۰ نفر
۲۸ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۵:۵۷
5  عامل موثر بر قیمت کف کاذب

کف کاذب هم مانند انواع  پوشش های کاذب دیگر مانند سقف کاذب تنوع مختلف و کاربرد های زیادی دارد.

همانطور که میدانید ممکن است سقف کاذب را بسیار در محیط پیرامون خود مشاهده کرده باشیم اما با اصطلاح کف کاذب زیاد آشنا نباشیم. شرکت نقش نویسا بر اساس سیاست کاری خود سعی بر ارائه محصولات با کیفیت بالا در این زمینه دارد.

کف کاذب چیست؟

کف کاذب یک سیستم اجرایی بسیار متنوع و پر کاربرداست که از اجزای بسیار متنوعی تشکیل شده است و در بسیاری از مکان ها به خصوص مکان هایی مانند اتاق سرور و برق از کف کاذب استفاده می کنند. این نوع سازه در اصل روی کف اصلی قرار می گیرد و به عنوان یک کف مرتفع شناخته می شود و فضایی برای عبور انواع سیم ها و کابل ها ایجاد می کند.

از همان اول کف کاذب برای مکان هایی مانند اتاق سرور، اتاق برق و کامپیوتر ساخته شده بودند و هنوز جایگزین مناسبی برای آنها نیامده بود. کف کاذب مزایای بسیاری دارد. با وجود این مزایا تنها مورد استفاده برخی از افراد قرار می گیرد. پس بهتر است قبل از خرید کف کاذب نسبت به اجزای آن مانند تایل، پایه و استرینگر آگاهی کامل را داشته باشید. البته خرید کف کاذب علاوه بر مزایایی که دارد معایبی مانند هزینه زیاد و امکان رشد حشرات موذی که در سطح های زیرین قابلیت رشد دارند، را دارد. خرید کف کاذب بسیار زیاد است و به طبع فروش آن هم از طرف فروشندگان روز به روز بیشتر می شود.

با توجه به خرید بالا فروشندگان از شرکت های تولید کننده مانند شرکت نقش نویسا که تولید کننده انواع کف کاذب هستند می خواهند که تولیدات خود را افزایش دهند تا بتوانند به فروش کف کاذب بپردازند و پاسخگوی نیازها باشند. همچنین بسیاری از متخصصان در مراکز فروش کف کاذب می توانند به افرادی که نسبت به کاربرد کف های کاذب اطلاع کافی ندارند مشاوره دهند و آنها را با انواع این کف کاذب آشنا کنند.

5  عامل موثر بر قیمت کف کاذب

عوامل موثر بر قیمت کف کاذب

کف کاذب مدل ها و انواع گوناگونی دارد هنگام خرید باید این موضوع را در نظر داشته باشید که کدام نوع از کف های کاذب با توجه به شرایط شما مناسب هستند در این قسمت از مقاله به عواملی اشاره کرده ایم که ممکن است بر قیمت کف کاذب تاثیر بگذارند.

