۰ نفر
۳۱ شهریور ۱۳۹۰ - ۰۹:۴۱

کتاب «کشتگان جبرئیل» و «تشنگان دشت غوریان» که به همت محمود رضایی تهیه شده خاطراتی از مجاهدان افغان را شامل می شود که در انتشارات سوره مهر به چاپ رسیده است.

به گزارش خبرآنلاین، کتاب «تشنگان دشت غوریان» که به خاطرات مجاهدین هرات طی سال‌های 1357-1362 می‌پردازد حاوی مطالبی درمورد قیام حوت و خاطرات سال‌های جهاد در افغانستان است که در آن مطالبی چون: درغوریان و زنده جان، در شهر هرات، در فرقه هرات و غیره گنجانده شده است.

همچنین کتاب «کشتگان جبرئیل» که به خاطرات مجاهدان هرات طی سال‌های 1363-1370 می‌پردازد در دو بخش خاطرات سال‌های جهاد و جنگ زنده جان به نگارش در آمده است. در صفحات آغازین هر دو کتاب آمده است: «اهمیت و ضرورت خاطره نگاری برای رویدادی بزرگ مثل جهاد مردم افغانستان بر کسی از اهل نظر پوشیده نیست؛ ولی آنچه در این مورد به این کار ارزش و اهمیت خاصی می دهد این است که در این سال ها فترت و مصیبت این خاطرات باید جای خالی بسیاری از چیزها را پر کند. می پذیریم که ممکن است در این دو کتاب ،خاطرات بعضی از مجاهدین افغان بیشتر از گروه های سیاسی دیگر آمده باشد که علت آن هم سهولت ارتباط با این اشخاص بوده است.»

در دیباچه هر دو کتاب روند شکل گیری کتاب این گونه ذکر شده است: «به واقع جرقه طرح گردآوری خاطرات در سال های 1370 به همت شاعر و روزنامه نگار صاحب نان محمد حسین جعفریان زده شد که خاطره‌هایی از جهاد را در کتاب «شانه های زخمی پامیر» به چاپ رسانده است.»

هموطنان تهرانی برای تهیه این کتاب‌ها‌‌‌ کافیست با شماره 88453188 سامانه اشتراک محصولات فرهنگی؛ سام تماس بگیرند و کتاب‌ها را در محل کار یا منزل _ بدون هزینه ارسال _ دریافت کنند.

291/60

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 174520

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 13 =