حوادث بعد از ظهر ایران مورخه 19 شهریور 1390:

واگذاری مسکن مهر، شیوه جدید کلاهبرداران

ایسنا نوشت:رئیس پلیس آگاهی استان زنجان از شناسایی و دستگیری سه نفر که با معرفی خود به عنوان دفتردار وزرا و فریب مردم به بهانه واگذاری مسکن مهر اقدام به کلاهبرداری از آنان کرده بودند، خبرداد. سرهنگ طلوعی در تشریح جزئیات این خبر گفت: در پی شکایت تعداد شش شهروندان زنجانی مبنی بر کلاهبرداری با عنوان واگذاری مسکن مهر، کارآگاهان تحقیقات خود را برای شناسایی و دستگیری کلاهبرداران آغاز کردند که پس از انجام اقدامات اطلاعاتی موفق به دستگیری سه عضو این گروه شدند. طلوعی ادامه داد: متهمان که در مواجهه با مالباختگان و اسناد و مدارک مستند چاره‌ای جز بیان حقیقت نداشتند، ‌لب به اعتراف گشودند و به کلاهبرداری 420 میلیون ریال به همین شیوه اقرار کردند و در اعترافات خود از فردی سابقه‌دار به هویت «ف -ش» به عنوان سرکرده گروه نام ‌بردند. وی با بیان اینکه «ف -ش» اکنون متواری است افزود: متهم فراری با چرب زبانی و به‌ کاربردن واژه‌های مذهبی و دادن وعده وعیدهای فراوان مبنی بر واگذاری مسکن‌مهر اقدام به کلاهبرداری کرده بود و آنان نیز در این اعمال مجرمانه هم‌دست او بوده‌اند. متهمان به همراه پرونده به دادسرا اعزام شدند و تلاش برای شناسایی متهم فراری سابقه‌دار همچنان ادامه دارد.

سرقت 9 کیلوگرم طلا از داخل اتوبوس/ سارقان دستگیر شدند

مهر نوشت: سارقان مسلحی که 9 کیلوگرم طلا را از فردی در داخل اتوبوس بین شهری سندج ــ اصفهان به سرقت برده بودند، شناسایی و دستگیر شدند. سرهنگ احمدی تبار رئیس پلیس آگاهی استان کردستان در تائید این خبر گفت: در پی وقوع سرقت مسلحانه 9 کیلوگرم طلا از مالباخته، کارآگاهان پلیس آگاهی با توجه به اهمیت موضوع وارد عمل شدند. ماموران با استفاده از منابع اطلاعاتی و انجام تحقیقات گسترده از طلا فروشان و مسافران اتوبوس و مرد مالباخته و چهره نگاری از متهمان، مشخص شد سارقان پس از سرقت به یکی از باغهای اطراف محل سرقت رفته و در آنجا مخفی شده اند.در ادامه تحقیقات پس از هماهنگی با مرجع مرجع قضایی در یک عملیات غافلگیرانه یکی از سارقان با هویت -خ،م- به همراه مالک خانه را دستگیر کردند. همچنین در بازرسی از محل مبلغ 4 میلیون وجه نقد کشف و ضبط شد.با انتقال متهمان به پلیس آگاهی، ابتدا آنها منکر انجام هرگونه جرمی شدند ولی در نهایت یکی از آنها لب به اعتراف گشود و گفت:متهم دسگیر شده به همراه فرد دیگری به هویت-پ،الف- اقدام به سرقت مسلحانه طلا کردند که من مقادیری از طلاها را در تهران به مبلغ 83 میلیون تومان به فروش رساندم. در ادامه تحقیقات به عمل امده 32 متهم دیگر در این رابطه دستگیر شدند که در بازرسی از مخفیگاه آنان 4 کیلوگرم طلا و مبلغ 40 میلیون تومان وجه نقد کشف و ضبط شد. 

سرهنگ احمدی تبار در پایان گفت: با دستگیری 4 نفر از از اعضای باند 7 کیلوگرم طلا و مبلغ 47 میلیون تومان وجه نقد به همراه سه قبضه سلاح گرم کشف و ضبط شد.

