۰ نفر
۳۰ شهریور ۱۳۹۰ - ۱۰:۲۸

فارس نوشت:

دبیر انجمن صنایع چوب ایران در واکنش به اعلام وزارت صنعت مبنی بر اعطای تسهیلات یارانه‌ای به 29 واحد اوراق فشرده چوبی، در نامه‌ای از مسئولان این وزارتخانه خواست تا اسامی واحدها و اسناد و مدارک مربوط به پرداخت یارانه به این واحدها را به انجمن اعلام کنند.

عبدالعظیم آقاجانی با بیان اینکه هیچ پولی از محل یارانه‌های بخش صنعت به صنایع چوب نرسیده است، اظهار داشت: اخیراً وزارت صنعت اعلام کرده که به 29 واحد تولید کننده اوراق فشرده چوبی یارانه پرداخت شده است اما در واقع هیچ رقمی به تولید‌کنندگان این صنعت نرسیده است.


وی پرداخت یارانه به 29 واحد اوراق فشرده چوبی را کذب عنوان کرد و گفت: چند واحد تولید کننده صنایع چوب برای دریافت خط اعتباری انرژی ثبت نام کرده بودند که موفق به دریافت هیچ گونه تسهیلاتی نشده‌اند.


آقاجانی با بیان اینکه حدود 40 واحد تولیدکننده اوراق فشرده چوبی عضو انجمن صنایع چوب هستند، تصریح کرد: اگر مسئولان وزارت صنعت ادعا دارند که به صنعت چوب یارانه‌ای پرداخت شده است اسناد و مدارک مربوط به این پرداخت‌ها را به انجمن صنایع چوب ارائه دهند، زیرا از نظر ما هیچ یارانه‌ای به تولید کنندگان این صنعت نرسیده است.


وی با اشاره به افزایش قیمت مواد اولیه مورد نیاز صنایع چوب، اظهار داشت: علاوه بر افزایش هزینه حمل و نقل و کمبود چوب در کشور، قیمت متانول و اوره نیز به عنوان مواد اولیه صنایع چوب افزایش داشته و این مسائل رشد قیمت تمام شده صنایع چوب را به همراه داشته است.


دبیر انجمن صنایع چوب با بیان اینکه قیمت تولید صنایع چوب 20 درصد افزایش داشته است، گفت: اواخر اردیبهشت امسال سازمان حمایت با افزایش 10 درصدی قیمت فروش محصولات این صنعت موافقت کرد ولی این افزایش کافی نیست و ما مجدداً درخواست افزایش قیمت فروش را به سازمان حمایت ارائه داده‌ایم.


به دنبال انتقاد صنعتگران از عدم دریافت تسهیلات یارانه‌ای، وزارت صنعت فهرستی از اسامی رشته‌های صنعتی دریافت کننده تسهیلات یارانه‌ای را منتشر کرد که در آن به پرداخت یارانه به 29 واحد اوراق فشرده چوبی اشاره شده است.

/39/39

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 174542

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 5 =