۱ نفر
۲۸ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۱
حضور در محفل حافظان قرآن کریم

توفیق یار گردید که در شامگاه پنجشنبه ٢٥ اسفند ماه جاری پس از تشرف به قم و زیارت بارگاه کریمه اهل بیت علیهم السلام یعنی حضرت فاطمه معصومه ( ع ) که روایات فراوانی در جایگاه این بزرگ بانو و اهمیت زیارتش نقل می‌کنند ، شتافتم. 

در فرازی از زیارت نامه حضرت فاطمه معصومه (ع) هم به دلیل مقام و جایگاه او نزد خداوند، از وی درخواست شفاعت شده است. پس از بهره از زیارت و رشحات معنوی این بارگاه نورانی ، به همراه صدیق معظم و رفیق شفیق ، خدمتگزار مکتب اهل بیت علیهم السلام ، که دست و بازوی مرجعیت والا ، حضرت آیة الله العظمی سیستانی و نماینده تامً الاختیار معظم له یعنی حجة الاسلام و المسلمین جناب آقای شهرستانی به سوی مرکزی که به تازگی جهت حافظان قرآن کریم در ردیف سنًی نو نهالان و نو جوانان و جوانان اختصاص داده شده است ، حرکت نمودیم.

حضور در محفل حافظان قرآن کریم
‎موسسه ( آل البیت لحفظة القرآن الکریم ) با عنوان موسسه فرهنگی و آموزشی و با هدف ترویج فرهنگ قرآن و عترت و أُنس هرچه بیشتر و عمیق تر نسل نو جوان و جوان و با رویکرد نخبه پروری قرآنی و تربیت حافظ و مبلًغ قرآن کریم به عنوان سفیران قرآنی تشیع ، در آذر ماه سال١٣٩٧شمسی هم زمان با میلاد رسول گرامی صلًی الله علیه و آله و امام جعفر صادق علیه السلام از سوی حجة الاسلام و المسلمین شهرستانی در شهرمقدس قم تاسیس گردید.
‎ ایشان ریاست مجموعه موسسات آل البیت و دهها مرکز خدمات رسانی مذهبی ، فرهنگی ، اجتماعی ، درمانی، و جز این ها را که تعداد آن ها بیش از پنجاه مرکز بشمار می آید را بر عهده دارند.

حضور در محفل حافظان قرآن کریم
‎در آیین افتتاحیه مکان جدید مؤسسه فرهنگی و آموزشی «آل‌البیت» ویژه حافظات قرآن کریم بالای ۷سال ، آیات و حجج اسلام و شخصیت های علمی حوزوی، و دانشگاهی ،و اجتماعی ، اساتید برجسته و مشهور قرآنی ، و نیز تعدادی از قاریان بنام ایران و جهان از جمهوری اسلامی ایران ،حضور داشتند. این جلسه زیبا و معنوی که نزدیک به دو ساعت بطول انجامید ، با قرائت قرآن از سوی قاریان و حافظان مشهور جهان اسلام ، و اجرای سرودی زیبا در باره أمیر المومنین ( ع ) ، و پرسش و پاسخ از حافظان قرآنی از سوی استاد بحر العلومی که پایان دهنده این مراسم زیبا و روحانی را استاد مکرًم و چهره قرآنی مشهور و برجسته جهان اسلام جناب آقای حاج عباس سلیمی بر عهده داشتند.

حضور در محفل حافظان قرآن کریم
‎وی در سخنان خود با اشاره به روایاتی در حفظ قرآن کریم و جایگاه حافظان قرآنی و تعداد آنان در پیش و پس از انقلاب اسلامی ایران ، اعتقاد به ولایت أمیر المومنین علیه السلام و فرزندان معصومش را شرط اساسی و موفقیت هر انسان به ویژه حافظ قرآن بشمار آورد. وی با بیان روایتی بسیار زیبا از امام صادق علیه السلام اشاره نمود که اگر هزار حجً ، حفظ تمام قرآن ، حضور و شهادت در جنک بدر و أُحُد و بسیاری دیگر از ویژگی های بی مانند را در اختیار داشته باشد ، امًا ولایت أمیر المومنین علیه السلام را در اختیار نداشته باشد ،

حضور در محفل حافظان قرآن کریم
‎هیچ توشه ای را برای خود نیندوخته است که با این سخنان صدای صلوات بر محمد و آل او ، فضا را عطر آگین ساخت و روحانیت و بشاشیتی فزون بر معنویت مجلس را بر انجمن افزود. خدایش او را محفوظ و عزتش مستدام دارد. بدون اغراق عرض می نمایم که روحانیت و معنویتی که بر این مجلس قرآنی زیبا حاکم بود ، را در کمتر انجمن قرآنی و محافل أُنس با آن درک نموده بودم.

