صبح امروز طرحی با قید دوفوریت در مجلس مطرح شد که بر اساس آن، کلیه خودروهای نو باید به منظور حفظ محیط زیست قبل از ورود به خیابان​ها، معاینه فنی بگیرند.

به گزارش خبرآنلاین، الیاس نادران از مخالفان این طرح بود که سخنانش را با این شعر آغاز کرد: گنه کرد در بلخ آهنگری، به شوشتر زدند گردن مسگری! چرا به جای اینکه استانداردهای محیط زیست را به تولید کنندگان تحمیل کنیم، می​خواهیم یقه مصرف کننده را بگیریم و بگوییم بروند معاینه فنی بگیرند؟! چرا می خواهید تمامی خودروهای نو را چه داخل و چه خارجی، پیش از ورود به خیابان​ها ملزم به اخذ معاینه فنی کنید؟

نماینده تهران ادامه داد: باید از این مراکز معاینه فنی تحقیق و تفحص کرد که چطور معاینه فنی می​دهند؟ چرا دکان برای برخی باز می کنید و شیپور را از طرف گشادش می​زنید؟ همه دنیا خودروهای آلوده را توقیف می​کنند تا بعد بروند معاینه فنی بگیرند ما بگوییم همه باید بروند معاینه فنی بگیرند بعد بیایند توی خیابان؟ خدا وکیلی کسانی که این طرح را امضا کردند و یا موافقان این طرح در سازمان محیط زیست رفته​اند برچسب معاینه فنی بگیرند که چنین تکلیفی را برای مردم تعیین می​کنند؟

دو فوریت این طرح تنها 49 رای آورد و باهنر به طراحان توصیه کرد که آن را به صورت عادی بررسی کنند و از قید اصرار بر بررسی آن با یک فوریت بگذرند. اما آنها نپذیرفتند. به این ترتیب برای یک فوریت این طرح هم رای گیری شد و باز تنها 50 رای آورد که سبب شد نایب رئیس مجلس به کنایه بگوید: به خاطر یک رای بیشتر،وقت مجلس را گرفتید.

/2929

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 174291

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 8 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • ناشناس IR ۱۰:۴۱ - ۱۳۹۰/۰۶/۲۹
    0 0
    کدام معاینه فنی با 25 هزار تومان بدون اینکه خودرو ببینند معاینه فنی میدن فقط کارت ماشین ببر
  • بدون نام IR ۱۱:۰۶ - ۱۳۹۰/۰۷/۰۳
    0 0
    چه طرح خوبی اگر برای مردم آب نداره برای اونایی که معاینه فنی میکنند نون داره چه طرح هایی میدن این عصاره فضایل ملت!!