کار آمدن ترامپ ، شکست برجام و خروج خودروساز فرانسوی اما این پروژه را با شکست روبرو کرد تا ایران خودرو دست به مهندسی معکوس بزند.آنها پلتفرم تارا را بر اساس پلتفرم اولیه ۳۰۱ طراحی کردند و باب از طراحی نقاطی از اتاق مثل چراغ‌ها و تغییرات جزئی در بخش های داخلی، به نام تارا آماده و به بازار فرستادند و حالا با دلار مرز ۵۰ هزار تومانی بین ۱۹ تا ۲۰ هزار دلار قیمت دارد؛در حالی که پژو ۳۰۱ در مارکت امارات قیمتی حدود ۴۹۹۰۰ درهم یعنی ۱۳ هزار و ۵۰۰ دلار دارد! این یعنی حداقل ۶۵۰۰ دلار ارزان‌تر از رقیب ایرانی‌اش!

مقایسه تارای ایران‌خودرو با خویشاوند فرانسوی‌اش!/ عکس

پژو ۳۰۱ در سال ۲۰۱۲ در اسپانیا آغاز شد و سپس تولید آن‌ در سال ۲۰۱۳ در چین و ۲۰۱۴ در نیجریه آغاز گردید. فروش پژو ۳۰۱ در نوامبر ۲۰۱۲ در ترکیه آغاز گردید و پس از آن به بازار کشورهای غرب آسیا، آفریقا، آمریکای لاتین و اروپای شرقی وارد شد. از آن‌جایی‌که پژو ۳۰۱ ویژه بازارهای ضعیف و درحال توسعه طراحی شده بود، در اروپای غربی ارائه نشد.

پلتفرم به کار رفته در تارا، PF۱ گروه PSA نام دارد.

در گزارش «مورد عجیب و غریب جدیدترین ماشین میلیاردی ایران‌خودرو!» مقایسه کامل تارا و پژو ۳۰۱ را مطالعه کنید.

۵۸۵۸

کد خبر 1739444

برچسب‌ها

خدمات گردشگری

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 8
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۰۸:۳۶ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۵
    9 0
    مسخره کردن اسم تولید داخل وملی روش میزارن بعد با قیمت دلار آمریکا حساب میکنن یکی بگه اینجا ایرانه یا آمریکا
    • دانشجو IR ۰۱:۰۷ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۶
      4 0
      جالبی ماجرا اینجاس که گفته شده پژو 301 برای بازار های ضعیف طراحی شده یعنی ماشین ارزان قیمتی که همه قدرت خریدش رو داشته باشن در حالی که سوگلی بزرگترین خودروساز ایران هست و تو ایران ماشین لوکس به حساب میاد
  • یه ایرانی IR ۰۸:۴۸ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۵
    12 1
    وقتی حساب کتاب نباشه همینه، هرکس برای خودش نرخ‌میذاره. وقتی ایران‌خودرو نیم میلیون کارمند داره و با تولید سالانه ۲۰۰هزار دستگاه ولی تویوتا ۲۵۰۰کارمند داره تولید ۲۵۰هزار دستگاه در سال، نتیجه اینه تویوتا باکیفیت تر از همیشه و ایران‌خودرو و سایپا اشغالتر از همیشه. تویوتا ۲۵۰۰تا متخصص که واقعا کار میکنن هستن. انصافا منتشرش کنید
  • IR ۰۹:۲۴ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۵
    24 1
    به امید روزی که خودروسازی این مملکت جمع شود
  • IR ۱۰:۳۵ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۵
    5 3
    حالا که تولید خودرو افزایش پیدا کرده است بهتر همانند پنج یا شش سال پیش ثبت‌نام و به واجدین شرایط واگذار گردد و همچنین عرضه خودرو در بورس کالا که باعث گرانی نجومی خودرو گردید ه است متوقف شود بورس جایگاه پولدار ها و دلالان و واسطه‌ها است برای رقابت
  • IR ۱۱:۵۱ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۵
    8 0
    دیگه خجالت بکشید خودرو شما کجا خودرو فرانسوی کجا بدنش هم قابل مقایسه نیست حتی اما گرونتره فرانسویه بریم فرانسه بهتره زندگی کنیم
  • Mohammad IR ۰۱:۰۴ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۶
    1 2
    نمیخوام طرف داری کنم، به هر حال قیمت ماشین کلا تو کشور مابالاست ولی واقعا این قیاس یکمکی ایراد داره درسته که پلتفرم تارا همون ۳۰۱ هست اما قرار نیست از نظر فنی و امکانات رفاهی یکی باشن ،۳۰۱ یکی از خودرو های اقتصادی پژو محسوب میشه در نتیجه خییلی از اپشنهایی که تارا داره مث مالتی مدیا_keyless _سنسور نور _سنسور بارون_سانروف و ... نداره
  • IR ۰۶:۵۵ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۸
    0 0
    آپشنهایی که گفتی ۵۰۰ میلیون حالا بادلار حساب کردین حاکمیت داره مردم فقیر میکنه

آخرین اخبار

پربیننده‌ترین