نقطه مشترک تمام زنان؛ نترسیدن از به پا خاستن

ایسنا نوشت: کتاب «زنان شگفت‌انگیز: داستان زنان الهام‌بخش، پیشگام و مبارز» نوشته لوسی بیور و سارا گرین با ترجمه زهرا ابراهیمی منتشر شد. این کتاب درباره زنان برجسته دنیاست که در حوزه کاری‌شان از علم و هنر گرفته تا سیاست و ورزش سرآمد شدند.

کتاب «زنان شگفت‌انگیز: داستان زنان الهام‌بخش، پیشگام و مبارز» نوشته لوسی بیور و سارا گرین با ترجمه زهرا ابراهیمی منتشر شد. این کتاب در ۲۵۶ صفحه با شمارگان ۱۱۰۰ نسخه و قیمت ۲۸۵ هزار تومان در بنگاه ترجمه و نشر پارسه راهی بازار کتاب شده است.

در مقدمه این کتاب چنین می‌خوانیم: «غیرقابل تصور است که همین صدسال پیش زندگی برای بسیاری از زنان در سراسر جهان کاملا متفاوت بود. در اوایل قرن بیستم زنان هنوز شهروند درجه دو در نظر گرفته می‌شدند. ما حق رأی نداشتیم. برای تحصیل و کار با موانعی روبه‌رو بودیم و جایگاه ما در خانه و شغل‌مان رسیدگی به نیازهای همسر و فرزندان‌مان بود و فقط می‌توانستیم آرزو کنیم که روزی پزشک، دانشمند، وکیل یا سیاستمدار شویم. این امر به گروه شجاع و جسور طرفداران حق رای زنان نیاز داشت، زنانی که برای آزادی و برابری حق رأی مبارزه می‌کردند، تا مسیر تاریخ را برای هر زنی در آینده به‌طور اساسی تغییر دهد. به رهبری املین پنکهرست پرتکاپو در انگلستان و دیگر زنان نظیر او در سراسر جهان و با جنبش حق رأی زنان است که در قرن بیست و یکم زنان جوان تقریبا در همه جا می‌توانند رویاهای بزرگ و اهداف والایی داشته و به آرزوهای خود دست‌یابند.

امروزه زنان در هر زمینه‌ای مسئولیت‌های اصلی را به‌عهده دارند. بدون الهام و انگیزه اسطوره‌های حقیقی که ما را برای دست‌یافتن به دورترین رویاهایمان ترغیب می‌کنند، کجا خواهیم بود؟ بدون پیشگامان، دختران پردل و جرئتی که برای شروع بنایی تازه جان و مالشان را به خطر انداختند، چطور؟ مبارزان چطور؟ آن‌ها که صدای کسانی بودند که در اثر تبعیض و بی‌عدالتی صدایی از خودشان نداشتند. زندگی بدون رهبران، زنانی قدرتمند که ادراکات را به چالش کشیده و زندگی خود را وقف شکستن موانع می‌کنند، بسیار متفاوت خواهد بود. تمام زنان در این کتاب نقطه مشترکی با یکدیگر دارند، آن‌ها از به پا خواستن، ابراز عقیده و سختکوشی برای رسیدن به اهداف‌شان هراسی ندارند. این زنان الگوهای دوران معاصر هستند. اکنون بر عهده شماست که پا جای پای آن‌ها بگذارید.»

در نوشته پشت جلد کتاب هم می‌خوانیم: «این کتاب درباره زنان برجسته دنیاست که در حوزه کاری‌شان سرآمد شدند، از علم و هنر گرفته تا سیاست و ورزش. زنانی پیشگام مانند جی.کی. رولینگ، ماری کوری، هیلاری کلینتون، ملاله یوسف‌زی و ... کسانی هستند که با تلاش‌هایشان جهان ما را زیباتر کرده‌اند.»

۲۵۹۲۴۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1745324

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =