کتاب «سوژه‌یابی در رسانه‌های خبری» می‌تواند زمینه‌ساز ورود به بحث مهم و حیاتی سوژه‌یابی در رسانه‌های خبری باشد.

به گزارش خبرآنلاین، کتاب «سوژه‌یابی در رسانه‌های خبری» نوشته علی قشمی از سوی دفتر مطالعات و برنامه‌ریزی رسانه‌ها منتشر شد. این کتاب به گفته ناشر اولین اثر مکتوب در حوزه سوژه‌یابی خبری است که می‌تواند زمینه‌ساز ورود به بحث مهم و حیاتی سوژه‌یابی در رسانه‌های خبری باشد.

این کتاب در شش فصل تدوین با قیمت 2500 تومان منتشر شده است که «سوژه‌یابی در خبر،‌ ویژگی‌های سوژه‌پردازان، ویژگی‌ها از کجا می‌آیند، منابع سوژه‌یابی و گردآوری اطلاعات،‌ پس از سوژه‌یابی و نظریه‌های ارتباطی، مخاطب و سوژه‌یابی» به ترتیب عناوین فصول این کتاب است.

در معرفی این کتاب عنوان شده است: «در این کتاب، به سوژه‌یابی به عنوان حرکتی کاوشگرانه از سوی خبرنگار برای ورود به اولین مرحله فعالیت خبری پرداخته شده است. سوژه‌یابی در رسانه‌های خبری از حساسیت ویژه‌ای برخوردار است و برای پرهیز از روزمرگی و رسیدن به نگاه خلاقانه و یافتن نادیده‌هاست؛ به‌گونه‌ای که اگر سوژه مناسب انتخاب و سپس پردازش شود، نقش مهمی در اثرگذاری فرآیند اطلاع‌رسانی و جایگاه مخاطب خواهد داشت؛ در غیر این صورت، نه تنها محتوای تولیدشده ارزش توجه را پیدا نخواهد کرد؛ بلکه موجب کاهش اعتماد مخاطبان به رسانه خواهد شد. شاکله حرفه‌ای بودن یک روزنامه‌نگار در خبر، سوژه‌هایی است که او می‌یابد و دیگران ناتوان از یافتن چنین موضوعاتی هستند. این‌که چگونه سوژه‌ها برای خبری شدن و رسانه‌ای شدن بایستی برگزیده شوند و با چه رویکردی به آن‌ها ارزش خبری داد و یا این مسأله که سوژه‌یابی و سوژه‌سازی در فعالیت رسانه‌ای چه اصول و الزاماتی دارد، جزو مباحثی است که در این کتاب به آن‌ها پرداخته شده است.»

هموطنان تهرانی برای تهیه این کتاب‌‌‌ کافیست با شماره 88453188 سامانه اشتراک محصولات فرهنگی؛ سام تماس بگیرند و کتاب را در محل کار یا منزل _ بدون هزینه ارسال _ دریافت کنند.

291/60

کد خبر 174509

برچسب‌ها

خدمات گردشگری

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • فربد IR ۱۴:۳۸ - ۱۳۹۰/۰۷/۰۱
    0 0
    به جای توصیه به خوانندگان باید کارکنان خبر این کتاب رو مطالعه کنن! من همون شخصیم که معمولا زیر مطالب از خبرنگارهاتون گلایه میکنم! که البته منتشر نمیشه ولی خوب خوشحالم که میتونم صدام رو به شما برسونم که شاید تلنگری باشه!
  • شادمهر برای فرید IR ۱۵:۰۶ - ۱۳۹۰/۰۷/۰۱
    0 0
    گلایه تون که منتشر شده...خب حرفتون رو هم می گفتین؟ حسادت هم چیز خوبی نیست ها! بین رسانه ها در حال حاضر بهترین رسانه آنلاین همین خبره...سوژ ه سازی اش هم حرف نداره...حالا شما گلایه تو می گفتی...ممنون که کامنت من رو منشتر می کنین
  • محسن US ۱۶:۲۱ - ۱۳۹۰/۰۷/۰۱
    0 0
    خطاب به شادمهر پس شما تا الان نتونستید از سد فیلتر رد بشید و از وب سایت‌های فارسی دیگر استفاده کنید... در غیر این صورت فرق بین خبرگزاری حرفه ای و غیر حرفه ای رو می فهمیدید. البته اگه منظور شما خبرگزاری های داخلی بوده، دقیقا حق با شماست... من یک سالی هست که از بین تمامی خبرگزاری های آنلاین و غیر آنلاین داخلی فقط خبرآنلاین رو دنبال می کنم... موافقم خبرآنلان رو راست تره...