حضور در محفل حافظان قرآن کریم
‎گفتنی است دکتر محمد علی اسلامی حافظ کل قرآن کریم و نهج البلاغه ، دارای مدرک دکترای رشته الهیات و معارف اسلامی ، نفر اول مسابقات سراسری جمهوری اسلامی ایران ، نماینده و برگزیده مسابقات بین المللی قرآن درکشور های الجزایر ، امارات ، عربستان سعودی و بنگلادش که جهت تبلیغ و ترویج قران کریم سفر به کشور های هنگ کنگ ، قطر ، ماکایو ،لبنان ، سوریه ، عمان ، کویت ، روسیه ، ترکیه و اندونزی رادر کارنامه ی خود ثبت کرده است ؛ از سوی جناب آقای شهرستانی به عنوان مدیر این موسسه منصوب گردیده است.

حضور در محفل حافظان قرآن کریم
‎دکتر محمد علی اسلامی با تجربه موفقی که طی سال های متمادی در حفظ ، قرایت ، مفاهیم و اداره جلسات تحفیظی کسب نموده بودند با همکاری جمعی از حافظان ، قاریان ، اساتید ممتازبین المللی و کارشناسان حوزه آموزش ، این حرک نورانی را آغاز نمودند که در این میان نقش ارزنده و درخشان حجة الاسلام و المسلین شهرستانی در مقبولیت این نهاد قابل توجه می باشد ؛ شخصیتی که با توفیق و عنایت الهی خدمت به قرآن و مکتب اهل بیت علیهم السلام را محور تمام اقدامات خالصانه خود قرار داده اند.
‎ محمد علی اسلامی علاوه بر درخشش و موفقیت در أقالیم قبله ، در کشورمان موجی جدید ایجاد کرد که بسیاری از نونهالان، نوجوانان، جوانان و بزرگسالان را نیز مصمم به حفظ کلام الله مجید نموده و درخواست ها برای تاسیس مراکز نخبه پروری حافظان کل قرآن کریم در سراسر کشور و مراکز دینی خارج از کشور بیشتر شد.

حضور در محفل حافظان قرآن کریم
‎از این رو موسسه حافظان قرآن کریم آل البیت از میان برادران و خواهران حافظ کلً قرآن ، مقطع سنی نونهالان و نوجوانان در سراسر کشور استعداد یابی نموده و نخبگان قرآنی کشور را تحت لوای بیت مرجعیت جمع کرد .
‎مجموعه قرآنی آل البیت آموزش های تخصصی و متنوع قرآنی در رشته های علوم قرآنی ، تفسیر قرآن کریم ، فن ترجمه و مفاهیم ، مکالمه زبان عربی و انگلیسی ، حفظ نهج البلاغه ، صحیفه سجادیه و احادیث أصول کافی ، حفظ ترتیبی و حفظ مهارتی قرآن کریم ، حسن تلاوت ، تجوید و صوت و لحن را با روش های جدید و تفکر نوین آموزشی ضمن بهره گیری از اساتید ممتاز و امکانات روز، همراه با اعطای مدرک تخصصی ارایه می دهد .
‎در حال حاضر مجموعه قرآنی آل البیت چهل حافظ کل قران کریم را از شش استان قم ، تهران ، خراسان رضوی ، زنجان ، مرکزی و البرز تحت پوشش خود قرار داده است.

حضور در محفل حافظان قرآن کریم
‎گفتنی است که این موسسه قرآنی تا کنون بیش از ٣٠ رتبه برتر در مسابقات سراسری ، اعزام ٧ حافظ کل قران کریم به خارج از کشور، برگزاری نزدیک به پانصد محفل قرآن کریم در سراسر جهان اسلام ، کسب نشان برترین موسسه قرآنی نخبه پرور در دو سال پیاپی ، قبولی بیش از ٣٠ نفر در کنکور کارشناسی ارشد رشته الهیات و معارف اسلامی ،کسب رتبه های برتر رشته های مختلف در مقاطع کارشناسی ، کارشناسی ارشد ، دکترا و حضور در برنامه های متعدد رسانه های داخلی و خارجی از دستآوردهای ارزشمند و درخشان این مجموعه بشمار می آید.

حضور در محفل حافظان قرآن کریم

ایفای نقش در پرورش حافظان ، تاسیس شعب متعدد در سراسر جهان اسلام ، تحت پوشش قرار دادن بیش از هزاران حافظ کل قران کریم و تربیت سفیران قرانی تشیع و جمهوری اسلامی از اهداف عالیه مجموعه قرانی آل البیت می باشد.

انشاء الله
شنبه ٢٧ اسفند ١٤٠١

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1744531

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =