ایران، محور گفت‌وگوی وزرای خارجه انگلیس و رژیم صهیونیستی

ایرنا نوشت: وزیر امور خارجه رژیم صهیونیستی که به لندن سفر کرده است در گفت‌وگو با همتای انگلیسی خود، ضمن تکرار اتهام‌ها علیه ایران، خواستار تداوم سیاست شکست خورده فشار حداکثری رژیم دونالد ترامپ علیه تهران شد.

«الی کوهن» عصر سه‌شنبه (به وقت محلی) با انتشار پیامی در توئیتر، تصویری از خود در کنار جیمز کلورلی در لندن منتشر کرد و بدون اشاره به تهدید ناشی از برنامه هسته‌ای نظامی رژیم صهیونیستی علیه صلح و ثبات جهانی، عنوان کرد: ما به طور گسترده در مورد تهدید ایران و راه های جلوگیری از دستیابی ایران به سلاح هسته ای صحبت کردیم.

وی در تداوم اظهارات خصمانه علیه ایران افزود: «من گفتم جامعه جهانی باید علیه تهدید ایران متحد شود، تحریم ها را افزایش دهد و یک تهدید نظامی معتبر ارائه کند.»

وزارت امور خارجه انگلیس تا زمان انتشار این گزارش، بیانیه‌ای درباره جزئیات ملاقات وزرای خارجه دو طرف منتشر نکرده است.

کوهن بر اساس اعلام سفیر رژیم صهیونیستی در لندن، ساعاتی پیش وارد پایتخت انگلیس شد و در جریان دیدار با همتای انگلیسی خود، سند نقشه راه توسعه همه‌جانبه روابط لندن – تل آویو را امضاء کرد.

به گزارش ایرنا از تارنمای وزارت امور خارجه انگلیس، این سند نقشه راه روابط دوجانبه بین دو کشور را تا سال ۲۰۳۰ تعریف می‌کند. در بیانیه وزارت امور خارجه انگلیس آمده است: نقشه راه ۲۰۳۰ برای روابط دوجانبه اسرائیل و بریتانیا یک توافق بلندپروازانه است که تضمین می کند این مشارکت به نوآوری برای رسیدگی به چالش های مشترک ادامه می دهد. نقشه راه یادشده شامل تعهدات مفصلی برای تعمیق همکاری در زمینه توسعه روابط اسرائیل و بریتانیا، از جمله در زمینه تجارت، فعالیت‌های سایبری، علم و فناوری، تحقیق و توسعه، امنیت، سلامت و آب و هوا است.

بر اساس این نقشه راه انگلیس متعهد به همکاری نزدیک با رژیم صهیونیستی برای مقابله با آنچه «یهودستیزی» نامیده می‌شود اما در اصل «صهیونیسم ستیزی» است، خواهد شد.

در همین پیوند جیمز کلورلی مدعی شد: «نقشه راه دوجانبه بریتانیا و اسرائیل گواهی بر قدرت روابط نزدیک و تاریخی ماست. با نزدیک شدن به هفتاد و پنجمین سالگرد روابط بریتانیا و اسرائیل، این نقشه راه به ما این امکان را می دهد که از فرصت ها در زمینه های مورد علاقه متقابل، از جمله فناوری، تجارت و امنیت، به طور کامل استفاده کنیم.»

وی با تکرار اتهام‌زنی‌های بی‌اساس علیه ایران ادعا کرد: «بریتانیا و اسرائیل همچنین در مقابل نفوذ ایران در منطقه و افت یهودی‌ستیزی کنار هم ایستاده‌اند.»

این توافق درحالی امضاء می‌شود که انتقادهای بین المللی علیه اقدامات غیرقانونی و جنایات وحشیانه کابینه رژیم صهیونیستی رو به افزایش است.

بسیاری از کشورهای اروپایی و اتحادیه اروپا طی روزهای اخیر اظهارات نژادپرستانه و تحریک آمیز وزیر رژیم صهیونیستی علیه فلسطینیان را محکوم کرده‌ و غیر قابل تحمل خوانده‌اند.

310310

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1745912

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 2 =