زیر ساخت کف کاذب

ارتفاع کف کاذب

جنس کف کاذب

روکش کف کاذب

تجهیزات کف کاذب

متراژ مورد نظر

انواع کف کاذب و کاربرد آنها

  • کف کاذب آلومینیومی: این نوع کف کاذب نسبت به انواع دیگر مقاوم تر است. همچنین مقاومت این نوع کف کاذب در برابر رطوبت و خوردگی از جمله مزایای آن به حساب می آید. سایز این نوع کف کاذب به صورت کلی 60*60 است و همچنین در ایران به دلیل وجود منابع زیاد و غنی آلومینیوم تولید و فروش کف کاذب مخصوصا در این نوع نسبت به سایر کشور ها بیشتر است. کف کاذب آلومینیومی با روکش پی وی سی و روکش موکت و کف کاذب با روکش پی وی سی آنتی استاتیک از انواع این نوع کف کاذب هستند.
  • کف کاذب فولادی: همانطور که از نام آن پیداست با ورقه های فولادی ساخته شده است و نسبت به سایر کف های کاذب دارای وزن بالاتری است و در برابر ضربه و فرورفتگی بسیار مقاوم است و همچنین روکش فولادی آن از تایل جدا نشدنی است و تا مدت طولانی قابل استفاده است. علاوه بر آن فولاد ضد حریق است و در زمان آتش سوزی می تواند مقاومت بالایی داشته باشد و خاصیت آب شدن در برابر گرما را ندارد که این ویژگی می تواند امنیت مکان مورد نظر را چند برابر کند. از این نوع کف کاذب در محیط های پرتردد و مکان هایی که نیاز به تحمل بار بیشتری است، استفاده می شوند. کف کاذب فولادی در انواع شرکت های مختلف از جمله شرکت نقش نویسا: nevissafloor.com به دو صورت فولادی تو پر و فولادی توخالی ساخته می شود.
  • کف کاذب فولادی تو پر: خرید کف کاذب می تواند در بسیاری از سازه ها موضوع مهمی باشد و باید به وزن آنها نیز توجه شود. از این نوع کف کاذب زمانی استفاده می شود که مقاومت و استحکام کف مورد نظر بسیار مهم باشد و به همین دلیل در این نوع فضای بین تایل با استفاده از موادی مانند آلومینا و کامپوزیت و سیمان سبک پر می شود که مقاومت آن افزایش پیدا کند.
  • کف کاذب فولادی تو خالی: از این کف کاذب زمانی استفاده می کنند که وزن ساختمان و سازه مورد نظر میتواند موضوع مهمی باشد و باید سازه سبک باشد.
  • کف کاذب گراویسی: این کف کاذب در برابر انواع مواد شیمیایی و اسیدی مقاوم است و به راحتی در محیط های صنعتی و مرطوب و خشک قابل اجرا است. کف کاذب گراویسی آنتی استاتیک و کف کاذب گراویسی گرانیتی و کف کاذب کانداکتیو از جمله نمونه های این نوع کف کاذب هستند.
  • کف کاذب اتاق سرور: در مکان هایی مانند اتاق سرور انواعی از سیم ها و تجهیزات سرور وجود دارد و از کف کاذب به منظور محافظت از آنها و مرتب نگه داشتن آنها استفاده می شود. در اتاق های سرور کف آن می تواند بخش مهمی باشد، زیرا باید به صورت اصولی برای نگهداری حجم زیادی از کابل ها و سیستم ها باید اجرا و نصب شود.

5  عامل موثر بر قیمت کف کاذب

مزایا انواع کف کاذب

  1. تایل کف کاذب آلومینیومی بسیار سبک است و این قابلیت باعث می شود که از این نوع کف کاذب در ساختمان های بسیاری استفاده شود. زیرا بار اضافه و سنگین به ساختمان وارد نمی کند و همچنین امکان استفاده از آن در طبقات بالایی ساختمان نیز وجود دارد
  2. کف کاذب آلومینیومی به دلیل مقاومت بالایی که در برابر رطوبت دارد به صورت طولانی مدت قابل استفاده است و دچار زنگ زدگی و خوردگی نمی شود
  3. ایجاد نظم در ساختمان و به دور از آشفتگی ها
  4. امکان منتقل کردن کف کاذب و نصب مجدد
  5. مقاومت در برابر انواع فشار و ضربه های احتمالی
  6. قابلیت حمل سریع و راحت
  7. غیر قابل حریق

5  عامل موثر بر قیمت کف کاذب

معایب انواع کف کاذب

  1. کف کاذب آلومینیومی مقاومت لازم در برابر بارهای سنگین را ندارد
  2. قیمت کف کاذب آلومینیومی نسبت به انواع دیگر آن گران تر است
  3. نحوه انتخاب کف های کاذب باید کاملا مناسب با شرایط محیطی باشد درغیر این صورت طول عمر آنها کمتر خواهد بود
  4. اشغال فضای کف کاذب نسبت به کف های معمولی بیشتر خواهد بود
  5. با توجه به داشتن فضای خالی در کف ها، شرایط مناسبی برای رشد انواع حشرات و ایجاد آلودگی فراهم می شود

سخن پایانی

توجه داشته باشید که خرید و نصب و اجرای کف کاذب به عوامل متعددی بستگی دارد و بهتر است قبل از خرید آن نسبت به انواع آن آگاهی کامل داشته باشید. به همین دلیل مشورت با متخصصان شرکت نقش نویسا در این زمینه می تواند بسیار برای شما مفید باشد. قبل از تهیه هرگونه کف کاذب به عواملی مانند متراژ، رطوبت و خشکی مکان مورد نظر و تجهیزات مورد نیاز توجه داشته باشید.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1744898

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 1 =