جام جم نوشت:

با دستگیری 6 عضو باند تبهکاری که با روش خفه‌کنی، بیش از 2 میلیارد تومان از مردم سرقت کرده‌اند، مشخص شد این تبهکاران با پول‌های دزدی زندگی اشرافی تشکیل‌داده‌اند.

با صدور کیفرخواست برای 6 عضو باند از سوی دادیار شعبه اول دادسرای جنایی تهران، 4 نفر از آنها با ارائه وثیقه یک میلیارد تومانی در دادگاه آزاد شدند.

به گزارش «جام‌جم»، رسیدگی به پرونده این باند تبهکاری از اواخر سال گذشته در شعبه 18 پلیس آگاهی تهران آغاز شد. بررسی‌ها در ارتباط با شکایت جمع زیادی از مالباختگان که پس از خروج از بانک مورد حمله قرار گرفته بودند، هنگامی آغاز شد که پیکر بی‌هوش مشتریان بانک‌ها یکی پس از دیگری به بیمارستان‌ها انتقال می‌یافت.

با تشکیل یک تیم ویژه از کارآگاهان پلیس آگاهی، ابتدا فیلم‌های ضبط شده دوربین‌های مداربسته برخی از شعبه‌های بانک مشخص کرد، اعضای این باند با بی‌رحمی به مردم حمله‌ور شده و با ایجاد رعب و وحشت از نزدیک شدن مردم برای کمک به کسانی که مورد حمله قرار می‌گیرند، جلوگیری می‌کنند.

 

در یک فقره از فیلم‌هایی که از سوی یک مالباخته جوان ضمیمه پرونده شده بود، اعضای باند پس از خروج این مرد جوان از بانک به او حمله‌ور شده و به روش خفه‌کنی او را بیهوش می‌کنند. در این هنگام وقتی چند نفر قصد کمک به مالباخته را داشتند، تبهکاران با تهدید چاقو و قمه و ایجاد رعب و وحشت ادعا می‌کنند، موضوع اختلاف خانوادگی است و اگر کسی دخالت کند او را خواهیم کشت!

با جمع‌بندی اطلاعات، سرانجام 6 عضو این باند شناسایی و پس از محاصره متهمان 3 نفر از آنها که قصد فرار و درگیری با کارآگاهان پلیس آگاهی را داشتند، از ناحیه‌پا هدف اصابت گلوله قرار گرفته و دستگیر شدند.

با دستگیری 3 تبهکار خشن 3 عضو دیگر این باند نیز یکی پس از دیگری دستگیر و با اعتراف به صدها فقره سرقت با دستور دادیار هاشمیان روانه زندان شدند.

با تهیه گزارشی از شیوه و شگرد تبهکاری اعضای این باند مخوف که 2 نفر از آنها از اعضای باند موسوم به دیوار‌چین بودند و تا یک قدمی مجازات اعدام در این باند قرار داشتند، پرونده در ستاد ویژه مورد بررسی قرار گرفت و قرار شد به دلیل رعب و وحشت و سرقت‌های فراوان متهمان، مجازات سختی برای آنها در نظر گرفته شود.

بنا بر این گزارش، در حالی که پرونده متهمان در ستاد ویژه مورد بررسی قرار داشت، تحقیقات پلیس آگاهی مشخص کرد میزان سرقت‌های انجام شده بیش از 2میلیارد تومان بوده است که متهمان با این پول‌ها زندگی اشرافی تشکیل داده و با خوشگذرانی و خرید خودروهای گرانقیمت و خانه و مغازه در کیش سعی کرده‌اند با این روش پولشویی کنند.

برای نمونه یکی از اعضای باند با استخدام یک مربی معروف ورزش‌های رزمی و پرداخت هزینه گزاف از او خواسته بود تا دختر نوجوانش را تعلیم دهد. یکی دیگر از متهمان نیز برای فرزندش معلم موسیقی استخدام کرده بود و...

پس از پایان تحقیقات، پرونده با صدور قرار مجرمیت و کیفرخواست از سوی دادیار جنایی به شعبه 1155 جزایی بعثت ارسال شد که قاضی شعبه 2 نفر از متهمان را روانه زندان کرد و 4 عضو دیگر این باند نیز هر کدام با قرار وثیقه یک میلیارد تومانی تا زمان صدور حکم آزاد شدند.

/5656

اختلاف خانوادگی

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 174437

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 4 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 5
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • حشمت IR ۰۲:۲۹ - ۱۳۹۰/۰۶/۳۰
    1 0
    ماشالله به آقای قاضی که با این کارش چراغ سبز برای فرار آقایان دزد نشان داده است. جای بسی تاسف و تفکر است.
  • بدون نام IR ۰۳:۵۶ - ۱۳۹۰/۰۶/۳۰
    1 0
    با وثيقه آزاد شدند؟!!! واي به روزي كه بگندد نمك.
  • كورش IR ۰۴:۵۶ - ۱۳۹۰/۰۶/۳۰
    0 0
    ازادشدند تا دوباره بيايند سراغ مردم بيچاره ؟؟؟؟ چرا دستگاه قضايي اينقدر راحت از كنار اين حيوانها مي گذرد ؟؟؟چرا ؟مگر مردم نبايد اسايش و امنيت اجتماعي داشته باشند ؟؟يكي جواب بدهد؟البته اگر اين كانت من روي سايت برود !!!!! تاالان اين چندمين كامنتي است كه ميگذارم ولي متسفانه....!!!
  • نقاد IR ۱۴:۱۴ - ۱۳۹۰/۰۶/۳۰
    0 0
    چرا نیروی انتظامی این افراد را با وثیقه آزاد می کند؟ متاسفانه این موضوع به یک رویه بدتبدیل شده آنها دزدی می کنند اگر گیر بیافتند وثیقه می گذارند و فرار می کنند نیروی انتظامی هم احتمالا وثیقه را به اجرا می گذارد تا دفعه بعدی که آنها را دستگیر کند و دوباره وثیقه آیااین یک جور درامدزایی نیست؟ ولی متاسفانه دزدان بی رحم تر از دیروز بر می گردند
  • saeed PL ۰۴:۴۱ - ۱۳۹۰/۰۶/۳۱
    0 0
    ba 2 miliard poole dozdi,,4,5 miliard kasebi kardand,,onvaght ye miliard vasighe mablaghiee??? vaghean moteassefam