مدیرعامل مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی در نشست خبری جایزه شهید آوینی اعلام کرد ابراهیم حاتمی‌کیا در مراسم این جایزه تقدیر خواهد شد.

به گزارش خبرآنلاین، نشست مطبوعاتی جایزه شهید آوینی و جشنواره فیلم رضوی صبح دوشنبه 28 شهریورماه در مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی برگزار شد و شفیع آقامحمدیان مدیرعامل مرکز در مورد بخش‌های مختلف این دو رویداد سینمایی صحبت کرد.

تقدیر از حاتمی‌کیا
آقامحمدیان در بخشی از سخنان خود با اشاره به چهره‌هایی که در جایزه شهید آوینی تقدیر می‌شوند، گفت: «ابراهیم حاتمی‌کیا، مهدی همایونفر، مرتضی سرهنگی و بختیاری در جایزه بزرگ شهید آوینی تقدیر خواهند شد.»

بازگشت سیمرغ مستند به جشنواره فجر
آقامحمدیان همچنین در مورد احتمال اهدای جایزه مستند در جشنواره فیلم فجر گفت: «به احتمال زیاد بخشی برای فیلم‌های بلند مستند در جشنواره فیلم فجر در نظر گرفته شود که البته تقاضای ما این است سیمرغی برای آن لحاظ شود.»

ادامه نمایش فیلم‌های مستند در سینما سپیده
مدیرعامل مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی در مورد اکران فیلم‌های مستند در سینما سپیده گفت: «ما سینما سپیده را محکم گرفته‌ایم و از این اقدام هم راضی هستیم. سینما سپیده باعث شد نمایش فیلم‌های مستند در شبکه نمایش خانگی اتفاق بیافتد و ما هم سعی کردیم این محصولات را در مراکز فرهنگی‌هنری پخش کنیم.»

بازداشت مستندسازان ربطی به مرکز گسترش ندارد
آقامحمدیان در بخشی از این نشست پس از مواجهه با پرسشی در مورد بازداشت تعدادی از مستندسازان گفت: «بازداشت تعدادی از مستندسازان به واسطه پخش فیلم‌ها در شبکه‌های ماهواره‌ای هیچ ربطی به مرکز گسترش ندارد، هرچند ما مجبوریم این موضوع را به لحاظ حقوقی پیگیری کنیم. ما برخورد حقوقی جدی با این دوستان نداشتیم و فقط به یک نامه اکتفا کرده‌ایم که البته در برخی مواقع جواب مثبت گرفتیم و دوستان به ما گفتند که ما فقط برای پخش شدن فیلم‌مان این کار را انجام داده‌ایم.»

سومین دوره جایزه بزرگ شهید آوینی، همزمان با هفته دفاع‌مقدس پنجم مهرماه در تهران برگزار خواهد شد. ششمین دوره جشنواره فیلم رضوی نیز 12 تا 14 مهرماه در تهران برگزار می‌شود.

58243

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 174168

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 6 =