حوادث ظهر ایران مورخه 26 شهریور 1390

نماینده قلابی مجلس کلاهبردار از آب در آمد

مشرق نوشت: چندی قبل نماینده حقوقی یک شرکت خصوصی با مراجعه به شعبه 10 دادسرای ناحیه 6 تهران به بازپرس دوات‌گری گفت: «چند ماه پیش فردی با مدیرعامل شرکت تلفنی تماس گرفت و در حالی که خود را نماینده مجلس معرفی می‌کرد برای کمک به بیماران صعب‌العلاج، افراد بی‌بضاعت و تهیه جهیزیه عروس درخواست کمک مالی کرد.
 
مدیرعامل شرکت نیزهفت میلیون تومان پول به حساب نماینده قلابی واریز کرد. اما وقتی همین مرد چند روز بعد بار دیگر با شرکت تماس گرفت و درخواست کمک کرد مسئولان به او مشکوک شده و پس از تحقیق دریافتند مرد ناشناس یک کلاهبردار است.» به دنبال این شکایت تحقیق برای شناسایی و دستگیری مرد تبهکار آغاز شده بود که شکایت مشابه دیگری از سوی نماینده حقوقی یک شرکت تجاری دیگر مطرح شد.
مأموران پس از ردیابی‌های تخصصی دریافتند پول‌ها به حساب همسر یک مرد زندانی واریز شده است. این زن در بازجویی‌ها گفت: «شوهرم یک محکوم مالی است. او چندی قبل از زندان تماس گرفت و گفت: یکی از دوستانش به نام «احمد» به اتهام کلاهبرداری و محکومیت سنگین مالی دوران حبس را می‌‌گذراند.
 
از آنجا که او خارج از زندان هیچ فرد معتبری را ندارد از من خواست شماره حسابی را بیرون از زندان در اختیارش قرار دهم تا دوستان و آشنایانش کمک‌هایشان را برای تسویه حساب با طلبکارها به این حساب واریز کنند من هم پس از شنیدن حرف‌های شوهرم شماره حسابم را به او دادم که طی مدت کوتاهی چند میلیون تومان واریز شد.
 
من هم پول‌ها را به حساب طلبکاران هم‌سلولی شوهرم واریز می‌کردم.» پس از افشای این موضوع بازپرس، مرد زندانی را احضار کرد. او هم دوست و هم سلولی‌اش را معرفی کرد. متهم اصلی که به 16 سال زندان محکوم شده در بازجویی‌ها گفت: در زندان از افراد مختلف پول قرض گرفته و قادر به پرداخت بدهی‌ام نبودم.

به همین خاطر تصمیم گرفتم با این شگرد از افراد پولداری که از قبل می‌شناختم پول بگیرم تا بخشی از بدهی‌های داخل و خارج زندان را تسویه کنم. بنابراین تحت عنوان نماینده مجلس با افراد مورد نظر تماس گرفته و از آنها می‌خواستم پول را به حساب مورد نظر - همسر هم سلولی - واریز کنند.
 
در حال حاضر متهم به اتهام کلاهبرداری و جعل عنوان با صدور قرار مجرمیت همچنان در زندان به سر می برد و این بخش از پرونده نیز با صدورکیفرخواست به دادگاه عمومی تهران ارسال شده است.

 

دستگیری سارق تلفن همراه که از زنان اخاذی می‌کرد

سارقی که پس از سرقت تلفن همراه زنان از آنها اخاذی می کرد در تحقیقات پلیس شناسایی و دستگیر شد.به گزارش خبرنگار مهر، سرگرد احمد فتوحی رییس کلانتری 154 چیتگر در این باره گفت:عصر دیروز ماموران کلانتری موفق به دستگیری دو سارق زورگیر ساعاتی بعد از سرقت شدند. چندی پیش در راستای طرح امنیت محله محور خانمی به نام " فرزانه " به کلانتری مراجعه کرد و عنوان کرد: مدتی قبل تلفن همراهم که حاوی عکس های خانوادگی بود را فردی ناشناس به سرقت برده است.
وی ادامه داد: شاکی مدعی بود در این مدت سارق چند مرتبه با من تماس گرفت و به بهانه اینکه عکسهایم را روی شبکه اینترنت می گذارد و بصورت سی دی در میدان اصلی شهر می فروشد از من اخاذی می کرد و تاکنون مبلغ زیادی از من پول گرفته است اما دیگر نمی توانم به این وضعیت ادامه دهم.

این مقام انتظامی اظهار داشت: ماموران بلافاصله تحقیقات خودر ابرای شناسایی و دستگیری متهم آغاز کردند،که طی بررسی های انجام شده متهم را شناسایی کردند و در یک عملیات غافلگیرانه موفق به دستگیری او شدند.سرگرد " فتوحی "افزود: ماموران متهم به نام" محمد "  را برای تکمیل پرونده به کلانتری انتقال دادند که در بازجوییهای اولیه از متهم او عنوان کرد که مدتی است که به این شیوه از قربانیانش که زنان هستند اخاذی می کند.گفتنی است بعد از تکمیل پرونده ماموران متهم را برای سیر مراحل قانونی به پایگاه پنجم پلیس آگاهی انتقال دادند.

/5656

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 173761

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 14 =