2 قلوی سارق در اصفهان دستگیر شدند

فارس نوشت: فرمانده انتظامی اصفهان گفت: مأموران کلانتری 20 اصفهان روز گذشته دو قلویی را که اقدام به سرقت طلاجات اطفال میکردند شناسایی و دستگیر کردند. سرهنگ محمد علی بختیاری اظهار داشت: در پی وقوع چند فقره سرقت طلاجات اطفال و دادخواهی شهروندان اصفهانی موضوع به صورت ویژه در دستور کار مأموران کلانتری 20 این فرماندهی قرار گرفت.وی افزود: مأموران با انجام تحقیقات گسترده و تشکیل اکیپ‌های محسوس و نامحسوس و پوشش سطح حوزه استحفاظی در نهایت عاملان سرقت‌های مذکور شناسایی شدند. فرمانده انتظامی شهرستان اصفهان تصریح کرد: مأموران پس از هماهنگی با مقام قضایی به مخفیگاه متهمان اعزام و در یک عملیات غافلگیرانه هر دو سارق دستگیر شدند.وی در ادامه بیان داشت: متهمان که دوقلو و «سعید و حمید- الف» نام دارند و هر دو 26 ساله هستند پس از انتقال به کلانتری به صراحت به بزه انتسابی اقرار کردند.
بختیاری با بیان اینکه تاکنون تمام مالباختگان مورد شناسایی قرار گرفته‌اند، اضافه کرد: متهمان به همراه پرونده جهت سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضایی شدند.

متهمان خود را نماینده رئیس جمهور معرفی کرده ‌بودند

ایسنا نوشت: سرپرست پلیس آگاهی کرمانشاه از دستگیری زن و شوهری که با معرفی خود به عنوان نماینده رئیس جمهور و با ترفندی خاص اقدام به سرقت طلا و جواهرات شهروندان کرمانشاهی کرده بودند، خبرداد.

سرهنگ احسان‌بخش در تشریح جزئیات این خبر گفت: در پی وصول چند فقره شکایت مبنی بر این که زنی پس شناسایی افراد بی‌بضاعت و متقاضی دریافت وام و جلب اعتماد آنان، خود را به عنوان نماینده رئیس جمهور به آنان معرفی می‌کرد و با بیان اینکه وام شما تصویب شده و باید برای تشکیل پرونده به بانک برویم.

وی ادامه داد: متهم در میانه مسیر به بهانه این‌ که اگر زیورآلات همراه مالباختگان باشد وام به آنان تعلق نمی‌گیرد، طلا و جواهرات آنان را گرفته و در فرصتی مناسب متواری شده و اموال را به سرقت برده است.

احسان‌بخش با بیان اینکه پس از اطلاع از شیوه سرقت کارآگاهان تحقیقات خود را برای شناسایی و دستگیری سارق آغاز کردند، خاطرنشان کرد: با احضار شکات و انجام چهره‌نگاری، تصویر چهره فرضی سارق در اختیار واحدهای گشتی قرار گرفت که سرانجام منجر به شناسایی و دستگیری زن سارق شد.

سرپرست پلیس آگاهی کرمانشاه افزود: متهم در بازجویی‌ها عنوان کرد به کمک همسرش از طریق اغفال افراد کم‌سواد، ‌تحت عنوان نماینده رئیس جمهور از آنان کلاهبرداری و در فرصت مناسب طلاجات آنان را به سرقت برده‌اند که با راهنمایی متهم، شوهر وی نیز دستگیر و به بزه انتسابی اعتراف کرد.  تاکنون 10 نفر از مالباختگان شناسایی شده‌اند و تحقیقات برای کشف سایر جرائم احتمالی این زوج سارق ادامه دارد.

عمل سزارین گربه خانگی در راور

 ایسنا نوشت: یک گربه خانگی در راور با عمل سزارین صاحب سه بچه گربه شد.  صاحب یک گربه خانگی در راور پس از مشاهده چندین ساعت درد و ناراحتی و این که گربه خانگی تحمل زایمان بچه گربه‌ها را ندارد گربه را به اداره دامپزشکی راور منتقل کرد که توسط دکتر انور رئیس دامپزشکی راور عمل سزارین گربه خانگی انجام شد. دکتر انور رئیس دامپزشکی راور در این رابطه گفت: به علت چاقی بیش از اندازه این گربه عمل سزارین انجام شد که با تزریق آمپول بیهوشی و استفاده از راهکارهای علم دامپزشکی 3 بچه گربه متولد شدند. وی افزود: حال مادر گربه‌ها و بچه‌هایش خوب است و آنها همگی تحویل صاحبشان شدند.

 /5656

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 172428

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 6 =