استقبال از «چرخش‌های بی‌محابای دیوارنوردان» / معزی: لطفا درباره عواقب مهلک تندروی هم «توضیح» بدهند

با نگاهی خوش‌بینانه، این چرخش‌های بی‌محابا و این استانداردهای دوگانه‌، می‌تواند نشانه‌ چیرگی بی‌رحمانه‌ی واقعیت بر خام‌اندیشی‌های بیرون گود باشد، نشان از رنگ باختن تصورات اولیه از اداره‌ ملک و مملکت. این چرخش‌ها اتفاق خوبی است اگر با سکوت یا دست پیش‌گرفتن و فرافکنی همراه نشود.

  • علیرضا معزی، فعال رسانه‌ای در یادداشتی توییتری نوشت:

  • ۱/ روزی #کنسرت‌ به زیر می‌کشیدند و امروز برگزاری‌اش را نماد حال خوب مردم می‌دانند؛ روزی سفارت به آتش می‌کشیدند و «فرزندان ابولهب» و «خبر مرگش» را تیتر می‌کردند و امروز احیای رابطه با #عربستان را، آنچه ویران‌ کرده بودند را، نماد تدبیر و سیاست می‌دانند.

  • ۲/ روزی #مذاکره را تحقیر و مذاکره‌کننده را لعن می‌کردند و امروز کوچک‌ترین خبر از تداوم مذاکرات را با آب و تاب، بازتاب می‌دهند و احتمال بازگشت دیگران به میز و باز بودن پنجره‌ی #برجام را نماد گشایش می‌دانند و بوی بهبود از اوضاع جهان می‌شنوند.

  • ۳/ با نگاهی خوش‌بینانه، این چرخش‌های بی‌محابا و این استانداردهای دوگانه‌، می‌تواند نشانه‌ چیرگی بی‌رحمانه‌ی واقعیت بر خام‌اندیشی‌های بیرون گود باشد، نشان از رنگ باختن تصورات اولیه از اداره‌ ملک و مملکت. این چرخش‌ها اتفاق خوبی است اگر با سکوت یا دست پیش‌گرفتن و فرافکنی همراه نشود

  • ۴/ چرخش‌های اینچنینی در غیاب توضیح و تفسیر، سرمایه‌سوز است و همین باقیمانده‌ها را هم با تردیدهای اخلاقی مواجه می‌کند. خوب است اگر زمامداران امروز، گذشته‌ی نزدیک خود را بازخوانی کنند و آن را صادقانه با مردم در میان گذارند. توصیه‌ای که باید به همه ‌دیوارنوردان داشت از همه‌ی نسل‌ها!

  • ۵/ اگر تمامی افراط‌گرایانی که امروز چه بالا رفتن سن و تجربه، چه مواجهه با زمین سفت واقعیت و چه افزایش با دانش و آگاهی به تعادل و اعتدال رسیده‌اند عوارض مهلک تندروی‌هایشان را به عنوان تجربه‌ای زیسته صادقانه بازخوانی می‌کردند این سامان دمادم شاهد ظهور و افول جریانات افراطی نبود.

  • ۶/ چه خوب که دریافتید دماسنج #زندگی_معمولی، برگزاری همین کنسرت‌هاست، جریان یافتن موسیقی و شادمانی‌های کوچک دیگری که یا سانسور شده و یا با بگیر و ببند از مردم معمولی دریغ می‌شد؛ آری چشم‌انداز زندگی معمولی در همین کاستن از تنش‌هاست چراکه #مردم_معمولی، عمیقا از انزوا بیزارند.

  • ۷/ آری اینچنین است برادر که هر احتمالی از فروپاشی #تحریم‌، از نگرانی جامعه و از ناآرامی بازارها می‌کاهد و وقتی مسؤول آرامش جامعه باشید در می‌یابید که چقدر #مذاکره و توافق، چقدر همسایگی و حسن همجواری خوب است؛ آری اینچنین است که بالاخره سودازدگی‌ها تعدیل می‌شود.

بیشتر بخوانید:

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1742303

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 3 =