۲ نفر
۲۵ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۳:۴۷
پیش‌بینی هوای تهران در روزهای آخر سال

ایسنا نوشت: بر اساس اعلام اداره کل هواشناسی استان تهران وضعیت جوی این استان، آسمانی ابری تا نیمه ابری همراه با رگبار و رعد وبرق و در ارتفاعات به‌صورت بارش برف و کولاک پیش‌بینی می‌شود.

با بررسی نقشه‌های هواشناسی، تصاویر ماهواره‌ای و خروجی الگوهای پیش‌یابی عددی پیرو هشدار نارنجی صادر شده در (۲۳ اسفند) امروز(۲۵ اسفند) آسمان استان تهران ابری همراه با بارش باران، گاهی رگبار و رعدوبرق و وزش تندباد موقتی، در مناطق مستعد بارش تگرگ و در ارتفاعات بالادست گاهی بارش برف و کولاک همراه با مه پیش‌بینی می‌شود.

طی روز جمعه (۲۶ اسفند) آسمان استان کمی ابری تا نیمه‌ابری و همراه با وزش باد شدید به‌ویژه در بخش‌های جنوبی استان و در ارتفاعات به‌ویژه ارتفاعات شرقی استان گاهی رگبار با احتمال تگرگ مورد انتظار است.

طی روزهای شنبه و یکشنبه ( ۲۷ و ۲۸ اسفند) با استقرار جوی پایدار آسمان استان صاف تا کمی ابری گاهی همراه با وزش باد و از روز دوشنبه (۲۹ اسفند) با فعالیت سامانه بارشی دیگر ابتدا در ارتفاعات سپس از بعداز ظهر در سطح استان به‌تدریج افزایش ابر و گاهی بارش پراکنده پیش‌بینی می‌شود.

برای امروز کاهش دما و ماندگاری این وضعیت تا فردا و از روز شنبه تا روز دوشنبه روند تدریجی افزایش دما را شاهد خواهیم بود.

آسمان تهران فردا (۲۶ اسفند) قسمتی ابری تا نیمه‌ابری همراه با وزش باد در بعضی‌ساعت‌ها وزش باد شدید با حداقل دمای ۸ و حداکثر دمای ۱۴ درجه سانتیگراد و طی شنبه (۲۷ اسفند) قسمتی ابری و در بعضی ساعت‌ها وزش باد ابر با حداقل دمای ۸ و حداکثر دمای ۱۹ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

طی ۲۴ ساعت گذشته نیزایستگاه فیروزکوه آلودگی-امین آباد با کمینه دمای ۱ سردترین ایستگاه هواشناسی بود.

به گزارش اداره کل هواشناسی استان تهران، همچنین طی ۲۴ ساعت گذشته بارندگی‌های در ایستگاه‌های هواشناسی ثبت شده است که بیشترین میزان آن مربوط به ایستگاه میگون به میزان ۱۹.۸ میلیمتر بوده است پس از آن در ایستگاه‌های شمیرانات اقدسیه به میزان ۱۶ میلیمتر، فرودگاه مهرآباد ۸.۸ میلیمتر، چیتگر ۱۰.۲ میلمیتر، فرودگاه مهرآباد ۸.۸ میلیمتر، لواسان ۸.۷ میلیمتر، شهریار ۷.۹ میلیمتر، آبعلی ۷ میلیمتر، ژئوفیزیک- تهران ۶.۲ میلیمتربارندگی ثبت شده است.

در ایستگاه پردیس ۵.۲ میلیمتر، ورامین ۴ میلیمتر، دماوند ۳.۳ میلیمتر، فیروزکوه ۲ میلیمتر، فرودگاه امام خمینی(ره) ۱.۶ میلیمتر و در فیروزکوه آلودگی - امین آباد ۱.۵ میلیمتربارندگی رخ داده است.

بیشتر بخوانید:

تنفس هوای مطلوب در تهران بارانی

پیش‌بینی وضعیت آب و هوا تا روز دوشنبه

۳۵۲۳۶

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1743877

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 7 =