رئیس فدراسیون کبدی با اشاره به سیرصعودی این رشته در آسیا گفت:«طی سه سال آینده و تا بازی‎های آسیایی کره جنوبی به سطحی می‎رسیم که بتوانیم به قدرت هندی ها پایان داده و تیم اول آسیا شویم.»

به گزارش خبرآنلاین درآستانه برگزاری نخستین دوره رقابت‌های سرکل کبدی قهرمانی آسیا در تبریز، رئیس فدراسیون کبدی در نشست خبری در مورد این رقابت‌ها و دیگر مسائل مربوط به این فدراسیون توضیح داد.

محمدرضا مقصودلو با بیان اینکه مسابقات سرکل کبدی قهرمانی آسیا توسط شبکه جهانی PTC هند نیز پوشش داده خواهد شد، یادآور شد که تمام اقدامات لازم برای برگزاری هر چه بهتراین رقابت‎ها انجام شده است طوریکه تبریز از هر نظر آماده میزبانی ازتیم‌های شرکت کننده و دیدارهای آنهاست.

اوبا بیان اینکه فدراسیون جهانی کبدی در حال رایزنی برای المپیکی شدن سرکل کبدی است، گفت:« در همین راستا مسابقات جهانی سرکل کبدی هم در هند برگزار خواهد شد. تا کنون 24 کشور برای شرکت در این رقابت ها اعلام آمادگی کرده اند. همه کشورها با انگیزه حضور در المپیک، در این رشته کار می کنند.»


رئیس فدراسیون کبدی در مورد نتیجه تیم ملی ایران درمسابقات سرکل کبدی قهرمانی آسیا و پیش بینی در این مورد که چقدر احتمال پیروزی ایران برابر هند در جریان این رقابت ها وجود دارد، گفت:« نتیجه مسابقه در روز مسابقه تعیین می شود. زمانی ما از قدرت های آسیا دور بودیم اما حالا پاکستان را پشت سر گذاشته و فقط هند را به عنوان رقیب داریم. در بازی های آسیایی دو بار مقابل هند بازی کردیم و نیمه دوم هر دو بازی را به سود خود تمام کردیم.اما با موقعیتی که امروز کبدی ایران دارد و در صورتیکه ازتمام برنامه های ما حمایت شود می توانیم سال آینده در بازی های ساحلی همراه با هند فینالیست شویم. تا سه سال آینده و در بازیهای آسیایی کره جنوبی هم به سطحی خواهیم رسید که هند را شکست داده و مدال طلا آسیا را از آن خود کنیم.»

رئیس فدراسیون کبدی در مورد حضور وزیر ورزش و جوانان به عنوان نایب رئیس فدراسیون جهانی کبدی در این فدراسیون و مسائل مرتبط به بودجه توضیح داد و یادآور شد:« محمد عباسی از همان زمان تشکیل فدراسیون کبدی و پیش از آنکه وزیر ورزش و جوانان شود، در هر پست و مقامی که داشت برای توسعه و گسترش این رشته کمک کرد اما بودجه امسال ما 700 میلیون تومان است و نسبت به سال گذشته هیچ رشدی نداشته است.

مقصودلو در پایان گفت:« قصد داریم برگزار کننده مسابقات جهانی کبدی درارومیه باشیم. به همین دلیل در چارچوب رقابت‏های سرکل کبدی قهرمانی آسیا و در جریان اجلاسی که همزمان با این رقابت‏ها برگزار می‏شود، برای کسب امتیاز میزبانی رایزنی می‏کنیم.»

 

 

251 43

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 173970

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 8 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • غلومی IR ۱۰:۳۱ - ۱۳۹۰/۰۶/۲۷
    0 0
    خب وقتی ما میزبان کبدی گرفتیم چرا میزبانی المپیک نگیریم هه هه هه