شجریان‌ها و اکبر عبدی در یک قاب چهارشنبه سوری/ عکس

این روزها که چهارشنبه‌سوری شکل و ماهیتش عوض شده و مراسم پریدن از روی آتش به یادها سپرده شده و شهرها با این همه انفجارهای صوتی بیشتر حالت جنگی گرفته است، عکس‌های قدیمی می‌تواند حال و هوای این مراسم پیشا نوروزی را در دهه‌های پیش نشان دهد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، عکسی که در آن اکبر عبدی در میان دو شجریان (محمدرضا و همایون) از روی بوته‌های آتش می‌پرد یکی از آن عکس‌های قدیمی است که حال و هوای اصلی مراسم را نشان می‌دهد، از قرار معلوم عکاس بعد از آخرین بوته آتش که هفتمین آن باشد ایستاده است و بعد از هفت پرش زنده‌یاد استاد محمدرضا شجریان، اکبر عبدی و همایون به‌سلامت از آتش‌ها گذشته‌اند. البته زنده‌یاد شجریان با اکبر عبدی کار مشترک سینمایی هم داشته‌اند، «دلشدگان» زنده نام علی حاتمی اثری سینمایی است که صدای محمدرضا شجریان به روی شخصیت «طاهرخان بحر نور» است که نقش آن را زنده‌یاد امین تارخ بازی می‌کند. در آن فیلم اکبر عبدی شاگرد چلویی و عاشق تنبک است و یکی از اعضای گروه موسیقی‌ ایرانی که در دوران احمدشاه قاجار به فرانسه می‌روند تا اولین صفحه موزیک ایرانی را پر کنند.

عکس مربوط به دهه ۶۰ خورشیدی است.

شجریان‌ها و اکبر عبدی در یک قاب چهارشنبه سوری/ عکس

۵۷۵۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1743221

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 3 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 2
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • احمدی از استانداری IR ۲۲:۳۹ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۳
    3 6
    3 تا کم استعداد در یک قاب
  • IR ۰۰:۰۲ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۵
    1 0
    یا چهارشنبه سوری های قدیم بخیر که نه تنها استرس چهارشنبه سوریه‌ای این سالها را نداشت بلکه خیلی خوش می‌گذشت وهیچ خطری هم برای کسی نداشت از چندروزقبل بارشتربوته می آوردند می خریدیم بعد از روی بوته می پریدیم و قاشق زنی می کردیم بعدهم نیت میکردیم وقال گوش می ایستادیم واولین دونفری که می‌گذشت وباهم حرف میزدن جواب نیتمان را می‌گرفتیم سنت‌های قشنگ گذشته همه ازبین رفته والان وحشت و وحشی‌گری وانفجارجایگزین سنت‌های قشنگ گذشته شده.